Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdä isoja päätöksiä elämässä?

Vierailija
24.04.2018 |

Pitäisi päättää, haluanko asua maalla vai kaupungissa, pyrinkö saamaan parisuhteen vai luovutanko, ja millaista työtä tekisin. Miten teette tällaiset suuret päätökset, joissa on monta asianhaaraa?
Olen viihtynyt hyvin sekä sinkkuna että parisuhteessa, maalla ja kaupungissa. Esimerkiksi persoonallisuuteni perusteella en pysty ratkaisemaan mitenkään yksiselitteisesti suuntaa itselleni.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, oon ihan paska isoissa päätöksissä.

Vierailija
2/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen ja osa elämästäni, jonka moni käyttää kokeillen monia asioita ja etsien identiteettiään, minulla meni sairauksien kanssa taistelemiseen. Kuitenkin tässä vaiheessa ajattelen, että kannattaisi jo "sitoutua" yhteen elämäntapaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa;

- Koti kaupungista ja pikku mökki maalta sopivalta etäisyydeltä, johon voi lähteä vaikka joka viikonloppu.

- Kaupungissa nyt on yleisesti ottaen paremmat työllistymismahdollisuudet jos et ihan viljelijä tai muu meinaa olla vaan ihan normitöitä tehdä. Toisaalta vaikutat niin päättämättömältä luonteelta, että esim. yrittäjyys ei taida olla sinun juttu.

- Kaupungissa on myös enemmän potentiaalia löytää se parisuhde. Sanoit että "luovutanko". Eli tästä päättelisin, että haluat sen suhteen. Harrastukset, kuppilat, kirjastot, Tinder jne. Enemmän ihmisiä = Enemmän riskiä että potentiaalinen kumppani eteen tulee.

Vierailija
4/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää tehdä asuinpaikan suhteen päätös? Asu siellä, missä nytkin, jos se on on.

Vierailija
5/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt elämässäni isoja päätöksiä vain silloin, kun ne ovat oikeasti olleet ajankohtaisia. Ja tehnyt päätökseni sen hetkisen tilanteen mukaan. Olen myös aina ajatellut, että loppujen lopuksi on hyvin vähän asioita, joissa ei myöhemmin voisi muuttaa. Lasten hankkiminen on yksi näistä eli jos odottaa liian pitkään, voi käydä niin, ettei lapsia enää saakaan. 

En siis ole koskaan tehnyt päätöstä, pyrinkö saamaan parisuhteen vai en. Olen vain elänyt omaa elämääni ja kun sitten olen tavannut sopivan puolisoehdokkaan, olen tehnyt päätöksen, että parisuhde tuon ihmisen kanssa on hyvä juttu. Jos en olisi tavannut, en olisi koskaan ollut parisuhteessakaan. Työelämässäkin "virta on vienyt" eli kun on ollut mahdollisuus valita jokin uusi työtehtävä, olen joko valinnut tai jättänyt valitsematta sen hetkisen fiiliksen mukaan. Olen vaihtanut alaa, vaihtanut työpaikkoja.....en ole koskaan ajatellutkaan, että ensimmäinen uravalintani olisi myös viimeinen. Asuinpaikkaakin olen vaihtanut vain silloin, kun vaihtamiselle on ollut jokin todellinen tarve tai mahdollisuus. Joskus katselin myytäviä taloja maaseudulta, mutta en koskaan löytänyt mieleistäni, joten ei tullut muutettua maalle. Enää en muuta, koska mulla on ikää jo sen verran ja iän tuomia kremppoja, ettei omakotitalossa asuminen ole enää mun juttuni. 

Vierailija
6/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen ja osa elämästäni, jonka moni käyttää kokeillen monia asioita ja etsien identiteettiään, minulla meni sairauksien kanssa taistelemiseen. Kuitenkin tässä vaiheessa ajattelen, että kannattaisi jo "sitoutua" yhteen elämäntapaan. Ap

Miksi ihmeessä? Minä olen kohta kuuskymppinen eikä elämäni ole vieläkään valmis. Ties vaikka aikanaan vanhainkodissa rakastuisin johonkin papparaiseen ja menisin uudelleen naimisiin. Kuolinvuoteellani voin sitten kelata elämääni taaksepäin ja katsoa, mitä jäi ehkä tekemättä. 

Vierailija
7/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi sitoutua yhteen paikkakuntaan? Ja kai se puoliso tulee jos on tullakseen, ja jos tuntuu siltä että olisi kiva olla puoliso. Samoin työelämä on arvaamatonta, nykyään ei koskaan voi tietää koska menee työpaikka alta ja pitää etsiä uutta työtä ehkä opiskella joku uusi ammatti, sehän on elämän suola ettei tiedä kaikkea etukäteen mitä loppuelämän tekee. Tosin en usko että kenenkään elämä menee niin ettei satu mitään mikä muuttaa asioita, halusit tai et.

Vierailija
8/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen päätösten edessä kannattaa tunnustaa, että sellaiset tehdään aina epätäydellisen tiedon varassa. Oli päättäjä sitten valtio, yritys tai yksityishenkilö. Täydellistä varmuutta päätöksen seurauksista ei kannata jäädä odottamaan, sillä sellaista ei koskaan saa. Montako avioliittoa olisi solmittu, jos pariskunta olisi halunnut saada 100 % takeet lopun elämän kestävästä onnesta?

Vierailija
9/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päättää muuttaa maalle ja olla ilman kumppania, saa unohtaa ulkonäköpaineet ja keskittyä muihin asioihin. Jos taas haluaa olla ihmisten ilmoilla kaupungissa ja pysyä markkinoilla, kannattaa pysyä ajan hermoilla ja panostaa itseensä. Kaikkea ei saa eikä ehdi tehdä, joten mun mielestä huonoin vaihtoehto on pitää kaikki vaihtoehdot avoimena. Sellainen ei ole toiminut itselläni hyvin tähän mennessä. Jos ei valitse mitään, ei saa mitään ja jos valitsee kompromisseja, saa myös puolittaisia tuloksia. Ap

Vierailija
10/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olisi ehkä pitänyt arvata, ettei palstalta lojumasta löydy kovin hyviä päätöksentekijöitä.

Vierailija
11/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rehellinen itsellesi äläkä mieti mitä muut mahdollisesti sinulta odottavat. Minkä tekemisestä nautit/mistä et, mikä on sinulle tärkeää ? Millaista työtä ja vapaa-aikaa haluat, mitä harrastuksia jne.

Vierailija
12/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole rehellinen itsellesi äläkä mieti mitä muut mahdollisesti sinulta odottavat. Minkä tekemisestä nautit/mistä et, mikä on sinulle tärkeää ? Millaista työtä ja vapaa-aikaa haluat, mitä harrastuksia jne.

no mun pitäisi päättää hajotanko oman perheeni vai en. En osaa päättää. Olen 40v jo ja en tiedä haluaako kukaan enää minua ja en tiedä onko sillä väliäkään. Olen hieman ihastunut vanhaan ihastukseen, en tiedä onko varattu jne...en hänen takiaan mitään hajottaisi, ei ole sen arvoista. Olen vain ruvennut haaveilemaan komeista urheilullisista miehistä, koskaan sellaîsta en ole omistanut.

Vierailija
13/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sinulla jo perhe? Silloinhan olet isoimman valinnan jo tehnyt ja on aika pitää omistasi huolta!

Vierailija
14/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse sitä  lyödä lukkoon. Parempikin niin ettet tee tuollaisia päätöksiä jotta olet hyvän tilaisuuden tullen valmis pakkaamaan kamasi ja lähtemään seikkailuun.

Vierailija
15/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kaikenkaikkiaan erittäin sattumanvaraista. Minkä takia noita asioita pitäisi edes päättää? Itse asun maalla koska kaupunkiasumisesta en pidä. Parisuhdetta ei ole koska en ole sellaista edes tavoitellut ja työuralleni mahtuu monenlaista eri ammattia. Nykyisen kaltaista työtä en kouluaikoina osannut edes kuvitella tekeväni mutta hain koska vaikutti mielenkiintoiselta ja työssäni viihdyn mainiosti.

Minun mielestäni elämässä on ylipäätään tärkeämpää suhtautua ja reagoida oikein yllättäviin muutoksiin  kuin tehdä kauaskantoisia suunnitelmia. Itse ainakin olen tyytyväinen elämääni tällä hetkellä vaikka en ole koskaan mitään urasuunnittelua tms. harrastanut.

Vierailija
16/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuuntele sydäntäsi."

Monet asiat elämässäni ovat vain tapahtuneet ja päätöksissä olen mennyt ihan perstuntumalla.

Ei ole oikeita tai vääriä päätöksiä. Elämä jatkuu joka tapauksessa ja eteen tulee taas uusia päätöksiä.

N46

Vierailija
17/17 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää tehdä asuinpaikan suhteen päätös? Asu siellä, missä nytkin, jos se on on.

Joskus pitää muuttaa syystä tai toisesta, vähintään pois vanhempien luota. En osaa myöskään päättää mihin muuttaisin, koska ei ole mitään erityistä syytä asua missään tietyssä paikassa (paitsi että pääsisi pois vanhempien luota). Tai jotain preferenssejä olisi, mutta ei ole varaa asua meren rannalla.

- ei-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi