Apua, omat ideat ihan loppu! Antakaa vinkkejä vanhan talon wc:n pintamateriaaleihin?
Talo on 10-luvulta. Tiedän, että siihen aikaan ei ollut juurikaan sisävessoja, mutta miten saisi tuohon sellaista vanhaa henkeä? Millaisia pintamateriaaleja, kalusteet?
Kyseessä siis 2m x 1,7m kokoinen ikkunallinen (ikkuna aika iso) wc. Tilassa nurkassa lämminvesivaraaja joka pitää jemmata jonkinlaisen kaapin sisään.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIkrosementti nyt ei ainakaan sovi 1910-luvun talon henkeen, Joko laatta tai puulattia. Lämminvesivaraajan alla pitää vuodon varalta lattiakaivo ja allas, ellei koko lattia ole vesieristetty. Pitäisin siis laattalattiaa (vesieristyksellä ja lattiakaivolla) teknisesti järkevimpänä.
Minä taas olen ajatellut, että se on aika neutraali ja huomaamaton ratkaisu tuollaisessa tilassa. En halua mielellään mitään näyttävää laattalattiaa vaan olen ajatellut seinien ja tilassa olevan ikkunan olevan se huomionherättäjä. Yksi vaihtoehto mitä olen ajatellut sisustuksen osalta olisi lattialle joku pieni itämainen matto ja ikkunaan täyspitkät sametti- tai silkkiverhot. Siitä tulisi sitä huonemaisuutta mitä haen? Seinät on vielä mietinnässä.
Ap
Ihanan vaatimatonta.
Niin? Ei kaiken aina tarvitse olla niin järkevää ja käytännöllistä😊
Ap
Totta, mutta samettiverhot imee tehokkaasti kaikki hajut. Ei välttämättä sovi vessaan:)
En usko että p*skanhaju leijuu tilassa niin kauan, että kerkiää tarttua verhoihin. On ihan hyvä ilmanvaihto myös. Jos tarttuu niin sitten pestään.
Ap
Märkä tilan tapetteja on joka lähtöön. Muovimattoja myös. Esim. Liuskekivijäljitelmä. Lauta-, tiili- ja sanomalehtijäljitelmä.
Allas jonkin vanhan lipaston päälle. Juvilta löytynee pesukomuuttikin.
Laita ihan oikeita kalusteita, ei kylppärikalusteita. Wc pytty seinäkkeen taa vähän piiloon, se kun on ihan eri sarjaa. Aitoja materiaaleja, ei mitään muovivirityksiä.
Lattia käytännöllisyys edellä eli laattaa/klinkkeriä. Ne ei taida ne puukuviolaatat olla veden kanssa yhteensopivat. Meillä on khh lattiassa vedenpitävä (maalattava) pinnoite betonin/laastin päällä, samaa kun voi käyttää vaikka autotallissa.
Vierailija kirjoitti:
Allas jonkin vanhan lipaston päälle. Juvilta löytynee pesukomuuttikin.
Laita ihan oikeita kalusteita, ei kylppärikalusteita. Wc pytty seinäkkeen taa vähän piiloon, se kun on ihan eri sarjaa. Aitoja materiaaleja, ei mitään muovivirityksiä.
Lattia käytännöllisyys edellä eli laattaa/klinkkeriä. Ne ei taida ne puukuviolaatat olla veden kanssa yhteensopivat. Meillä on khh lattiassa vedenpitävä (maalattava) pinnoite betonin/laastin päällä, samaa kun voi käyttää vaikka autotallissa.
Olen nähnyt että lavuaareja on laitettu antiikkikalusteisiin, lipastoihin yms. Se on mielestäni kivannäköistä, ja ajattelin napata sen idean. Seinäkettä ei mahdu tuohon tilaan millään.
Ap
Mikä vedenpitävä materiaali? Tilassa on vesieristys.
Ap