Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Essitalopraami masennuslääkkeestä kokemuksia?

Luottoäiti
23.04.2018 |

Hyviä ja huonoja kokemuksia kaivataan! Onko masennukseen vai ahdistukseen? Unettomuus+lääke?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut muuta kuin huonoja kokemuksia ja niitäkin ihan kunnolla

Vierailija
2/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 1,5 v käytössä, masennukseen kirjoitettu mutta tehoaa ahdistuneisuuteenkin. En oo kokenut haittoja siitä, päinvastoin. Ihan kuin valot olisivat jälleen päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyviä kokemuksia. Tunteet tylsyivät, en ollut kunnolla iloinen tai surullinen. Haukottelin jatkuvasti, tunsin sähköiskuja päässä, pimeässäkin oli sellainen olo että jokin häikäisee ja sain outoja väkivaltaisia ajatuksia.

Vierailija
4/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti ahdistukseen, masennus myös, mutta lievempänä.

Mulla toiminut hyvin, tunteet pelittää, ahdistus lievittänyt kovasti, ja olen taas toimintakykyinen.

Haittaoireina; mahaa sekoittaa jonkin verran, ja seksihalut vähentyneet hieman/vaikeuksia kiihottua.

Vierailija
5/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kokemus, olin vuoden remissiossa. Kuntouduin töihin yms. Sitten loppui teho ja lääke ajettiin alas. Ei ollut haittoja esim.seksiin liittyen, lopetusoireita oli muutama päivä.

Vierailija
6/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käytössä ahdistukseen. Auttoi todella hyvin siinä akuutissa vaiheessa ja tottakai edelleen. Alkuun ahdistusoireet paheni, mutta kuuluu asiaan. Ainut haitta on että seksihalut hiukan vähentyneet.

Vierailija
7/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi minua aikansa, noin kymmenen vuotta. Masennukseen ja ahdistukseen määrättiin, ei unottomuuteen. Sitä minulla ei ole.

Ei ollut haittavaikutuksia, mutta vaikutus on hiipunut vuosien varrella. Nyt kokeillaan toista lääkettä.

Vierailija
8/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aloitettiin kyseinen lääke kuukausi sitten. Muutamaa lääkettä masennukseen ja ahdistukseen olen käyttänyt/kokeillut noin 2 vuotta sitten.

Itse voin sanoa paljon positiivisia asioita. Minulla on sama kokemus kuin nelosella tuosta, ihan kuin olisi taas valot päällä,- kommentista =D

Ahdistus ja mielenvaeltelu ahdistuksen, pahoinvoinnin, pahojen ajatusten ympärillä hyväntuulen kanssa ovat muuttuneet tasaisemmiksi. Koen kyllä tunteita, vaan negatiivisia vähemmän. Yllättävää kyllä olen vasta tämän aloittanut. 

Lievää pahoinvointia, joka aiheuttaa ehkä hieman laihtumista kun nälän tunne on hieman kateissa. Mutta syödä pystyy ja jano on enemmän. Satunnaisia näppylöitä keholla olen huomannut.

Vatsa oli minullakin sekaisin aloituksen ja nostojen yhteydessä. Siihen auttaa kun syö samaan aikaan lääkkeen oton kanssa. 

Aamuisin herään mielelläni ja otan lääkkeen. En juuri nyt enempää edes toivo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi