Äiti ilman rintsikoita kotona jossa isompiakin lapsia
Minä, kolmen peruskoululaisen äiti, kuljin tänä aamuna kotona pelkissä alushousuissa, pitkissä housuissa ja sukissa ehkä pari minuuttia, kun etsin itselle sopivia vaatteita ja samalla piti letittää yhden tukka ja mitä perinteistä sitä nyt aamutoimisissa kotona voi olla.
Aamu päättyi riitaan, koska mies tuli huomauttamaan että pukeutuminen ja kuljeskelu on epäasiallista, erityisesti yhteisten 13- ja 15-vuotiaiden poikien (eivät olleet edes kulkureiteilläni) vuoksi. "Voisitko laittaa rintsikat, sun pitäisi ajatella poikia".
Hermostuin. Miksi minun (tosi pienitissisen) NAISEN pitää piilottaa yläosa tuollaisessa tavallisessa arjen hetkessä (ei mitään pervoilua tai seksistisät) mutta MIESTEN ei tarvitse.
Ja vielä tuollaisella verukkeella, että POJAT (ISÄN mielestä!) kokee olonsa kiusaantuneeksi.
KYsyin oliko pojat joskus sanoneet niin mutta eivät olleet.
En itsekään kulkisi kokonaan alasti, ja ei ollut mikään tarkoitus edes vilautella. Mutta en hyväksy sitä että mun pitää peittää yläosa jos miestenkään ei tarvitse.
Kiitos kun sain purkautua, olen vieläkin hermona.
Kertokaa arvon totuusraati, miten te toimisitte kyseisessä tilanteessa.
Kommentit (31)
Ei ole provo, kirjoitin NIIN totuudenmukaisesti aamuhetken kuin ikinä pystyin!
Hermostun kohta sullekin (ehkä mulla on pms)
Just, jokainen saa kulkea alasti kotonaan. Outo mies.
Tästä olisi pienellä yrittämisellä voinut saada hyvänkin provon, mut nyt ei onnistunut.
Meillä on kolme aikuista poikaa ja meillä on aina saanut kulkea vaikka alasti. Rintsikoilla ei ole mitään väliä.
Sen siitä saa, kun menee uskovaisen kanssa naimisiin.
Mistä saatoit tietää, 8 ?
Ja ihan mielenkiintoista että mun elämä kuulostaa provolta..
Mun mies on tuollainen rintsikkahullu ja muissakin asioissa neuroottinen. Tässäkin tapauksessa sanoisin, että hän voi hyvin lähteä jos en vastaa hänen ihannettaan hyvästä naisesta. Myös lasun saisi tehdä jos ihan oikeasti kokisi minun olevan epäasiallinen pervo lapseni edessä. Tosin meillä on tyttö, joka on ihan pieni. Katotaan mitä 18 vuoteen mahtuu.
Eikö teillä pojat enää käy yhdessä teidän kans saunassa? Meillä käy 17-v joskus (hui kamalaa) ja ymmärrän ap:ta. Vähän sama suhtautuminen ja tota ei kyllä kukaan vilautteluna meillä pidä. Onneks kotonaan saa olla niin kuin haluaa
Hmmm.... kaiken muun sait puettua, mutta et esim. t-paitaa edes? Meillä poika kyllä kiusaantuisi moisesta ja kovasti. Ja myös sanoisi sen. En tiedä, onko sillä merkitystä, että minulla taas on melkoisen isot rinnat.
Ai rintsikat riittäis? Luulis että mies vaatisi mieluummin jonkun paidan päälle kuin rintsikat jotka ei juuri peitä vaan voi herättää lisää riettaita mielikuvia.
Ja vastaus. No riippuu siitä mihin kotona on totuttu. Jos lapset on nähneet alastomuutta pienestä pitäen, se ei liiemmin hetkauta myöhemminkään. Oman äidin tissit ei myöskään kiihota murrosikäisiä poikia, päin vastoin. Oletteko kenties uusperhe ja pojat ei ole sun? Silloin pitäisin kyllä paitaa koska pojat voi tuntea olonsa kiusalliseksi. En ajattelisi tätä niinkään tasa-arvokysymyksenä.
Meillä on neljä poikaa, joista vanhin 19 ja nuorin 8 vuotias. Ei ole tullut edes mieleeni että kotona alasti kulkemisessa olisi mitään pahaa tai väärää. Aamuisin kuljen aina jonkin aikaa alasti sekä iltaisin pesulle ja nukkumaan mennessä, koska nukunkin alasti. Mies on kyllä samanlainen. Saunon myös kaikkien lastemme kanssa. Aion myös jatkaa tällaisena hautaan asti. Jos olisin ollut ap, olisin ottanu miehen kommentin jälkeen vielä loputkin vaatteet pois ja jatkanut aamutoimia.
Kiitos monenlaisista vastauksista. Ehkä tässä sitte vaan kaks erilaista suomalaista käytöskulttuuria kohtaa..
Ja ihan on omia poikia mihin aloituksessa oleva ”yhteiset” viittaa myös. :)
Mäkin ihmettelen tuota että muut vaatteet sait puettua, mutta et viitsinyt t-paitaa tai muuta vastaavaa päälles vetää?
Tässä on kaksi eri asiaa.
Mielestäni jokaisen oikeus, sukupuolesta riippumatta, on olla käyttämättä rintaliivejä. Sekä kotonaan että vaikka töissä (meillä yliopistossa tuli joidenkin opiskeijoiden keskuudssa vähän sanomista kun luennoitsijalla ei ollut liivejä, mutta pitivät kuitnkin omana tietonaan senkin sanomisen, koska, rehellisesti sanottuna, asia ei kuulu heille).
Mutta jotain on kyllä syytä pukea kun paikalla on muita ihmisiä. Vaikka sitten omia teinipoikia. Eikä silloin alusvaatteet riitä. Itse preferoin lämmintä, mukavaa ja helppoa kylpytakkia.
T-paitaa en vetänyt päälle,koska sitä ennen ois pitänyt hakea ne puhtaat rintsikat kodinhoitohuoneesta jonne asti en ehtinyt. Ja kylpytakkia en omista, enkä oikeastaan haluakaan omistaa.
Eihän tämä miehen asenne uusi asia minulle ollut, kauan kun ollaan yhdessä oltu, mutta tuli silti yllätyksenä että ei olisi omassa kodissa soveliasta edes tuon vertaa olla "ilman paitaa".
Tulin jo töihin ja olen vähän rauhoittunut.
ps. Vuosia sitten kun nämä samat pojat oli pieniä, olin ahkera vauva-palstalainen, aikoihin en ole täällä ollut, mutta nyt tänä aamuna tuntui että minnekään muualle ei voi purkautua. Hauska huomata on edelleen elämää ja mielipiteitä (ja provohuuteluita), teihin voi näköjään aina luottaa :D.
Mielenkiintoinen aihe jos ei olisi kirjoitettu provon muotoon.