Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimit lasten päivähoidon suhteen, jos kumpikaan vanhemmista ei pääse hakemaan?

Vierailija
23.04.2006 |

Lapset aloittavat päiväkodissa kesän jälkeen. Vaikka minulla on välillä lyhyitäkin työpäiviä, tiedämme jo etukäteen, että säännöllisesti kerran kahdessa viikossa tulee olemaan päivä, jolloin kumpikaan vanhemmista ei pääse lapsia hakemaan päiväkodista ajallaan. Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta ja miten te asian järjestätte?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on varahakija

Vierailija
2/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en usko, että kukaan ystävä pystyisi sitoutumaan säännöllisesti hakemaan meidän lapset päiväkodista. Heillähän on omien lasten hakuja ihan muista päiväkodeista ja lähelläkin asuvilla omien lasten harrastuksia sun muita menoja. Onko joku palkannut jonkun tähän hommaan ja mitä siitä voisi maksaa? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ette pääse? tehän olette lapsen vanhemmat ja teidän velvollisuus on hoitaa omat lapsenne...ehkä et sitten voi mennä töihin kun et voi edes hakea lapsiasi päiväkodista (?) palkata joku.. halooooo?

Vierailija
4/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on lyhyitäkin työpäiviä, välillä 5-6- tuntia, mutta kerran kahdessa viikossa tulee olemaan työpäivä, jolloin pääsen töistä niin myöhään, että päiväkoti saattaa mennä jo kiinni, ennenkuin olen siellä. ap

Vierailija
5/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa lapsia iltaisinkin. Vuorotyöläisten tarha? Tai sitten sinun on sanottava töissä ettet voi tehdä sellaisia päiviä koska lapsille ei ole hoitoa? Mutta ethän sä nyt saa ketään palkattua joka hakisi lapset tarhasta ja olisi niiden kanssa pari tuntia vai saatko muka?En kyllä itse siihen ryhtyisi.

Vierailija
6/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikkakunnalla ne lapset joiden vanhemmat eivät pääse hakemaan lapsiaan omasta tarhasta ennen sen sulkeutumista, lapset kuljetetaan vuoropäiväkotiin loppupäiväksi.

Kätevää!

Kysy onko teidän paikkakunnalla samanlaista juttua.

Vierailija
7/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin suosittelen, että haette lapselle paikkaa sellaiseen päiväkotiin, joka on auki esim. klo.18.00 tai 22.00 asti... Riippuen siitä kuinka pitkiä päivänne ovat...

Jos taas teillä on vaikkapa työmatkoja tiheään, ettekä ole öitä kotona niin silloin on varmaan viisainta palkata kotiin hoitaja päiväkodin sijasta... Tai sitten pph, jolla on myös ilta/yöhoitoa.

Vierailija
8/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itsestä tuntuisi aika kummalliselta hakea lapsille paikka tarhasta, joka on auki iltaisin ja öisin, kun meidän lapset kuitenkin haetaan päiväkodista jo klo yleensä jo 15-16 maissa. En edes tiedä, onko sellaisia päiväkoteja täälläpäin olemassa. Mitään työmatkoja meillä ei kummallaakaan ole. Eikö kukaan tosiaan ole samassa tilanteessa? ap

Vierailija
9/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kyse on muutamasta tunnista kerran kahdessa viikossa. En alkaisi parin tunnin takia mitään ihme päiväkotiratkaisuja värkkäämään.

Vierailija
10/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lapsille ole kovin hyväksi se että ovat ensin päivän hoidossa ja sitten vielä joku hakee tai viedään toiseen tarhaan.

Vierailija
11/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse töissä päiväkodissa, jossa yksi ryhmä on auki klo 6-22

( tietysti tarpeen mukaan ) ja muut ryhmät klo 6-18. Vuorohoitoryhmässä on omien lapsien lisäksi ns. iltalapsia, jotka

siirtyvät sinne oman ryhmän mentyä kiinni, jos hoidon tarvetta vielä on. Moni juuri kuvailemallasi tavalla eli muutaman iltana kuukaudessa.

Eikö sellainen olisi teillekin hyvä vaihtoehto?

t. lto

Vierailija
12/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla sellaista ei varmaan ole tarjolla. Ymmärrän ap:ta hyvin, koska mummot ja papathan ne lapsia päiväkodeista hakevan enemmän kuin monet omat vanhemmat. Meillä on ihan tismalleen samanlainen tilanne. Onneksi meillä on vastuuntuntoinen 16-vuotias lukiolainen perheessä, joka hakee sisarukset päiväkodista ja on heidän kanssaan tunnin pari kotona. Ei meilläkään ketään muuta siihen hommaan olisi.

Vierailija
13/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on työsopimuksessa että tarvittaessa pitää tehdä ilta- ja viikonlopputöitä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että noin joka toinen viikko on 1-2 pitkää päivää, eli kellon ympäri vähintään.

Ongelma tästä tulee jos mies on yhtä aikaa iltavuorossa kymmeneen. Päiväkoti menee kiinni puoli viideltä. Yleensä silloin jompi kumpi mummoista tulee meille kotiin hoitamaan lapset (eivät mene silloin ollenkaan hoitoon koska mummot eivät pysty kuljettamaan, eikä silloin ole tietysti tarpeenkaan). Tietysti raskas järjestely kun mummo on meillä 2 yötä yhden kokouksen takia.

Joskus tietysti käy niin että en saa ketään meille, silloin ilmoitan töihin että en nyt kertakaikkiaan pääse. Potkuja en ole vielä saanut. Työnantajani on erittäin joustava työaikojen suhteen, eli enimmäkseen lastenhoidon takia joustot onnistuu. Siksi pyrin kyllä tarvittaessa itsekin joustamaan, niin paljon kuin mummot antaa myöden ;)

Vierailija
14/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä jonkun ratkaisun asiaan löydämme. Eihän tällaista tarvitsisi edes pohtia, jos olisi joku mummo tai pappa tässä lähistöllä, niinkuin useimmilla tuntuu olevan.

Vierailija
15/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

satunnaisen päivän takia joutuu järkkäämään elämänsä ihan uusiksi. En ikinä suostuisi tuollaiseen työehtoon. Turhaa stressiä itselleen.

Vierailija
16/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilomielin hakee lapsenne kaksi kertaa kuussa ja on pari tuntia heidän kanssaan, 4-5 euroa tunti. MLL voi auttaa asiassa

Vierailija
17/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ilomielin hakee lapsenne kaksi kertaa kuussa ja on pari tuntia heidän kanssaan, 4-5 euroa tunti. MLL voi auttaa asiassa

Vierailija
18/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa vielä kysyä päiväkodista, että minkä ikäiselle suostuvat lapset luovuttamaan. Meidän päiväkodissamme ikäraja on 18v.

Vierailija
19/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin pienenä yöhoidossa pph:lla. Eli kannattaa ajatella, että jos pk ei tarjoa tarpeeksi joustoa, niin saisiko sitä pph:lta?

Vierailija
20/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmikset ainakin täällä ovat arkena auki 21.30:een ja lauantaisinkin ovat auki (aukioloaikaa en muista). Mut kyllä työpaikan puolestakin pitää järkkääntyä että edes toinen pääsee ajoissa hakemaan lasta. Ei kait se mikään " pakkotyölaitos" ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan