Elisalta tuli outoja laskuja
Minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista liittymää Elisalle mutta sieltä on tullut kaksi kertaa 10,82 euron lasku. Kummassakaan laskussa ei ole mitään tietoja mikä liittymä tai tuote minulla muka olisi käytössä. Toinen lasku tuli 15.1.2018 ja toinen 5.2.2018. Molemmissa laskuissa eräpäivä on 12.12.2017.
Tänään sitten Elisalta tuli kirje jossa sanottiin, että liittymäni puretaan maksamattomien laskujen vuoksi ja lasku siirtyy peräntätoimiston hoidettavaksi.
En oikein ymmärrä mitä sekoilua tämä on enkä varsinkaan tiedä mitä minun pitäisi tehdä kun tälläistä ei ole koskaan ennen sattunut...
Kommentit (19)
No soitat heti sinne heti ja selvität asian ennen kuin tulee maksuhäiriömerkintä.
Heti jos tulee asiaton lasku, otetaan yhteyttä laskuttajaan.HETI. Se on ihan eka asia. Reklamointi aiheettomasta laskusta on se asia mikä tehdään jotta laskuttaja ei käynnistä perintätoimia. Tuon sijaan sä olet ollut kohta puoli vuotta sormi suussa tekemättä mitään ja nyt kirjoitat av-palstalle etkä edes elisan omalle palstalle jossa hlökunta vastaa kysymyksiin tarvittaessa.
urpå!
Meille tuli myös helmikuussa lasku liittymästä, jota emme tunnistaneet (me = minä, mies ja kohta 17v poika). Soitin Elisalle ja sain kuulla, että kyseessä on nettiyhteys, joka hankittu mieheni nimellä tammikuussa. Pitää kuulemma maksaa, jos ei pysty todistamaan, että ei ole sitä hankkinut. Mutta miten todistat, kun kaikki sopimukset on Elisalla?
Vierailija kirjoitti:
Heti jos tulee asiaton lasku, otetaan yhteyttä laskuttajaan.HETI. Se on ihan eka asia. Reklamointi aiheettomasta laskusta on se asia mikä tehdään jotta laskuttaja ei käynnistä perintätoimia. Tuon sijaan sä olet ollut kohta puoli vuotta sormi suussa tekemättä mitään ja nyt kirjoitat av-palstalle etkä edes elisan omalle palstalle jossa hlökunta vastaa kysymyksiin tarvittaessa.
urpå!
Nojoo, oon kyllä tietonen, etten oo ihan penaalin terävin kynä. Varsinki tämmöset oudot asiat saa ahdistuksen nousemaan ja aiheuttaa aivosumua. Kiitos kuitenki ku annoit hyviä neuvoja :D
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli myös helmikuussa lasku liittymästä, jota emme tunnistaneet (me = minä, mies ja kohta 17v poika). Soitin Elisalle ja sain kuulla, että kyseessä on nettiyhteys, joka hankittu mieheni nimellä tammikuussa. Pitää kuulemma maksaa, jos ei pysty todistamaan, että ei ole sitä hankkinut. Mutta miten todistat, kun kaikki sopimukset on Elisalla?
elisa tykkää kusettaa ihmisiä, mitä uutta siinä on
Outoa tosiaan, mutta itse olisin kyllä jo viimeistään toisen laskun kohdalla ollut yhteydessä asiakaspalveluun ja kysynyt mitä ihmettä muka laskuttavat ja hoitanut asian kuntoon.
Siis ne lähettää laskuja joiden eräpäivä oli mennyt 1 ja 2 kk sitten?
Tyypillistä Elisan toimintaa.
Soita sinne nyt heti ja riitauta laskut. Onko mahdollista että sulla taloyhtiön kautta netti joka Elisan?
Vierailija kirjoitti:
Siis ne lähettää laskuja joiden eräpäivä oli mennyt 1 ja 2 kk sitten?
Tyypillistä Elisan toimintaa.
Soita sinne nyt heti ja riitauta laskut. Onko mahdollista että sulla taloyhtiön kautta netti joka Elisan?
Soitan sinne heti huomenna. Taloyhtiän kautta ei ole minkäänlaista nettiä.
Tein nyt tunnukset Elisan nettisivuille ja siellä näkyykin nuo kaksi laskua. Ensimmäisen laskun tiedoissa on vain kaksi viiden euron maksukehotusta. Erikoista.
AP
Ainiin, olin ihan unohtanu. Ostin Elisan kautta uuden puhelimen viime kesänä mutta olen maksanut sen kokonaan. Sen takia varmaan Elisa pystyy lähettelemään noita laskujaan.
No huomennapa se toivottavasti selviää.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, olin ihan unohtanu. Ostin Elisan kautta uuden puhelimen viime kesänä mutta olen maksanut sen kokonaan. Sen takia varmaan Elisa pystyy lähettelemään noita laskujaan.
AP
Oletko jotain eriä maksanut myöhässä? Siitä muikkarikulut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Tämä todennäköisesti selittää asian. Elisa perii muistutusmaksun, jos laskun maksaa vähänkin myöhässä. Olet varmaankin maksanut jonkin puhelimesi maksuerän pari päivää myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Muistan, että maksoin puhelimeni kahdessa erässä mutta en millään muista viivästyikö kumpikaan. Aika jännä, että tämän vuoden puolella alettaisiin lähettelemään muistutuslaskuja.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Tämä todennäköisesti selittää asian. Elisa perii muistutusmaksun, jos laskun maksaa vähänkin myöhässä. Olet varmaankin maksanut jonkin puhelimesi maksuerän pari päivää myöhässä.
Okei, kiitos. Tämä selittäis aika paljonkin. Olin alunperin ihan paniikissa, että tämä on joku huijauslasku tai vastaavaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Kyllä se suoritus pitää olla ihan 14 päivää myöhässä eräpäivästä ennen kuin maksullisen muikkarin saa lähettää. Jos muikkari on lähtenyt niin se kulu pitää myös maksaa, vaikka kirje saapuisi vasta pari päivää maksun jälkeen. Maksu on kuitenkin tehty liian myöhään, joten muistutuksesta saa laskuttaa. Muikkareita saa lähettää aiemminkin kuin 2 viikkoa eräpäivästä, mutta ne ovat silloin maksuttomia.
Olen joskus työskennellyt laskujen ja muikkareiden parissa ja lähes poikkeuksetta asiakkaan "pari päivää myöhässä maksoin", tarkoitti todellisuudessa että lasku oli maksettu 9-16 päivää eräpäivän jälkeen.
Mulle tuli tänään Elisalta lasku, vaikka ei ole niiltä ollut puoleen vuoteen mitään liittymiä ja kaikki laskut maksanut aina ajoissa.
Mitenkä voi tulla lasku puoli vuotta sitten lopetetusta liittymästä, kysymään vaan.
Mää vaihdoin DNA:n Elisaan kun DNA rupes periin korkeita laskuja. Elisaan olen, ainakin toistaiseksi ollut tyytyväinen.
Mikset soita sinne ja kysy että "yo, wad ap?"