Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimistosta tuli kirje!

Vierailija
26.04.2018 |

Eivät soittaneet tai antaneet tapaamisaikaa vaan lähettivät tällä kertaa kirjeen. Haluavat selvityksen siitä miten mä olen toteuttanut työllistämissuunnitelmaani. Ja sen päälle vielä toisen kirjeen missä sanovat, että harkitsevat etuuden keskeyttämistä alkaen pari päivää ennen kirjeeni saantia. Onko kellekään muulle tullut tuollaista? Tarviiko mun tietää jotain ennen tuohon vastaamista? Tarkoitan, että mulla lukee suunnitelmassa lähinnä vain, että etsii töitä. Jos mä laitan tuohon pelkästään, että olen etsinyt suunnitelman mukaisesti töitä, niin riittääkö tuollainen vai mitä ne hakee tässä. Mitään muistiinpanoja hauista tms ei ole, kun en tämmöisestä tiennyt. Tuli siis ihan täysin pyytämättä ja yllätyksenä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän hemmettiä taas?

Vierailija
2/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omituiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAi sulla on hakemukset konella tallessa? Mistä tiedät mitä olet kertonut millekin firmalle jos tulee kutsu haastatteluun?

Pidä jatkossa vaikka excelissä päiväkirjaa/listaa hakemuksistasi, riittänee lokiksi.

Vierailija
4/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolle jokin syy on, soita ja kysy. Varsinaisen selvityksen tekeminen on luultavasti ihan rutiinijuttu. Mutta tuo lause että harkitsevat etuuden keskeyttämistä tarkoittaa sitä että siitä on mennyt sama tieto myös KELAlle ja luultavasti työttömyystukesi maksaminen on siellä jo jäissä kunnes olet lähettänyt selvityksen ja työkkäri on sen hyväksynyt, käyppä vilkaisemassa Kelan sivuilla omista tiedoistasi, tieto tuleminen tästä kirjeellä kestää parisen viikkoa. Ajalta jonka työttömyyskorvauksesi on jäissä saat takautuvasti heti kun selvityksesi on hyväksytty ja siitä mennyt työkkäriltä tieto Kelaan, mutta tämän selvityksen hyväksyminen kestää työkkäriltä noin kaksi viikkoa, joten kannattaa toimia pikaisesti ettei joudu taloudellisesti pahaan tilanteeseen.

Vierailija
5/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiiti456 kirjoitti:

Kyllä tuolle jokin syy on, soita ja kysy. Varsinaisen selvityksen tekeminen on luultavasti ihan rutiinijuttu. Mutta tuo lause että harkitsevat etuuden keskeyttämistä tarkoittaa sitä että siitä on mennyt sama tieto myös KELAlle ja luultavasti työttömyystukesi maksaminen on siellä jo jäissä kunnes olet lähettänyt selvityksen ja työkkäri on sen hyväksynyt, käyppä vilkaisemassa Kelan sivuilla omista tiedoistasi, tieto tuleminen tästä kirjeellä kestää parisen viikkoa. Ajalta jonka työttömyyskorvauksesi on jäissä saat takautuvasti heti kun selvityksesi on hyväksytty ja siitä mennyt työkkäriltä tieto Kelaan, mutta tämän selvityksen hyväksyminen kestää työkkäriltä noin kaksi viikkoa, joten kannattaa toimia pikaisesti ettei joudu taloudellisesti pahaan tilanteeseen.

Joo, se osa oli työvoimapoliittinen lausunto. Ihmettelen vaan mistä tällänen pukkasi mulle just nyt? Onko yleinen käytäntö vai jotain muuta? 

Vierailija
6/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole käynyt kuittaamassa työllistymisuunnitelmassa sovittua toimea määräpäivään mennessä. Tuo selvityspyyntö lähtee järjestelmästä automaattisesti jos täppä puuttuu.

Vierailija
7/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole käynyt kuittaamassa työllistymisuunnitelmassa sovittua toimea määräpäivään mennessä. Tuo selvityspyyntö lähtee järjestelmästä automaattisesti jos täppä puuttuu.

Tossa voi muuten olla pointtia! En edes muistanut enää tuota. Kun aiemmin olen koittanut laittaa täpän, niin se oli jo poistunut sieltä, kun sinne oli merkattu uusi tapaaminen tai soitto. Nyt mulle ei ole mitään uutta aikaa, joten nyt se olisi kai sitten pitänyt muistaa.

Vierailija
8/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa voi muuten olla pointtia! En edes muistanut enää tuota. Kun aiemmin olen koittanut laittaa täpän, niin se oli jo poistunut sieltä, kun sinne oli merkattu uusi tapaaminen tai soitto. Nyt mulle ei ole mitään uutta aikaa, joten nyt se olisi kai sitten pitänyt muistaa.

Kai tässä pitäisi muistaa lähteä iltavuoroon, että työnantaja palkan maksaa : )

Vierailija
9/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääset kun et välitä ja haet sossusta rahat. Jos tuohon leikkkiin lähtee saa olla todistelemassa jatkuvasti kaikkiea erikseen. Panosta mahdollisimman vähän ja anna heidän olla se aktiivinen tässä asiassa.

Vierailija
10/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAi sulla on hakemukset konella tallessa? Mistä tiedät mitä olet kertonut millekin firmalle jos tulee kutsu haastatteluun?

Pidä jatkossa vaikka excelissä päiväkirjaa/listaa hakemuksistasi, riittänee lokiksi.

Ei. Vastaa työkkärille, että olet seurannut ja hakenut työpaikkoja. Suunnitelmassasi vaaditaan sinua hakemaan työpaikkoja, ei pitämään lokia. Tämän pitäisi riittää, jos ei riitä, riitauta asia ja nosta älämölö.

Vierailija
11/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vastannut heidän puheluun, tai soittanut takaisin?

Vierailija
12/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun molin sivut tilttasivat ja poistivat laittamasi täpän kuittauksen merkiksi, seuraava liike olisi ollut soittaa Te-palvelujen valtakunnalliseen palvelupuhelimeen. Näin minä teen aina, kun sivut ryttyilevät. Sitähän ne tekevät vähän väliä. Ei asioita saa jättää hoitamatta sen vuoksi, että nettisivut reistailevat. 

Tietysti selvität tämän asian. Juurta jaksaen. Soita jo tänään omalle virkailijallesi. Jos hän ei ole tavattavissa, niin sitten tietenkin soitat sinne valtakunnalliseen palvelunumeroon. Löydät sen molin sivuilta. 

Lykkyä mukaan. 

Vierailija
13/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten miten kävi. Kuulostaa tosi oudolta. Taas pikku-jarin metkuja.

Vierailija
14/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoimmalla pääset kun et välitä ja haet sossusta rahat. Jos tuohon leikkkiin lähtee saa olla todistelemassa jatkuvasti kaikkiea erikseen. Panosta mahdollisimman vähän ja anna heidän olla se aktiivinen tässä asiassa.

Tämä! Aktiivimalli tarkoittaa oikeasti TE-keskusten ja KELA:n työntekijöiden aktivointia. Toteutetaan tämä heille!

Vierailija
15/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole käynyt kuittaamassa netissä kohtaa suunnitelman noudattamisesta. Mikä olisi pitänyt tehdä sovittuun päivään mennessä. Ei oo mitään outoa, vaan oma vikasi.,

Vierailija
16/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiiti456 kirjoitti:

Kyllä tuolle jokin syy on, soita ja kysy.

Täällä Tampereella ainakaan työkkäriin ei niin vain soiteta. Kämäisen oma asiointi -nettipalvelun kautta pitää jättää soittopyyntö, jos jutella haluaa.

Vierailija
17/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai töihin?

Vierailija
18/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait siis selvityspyynnön ja lausunnon. Noi lähtee tosi usein järjestelmästä automaattisesti, jos et ole muistanut kuitata suunnitelmassa sovittuja tehtäviä toteutuneiksi määräaikaan mennessä. Kirjaudut vain Oma asiointiin ja vastaat siellä, että olet toteuttanut suunnitelmaa. Ei sen kummempaa :)

Vierailija
19/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin aina työhakemuksen lähetettyäni saman meilin eteenpäin työkkäriin, joko siihen yleiseen "asiakaspalvelumeiliin" tai sitten sille "omalle työntekijälleni", en muista nyt enää että kummin oli sovittu. Jos piti hakea työnantajan nettipalvelussa, niin sitten lähetin joko meiliini saamani vastaanottokuittauksen, tai sitten vaan ihan itse kirjoittamani meilin, että "haettu on nettipalvelun kautta!". Tuntui kelpaavan vahvistukseksi siitä, että haettu on jne.

Eikä mulla oo koskaan ollu ongelmia työkkärin kanssa, vaikka heidän kanssaan oon valitettavasti asioinut useammassa kunnassa. Mun mielestä ap on saanut ihan aiheesta uhkauksen. Ja kaikki työkkärin kirjeethän menee sinne nettipalveluun, turha on olla postikustin armoilla. Itse ainakin työttömänä ollessani kurkkasin sen muistaakseni joka aamu vai joka toinen aamu ja hoidin tarvittavat hommat pois roikkumasta aamupäivän aikana. Sitähän se työttömän työ on: työnhaku :)

Vierailija
20/40 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai töihin?

Mitä tarkoitat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi