Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalääkärit!! Ylävatsakipu, oksentelu, vatsa sekaisin...

Vierailija
23.04.2018 |

Sain ihan hirveän kivun ylävatsalle (minulla on ollut samankaltaista, hieman lievempää ennenkin jonka olen tulkinnut närästykseksi vaikka se ei tunnu ruokatorvessa vaan vatsalla), kipu vaan paheni illan mittaan ja tuli voimistuvaa pahoinvointia. Lopulta aloin oksentaa, kunnes vatsa oli ihan tyhjä ja yökkäilin sappinesteitä. Maha oli kans ihan kuralla. Tänäänkin on ollut ylävatsakipua, tosin lievempää ja ilman oksettavaa oloa.

Voiko tämä kaikki liittyä närästykseen vai voiko olla vaan jotain vatsatautia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole lekureita. Sulla oli  sappikohtaus, mene lekuriin ja hankin Litalginia.

Vierailija
2/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama diagnoosi täältä. Sappikohtaus. Lääkäriin aamulla ja ultraus. Kivet näkyy ultraäänessä. Leikkaus ja litalginia siihen asti. Savukalat, kaalit, omenat ynnä rasviset ruoat pois. Juo paljon vettä, auttaa aina ensiapuna jos pelkää kohtauksen tulevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sappi... luulin että sappikivut tuntuu sivummalla, mulla on kipu keskellä vatsaa siinä alimpien kylkiluiden välissä. Ap

Vierailija
4/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vain vatsatauti. Ainahan niitä on liikkeellä.

Vierailija
5/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikipu voi olla todella kova. Joku voi sekoittaa sydänkohtaukseen.

Vierailija
6/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin välillä niin pahana et ensiapuun ja yöksi sairaalaan kipupiikkejä yms. Mut syytä ei ole löytynyt.

Vierailija
7/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänkohtaus

Vierailija
8/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä lääketiett. mitään, mutta mulla oli sappikivet, kun oli vastaavat oireet. Sappikohtaus voi kestää minuutin tai yhden vuorokauden ja voi olla lähes kivuton tai erittäin kivulias.

Onko sappi tutkittu ultralla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän