Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimistosta tuli kirje!

Vierailija
26.04.2018 |

Eivät soittaneet tai antaneet tapaamisaikaa vaan lähettivät tällä kertaa kirjeen. Haluavat selvityksen siitä miten mä olen toteuttanut työllistämissuunnitelmaani. Ja sen päälle vielä toisen kirjeen missä sanovat, että harkitsevat etuuden keskeyttämistä alkaen pari päivää ennen kirjeeni saantia. Onko kellekään muulle tullut tuollaista? Tarviiko mun tietää jotain ennen tuohon vastaamista? Tarkoitan, että mulla lukee suunnitelmassa lähinnä vain, että etsii töitä. Jos mä laitan tuohon pelkästään, että olen etsinyt suunnitelman mukaisesti töitä, niin riittääkö tuollainen vai mitä ne hakee tässä. Mitään muistiinpanoja hauista tms ei ole, kun en tämmöisestä tiennyt. Tuli siis ihan täysin pyytämättä ja yllätyksenä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut kerran tuollainen. Vastasin kirjallisesti että olen hakenut töitä suunnitelman mukaisesti. Koitin ensin etsiä sitä että mikä se suunitelma oli mutta en löytänyt.

En käy nettisivuilla ensinkään vaan toimin puhelimitse ja kirjeitse niin kauan kuin mahdollista.

Vierailija
22/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sieltä soitti virkailija alkuviikosta. Ihan asiallinen puhelu. Kerroin miten olen hakenut töitä eri kanavien kautta ja että mulla on ne tiedot kaikki tallessa näistä hakemuksista.

Kursseista ja koulutuksistakin puhuttiin, mutta virkailija itsekin myönsi, että kaikki on täynnä kesäkuun loppuun asti ( Hki ).

Sanoin että mielelläni menisin.

Laittoi mulle sitten elokuulle seuraavan yhteydenoton. Eli he soittaa mulle.

Ap ei varmaankaan ole vastannut puhelimeen kun sieltä on soitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut kerran tuollainen. Vastasin kirjallisesti että olen hakenut töitä suunnitelman mukaisesti. Koitin ensin etsiä sitä että mikä se suunitelma oli mutta en löytänyt.

En käy nettisivuilla ensinkään vaan toimin puhelimitse ja kirjeitse niin kauan kuin mahdollista.

Miksei et käy nettisivuilla?

Onhan sulla netti käytössä kun tännekin kirjoitat?

Vierailija
24/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin aina työhakemuksen lähetettyäni saman meilin eteenpäin työkkäriin, joko siihen yleiseen "asiakaspalvelumeiliin" tai sitten sille "omalle työntekijälleni", en muista nyt enää että kummin oli sovittu. Jos piti hakea työnantajan nettipalvelussa, niin sitten lähetin joko meiliini saamani vastaanottokuittauksen, tai sitten vaan ihan itse kirjoittamani meilin, että "haettu on nettipalvelun kautta!". Tuntui kelpaavan vahvistukseksi siitä, että haettu on jne.

Eikä mulla oo koskaan ollu ongelmia työkkärin kanssa, vaikka heidän kanssaan oon valitettavasti asioinut useammassa kunnassa. Mun mielestä ap on saanut ihan aiheesta uhkauksen. Ja kaikki työkkärin kirjeethän menee sinne nettipalveluun, turha on olla postikustin armoilla. Itse ainakin työttömänä ollessani kurkkasin sen muistaakseni joka aamu vai joka toinen aamu ja hoidin tarvittavat hommat pois roikkumasta aamupäivän aikana. Sitähän se työttömän työ on: työnhaku :)

Oliko sovittu että ilmoitat hekeneesi  ja ilmoitus jokaisesta hausta erikseen? Melkoista epäluottamusta.

Iäkäämmät työttömät ei meilejä saa lähetettyä kuin korkeintaan itselleen.

Vierailija
25/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole käynyt kuittaamassa netissä kohtaa suunnitelman noudattamisesta. Mikä olisi pitänyt tehdä sovittuun päivään mennessä. Ei oo mitään outoa, vaan oma vikasi.,

Miten tämä "kuitataan" sieltä netistä?

Miksi tästä ei kerrota ....

Vierailija
26/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimitse ja kirjeitse täälläkin on toiminut ihan sujuvasti ilman ongelmia ja jotain selvityspyyntöjä.

Vierailija
27/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohiksena---->  nettisysteemi takkuillu aina tasaisin väliajoin, joten puhelimitse asia hoitui varmimmin.

Vierailija
28/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin aina työhakemuksen lähetettyäni saman meilin eteenpäin työkkäriin, joko siihen yleiseen "asiakaspalvelumeiliin" tai sitten sille "omalle työntekijälleni", en muista nyt enää että kummin oli sovittu. Jos piti hakea työnantajan nettipalvelussa, niin sitten lähetin joko meiliini saamani vastaanottokuittauksen, tai sitten vaan ihan itse kirjoittamani meilin, että "haettu on nettipalvelun kautta!". Tuntui kelpaavan vahvistukseksi siitä, että haettu on jne.

Eikä mulla oo koskaan ollu ongelmia työkkärin kanssa, vaikka heidän kanssaan oon valitettavasti asioinut useammassa kunnassa. Mun mielestä ap on saanut ihan aiheesta uhkauksen. Ja kaikki työkkärin kirjeethän menee sinne nettipalveluun, turha on olla postikustin armoilla. Itse ainakin työttömänä ollessani kurkkasin sen muistaakseni joka aamu vai joka toinen aamu ja hoidin tarvittavat hommat pois roikkumasta aamupäivän aikana. Sitähän se työttömän työ on: työnhaku :)

Oliko sovittu että ilmoitat hekeneesi  ja ilmoitus jokaisesta hausta erikseen? Melkoista epäluottamusta.

Eipä varsinaisesti sovittu sen kummemmin, mutta kysyin heti alkuun kun ilmoittauduin, että tarviitteko kuittauksen, ni vastaus oli et "no voithän sä sen laittaa". Laittelin sitten, eipä mulle kummonen vaiva eikä tullu mitään sanomista, suuntaan tai toiseen. Mieluummin käytän sen puoli minuuttia meilin lähettämiseen, kuin selvitän jälkikäteen tuntikaupalla, et mitäs sitä onkaan tullu tehtyä ja haettua ja noudatinko aikarajoja? En ottanut sitä epäluottamuksena, ja olihan se mullekin tavallaan sellanen tsekkaus, et "hoidettu!" Ei mulla ollut mitään salaisuuksia työkkäriltä. Oman pään takia halusin vaan sit äkkiä töihin, ihan mihin vaan, et siks mun asiakkuudet ovat kestäneet max. 6 kk kerrallaan.

Vierailija
29/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua käydä nettisivuilla. 

Kun tietää että mitä tahtia joku tietokoneohjelma voisi vaatia työttömän kuittausta omilla sivuilla vaikka joka päivä niin haluan pysyä ko. homasta erossa niin kauan kuin laki sen sallii.

Vierailija
30/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä varsinaisesti sovittu sen kummemmin, mutta kysyin heti alkuun kun ilmoittauduin, että tarviitteko kuittauksen, ni vastaus oli et "no voithän sä sen laittaa". Laittelin sitten, eipä mulle kummonen vaiva eikä tullu mitään sanomista, suuntaan tai toiseen. Mieluummin käytän sen puoli minuuttia meilin lähettämiseen, kuin selvitän jälkikäteen tuntikaupalla, et mitäs sitä onkaan tullu tehtyä ja haettua ja noudatinko aikarajoja? En ottanut sitä epäluottamuksena, ja olihan se mullekin tavallaan sellanen tsekkaus, et "hoidettu!" Ei mulla ollut mitään salaisuuksia työkkäriltä. Oman pään takia halusin vaan sit äkkiä töihin, ihan mihin vaan, et siks mun asiakkuudet ovat kestäneet max. 6 kk kerrallaan.

Toisaalta kuitenkin kuormitit systeemiä turhaan. Jonkun piti oikein palkan kera tutkia meilejäsi.

Vierailija
31/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille oli merkitty omatietoihin : sinulle on varattu tapaaminen.

Työnhakusi on siihen (tapaamispäivään) saakka voimassa.   

Postissa tuli sitten kirje missä oli ilmoitettu tuo kellonaika ja paikka tuohon varattuun tapaamiseen.

Siis:

netissä ilmoitus että aika varattu ja sanktion uhalla mentävä.

Postitse erikseen tuli paikka ja kellonaika tapaamiseen.

Ihan tosi juttu .

Naurettiin voimatonta naurua, että mahtoiko olla kyseessä aktivointi-harhautus, ellet ole tarkkana niin tuet lähtee. Kerää tarvitsemasi informaatio ja ole tarkkana. Vattu mitä vatulointia.

Vierailija
32/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postissa tuli sitten kirje missä oli ilmoitettu tuo kellonaika ja paikka tuohon varattuun tapaamiseen.

Siis:

Ihan tosi juttu .

Naurettiin voimatonta naurua, että mahtoiko olla kyseessä aktivointi-harhautus, ellet ole tarkkana niin tuet lähtee. Kerää tarvitsemasi informaatio ja ole tarkkana. Vattu mitä vatulointia.

Siis ei voitu asiallisesti merkata työnhakijan omatietosivuille  tätä varattua tapaamisaikaa ja paikkaa kellonaikoineen. Siis ainoastaan "sinulle on varattu aika".

Vierailija
33/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee, ei voi olla kuin onnellinen siitä, että on jo ikäloppu (55) te-keskuksen silmissä. Ei ihmeemmin hätyytellä. Virkailijan pakkopuhelukin hoituu minuutissa. Viime kerralla virkailija myönsi itsekin, että ikäiseni työllistyminen on toivotonta tässä tilanteessa.

Vierailija
34/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis:

Ihan tosi juttu .

Mulle tuli kans tollanen.

Vierailija
35/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis:

Ihan tosi juttu .

Minulle myös, paitsi postitse ei tullut ajankohtaa tai mitään muutakaan tarkempaa selvitystä. Soitettava oli, käsittääkseni ne puhelut ovat maksullisia ja piiiitkä jono aina..

Vierailija
36/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kun lukee, ei voi olla kuin onnellinen siitä, että on jo ikäloppu (55) te-keskuksen silmissä. Ei ihmeemmin hätyytellä. Virkailijan pakkopuhelukin hoituu minuutissa. Viime kerralla virkailija myönsi itsekin, että ikäiseni työllistyminen on toivotonta tässä tilanteessa.

Joo ei paljon hätyyttele, mä 53. Toki mä olen sinne nyt ilmoittanut että käyn epäsäännöllisesti silloin tällöin keikkahommissa entisellä työnantajalla, että oon niin perskutan "aktiivinen". "Oikeisiin" (vakkari) töihin en meinaa enää mennäkään.

Vierailija
37/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis:

Ihan tosi juttu .

Minulle myös, paitsi postitse ei tullut ajankohtaa tai mitään muutakaan tarkempaa selvitystä. Soitettava oli, käsittääkseni ne puhelut ovat maksullisia ja piiiitkä jono aina..

Onkohan se jonotuskin maksullinen? Mä olen joskus soittanut ja jättänyt vaan soittopyynnön "omalle" virkailijalle, kannattaa varmaan soittaa keskellä viikkoa, ei kuun vaihteessa, ja mieluummin iltapäivällä.

Vierailija
38/40 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siinä liikaa mustaa valkoisella, jos laittaa sen tapaamisen kellonajankin oma sivuille? Parempi, että posti tuo tai sitten vaihtoehtoisesti ei tuo sitä perille.

Vierailija
39/40 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain samanlaisen kirjeen viime vuonna. Olivat tosin lakkauttaneet tuen maksamisen jo ennen kirjeen saamista. Huomasin asian, kun täytin työttömyysajan ilmoitusta. Vastasin sitten kirjeen saatuani miten olen työllistymissuunnitemaa noudattanut ja tuet palasivat.

He itse tosin työkkärissä eivät olleet suunnitelmaa noudattaneet. Heidän olis pitänyt tiettynä päivänä soittaa, vaan eipä kuulunut puhelua. Pari viikkoa tämän jälkeen katkaisivat tuet ja sitten tuli kirje jossa vaativat tietää miten työllistymissuunnitelma etenee. Ihme pelleilyä.

Vierailija
40/40 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan siinä liikaa mustaa valkoisella, jos laittaa sen tapaamisen kellonajankin oma sivuille? Parempi, että posti tuo tai sitten vaihtoehtoisesti ei tuo sitä perille.

Sinulla on ilmeisesti mielenterveydellisiä ongelmia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme