Palkkani on 2720 euroa. Pärjäisitkö sinä sillä?
Kollegat valittaa jatkuvasti huonoa palkkaa, kun ei riitä mihinkään. Meillä kaikilla on suunnilleen sama palkka, itsellä bruttona tarkalleen 2720 euroa ja pärjään tosi hyvin, säästöönkin jää.
Pärjäisitkö sinä tuolla palkalla vai loppuisiko kesken kuuta?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Epäilevä Tuomas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa kyllä taas huomaa kuinka ulkona yhteiskunnan toiminnasta ollaan.
Saan suunnilleen saman verran palkkaa kuin ap. Pärjään sillä hyvin. Kuitenkin nettona tilille tulee 1870,-
Laskin juuri verolaskurilla kuinka paljon vähemmän käteen jäisi 500 pienemmällä bruttopalkalla. Satanen.
Sellaista.Olet laskenut väärin. Millään tulotasolla ei 100€:sta mene 80% veroa. Vai tarkoititko, että lisäansiosi vähentäisi jotain saamaasi sosiaalietuutta?
Nyt olet kyllä lukenut väärin.
Sosiaalietuuksiin en ole oikeutettu, mutta tiettyihin vähennyksiin kyllä.
Kokeilepa huviksesi verolaskurilla erilaisia bruttotuloja.
Olen joskus kokeillut, enkä löytänyt noin härskiä kuppausta. Kerro vuosipalkka, niin tarkistan.
Yleensä mitä parempi palkka, sitä enemmän muita etuja: työsuhdepuhelin, kattava terveydenhuolto, nettiliittymä, lounasetu, tulospalkkiot ym.
Sitten taas matalapalkka-alalla ei tule oikein mitään etuja. Ei ihme jos on köyhä olo.
Vierailija kirjoitti:
Kollegat valittaa jatkuvasti huonoa palkkaa, kun ei riitä mihinkään. Meillä kaikilla on suunnilleen sama palkka, itsellä bruttona tarkalleen 2720 euroa ja pärjään tosi hyvin, säästöönkin jää.
Pärjäisitkö sinä tuolla palkalla vai loppuisiko kesken kuuta?
Pärjäisin. Olen muutama vuosi sitten saanut tuon verran palkkaa, siitä jäi säästöönkin.
Nyt työttömänä pakko pärjätä vähemmällä. Pääsisinpä vielä töihin ja tuollaiselle palkalle.
Onhan tossa yli 1300e enemmän mitä itse saan kuussa, enkä ole vielä tälläkään palkalla kuollut.
No mulla on 2800, työssä käyvä puoliso ja lapset muuttanee pois kotoa. Riittää hyvin sekä perheen että omiin menoihin. Olin vielä lasten kotona ollessa vastavalmistunut niin että ennen opiskeluja tein osa-aikatöitä eikä työssäoloehto täyttynyt. Opiskelujen jälkeen en saanut mitään rahaa mistään, koska sen aikainen laki oli niin ja toisesta lapsesta oli lapsilisäkin jo loppunut. Mies sai jotain vähän päälle neljä tonnia brutto ja sillä pärjättiin koko nelihenkinen perhe ja oli asuntovelkaakin. Aika tiukoilla oli talous, mutta toimeen tultiin.
Olen nyt maksanut asumisesta enemmän, joten tasoissa aletaan olla, jos tämä jota kuta häiritsee.
Tottakai pärjäisin, kun pärjäsin vähän alle 2000€ brutolla mistä vielä ulosotto vei osan. Nyt olen taas työttömänä niin pitää pärjätä alle 900€ netto. En tiedä tulenko koskaan elämässäni tienaamaan noin paljon kuin sinä ja sun työkaverit. Ja minä olen sentään esimies.
Minun palkkani on 2400e ja pärjään loistavasti kahden työssäkäyvän aikuisen ja kahden lapsen taloudessa. Pärjäisin mainiosti myös yksin. Yksinhuoltajana en sitten enää niin hyvin kuin haluaisin.
Palkka on suhteellista. Tekemästäni työstä se on mielestäni ihan kohtuullinen korvaus.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä mitä parempi palkka, sitä enemmän muita etuja: työsuhdepuhelin, kattava terveydenhuolto, nettiliittymä, lounasetu, tulospalkkiot ym.
Sitten taas matalapalkka-alalla ei tule oikein mitään etuja. Ei ihme jos on köyhä olo.
Noista eduista maksetaan. Eli vero niistä menee aina. -> käteen saa vähemmän rahaa kuin samalla bruttopalkalla, kun luontoisetuja ei olisi.
Joskus aiemmin täällä joku kirjoitti, että kun on niin tiukilla ja että onneksi sai 120 000 e perinnön. Meni heti ostamaan jonkun luxusmatkan perheelle ja teki jotain ihan älytöntä. Nähtävästi oli kovat tulot ja isot lainat päällä.
Jos itse saisin 120 000 e niin järjestäisit elämäni siten, että jossain vaiheessa talouteni olisi turvattu.
Yksi ystäväni haluaa asua omakotitalossa (yksin) - muijalla eläkeikään 10 v. Ja velkaa 300 000 e.
Olisin ikionnellinen jos saisin 1800 e netto.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pärjäisin, kun pärjäsin vähän alle 2000€ brutolla mistä vielä ulosotto vei osan. Nyt olen taas työttömänä niin pitää pärjätä alle 900€ netto. En tiedä tulenko koskaan elämässäni tienaamaan noin paljon kuin sinä ja sun työkaverit. Ja minä olen sentään esimies.[/quote]
Siis oletko työtön vai töissä. Kenen esimies olet jos olet kerran työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista eduista maksetaan. Eli vero niistä menee aina. -> käteen saa vähemmän rahaa kuin samalla bruttopalkalla, kun luontoisetuja ei olisi.
Ei välttämättä. Mulla ainakin puhelinedun verotusarvo 20 e lisätään palkkaan eli maksan uusimmasta iphonesta ja kaikista puheluista myös ulkomailla sen n. 7 e kk. Monella myös lounassetelit saa palkan päälle, ei toki kaikki.
Menot kuussa noin 1400. Joten sitä suuremmilla palkoilla pärjää. Nyt tilille tulee yli 2600 kuussa. Säästyy siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Mulla ainakin puhelinedun verotusarvo 20 e lisätään palkkaan eli maksan uusimmasta iphonesta ja kaikista puheluista myös ulkomailla sen n. 7 e kk. Monella myös lounassetelit saa palkan päälle, ei toki kaikki.
Olet yksinkertaisesti väärässä, tai teillä kierretään veroja. Nämä ovat ihan yksiseliltteisiä. Matkapuhelinetu lisää rahapalkkaan 20 euroa, eli bruttopalkka on 20 euroa korkeampi kuin rahapalkka.
Ehdottomasti pärjäisin! Teen tällä hetkellä "hanttihommia" ja palkka on n. 1700-1800e/kk ja tälläkin pärjään loistavasti.
En osaa sanoa, koska olen naimisissa ja perheeseen tulee joka kk kaksi palkkaa.
Tiukkaa voisi tehdä, koska asuntolainaan menee jo 1500€/kk.
Itse siirryin vuorotyöhön ja nyt on brutto 3100e/kk. Päivätyössä palkka oli 2400e, joten melko tuntuva tämä ero kuitenkin on. Lisäksi toisinaan menee tuon 3100e ylikin ja välillä voi tulla jopa 3300e kuussa. Lähes tonnin enemmän kuin päivätyössä..
Hyvin pärjättäisiin. Saisin säästettyäkin nykyistä enemmän.
En pärjäis, mulla yrittäjänä netto noin 3200€. Voisin tietty enemmänkin ottaa yritykseltä rahaa, mut toi riittää tällä hetkellä.
Pärjäisin yksin yksiössä mutta perheen elättäminen ei onnistuisi nykyisen elintason mukaisesti (eikä se nyt mikään kaksinen nykyäänkään ole).