En enää todista
Perjantaina pitäs olla todistajana erässä yliajo juttussa, huomenna pitää perua se tämän päivän il uutisoinin takia. En jaksa alkaa kelan kanssa vääntään kättä mistään asiasta.
Kommentit (19)
Kelahan siinä on toiminut oikein. Ansionmenetys korvataan oikeuden kautta. Lue myös se kelan vastine siihen juttuun.
Eikös se jo selvitetty, että Kelan sijaan oikeus maksaa todistajanpalkkion, jos vain todistaja ymmärtää sitä itse hakea. Siksi Kela ei maksa korvausta. Eli syy ei ole Kelassa vaan sinussa.
Kyllä luin koko jutun ei ole multa pois vaikka en mene sinne, mutta sille toiselle voi olla merkitystä,
Senkus sakkottavat ei paljoo makseta näillä tulolilla niitä että sellainen tapaus tällä kertaa.
Tervemenoa sitten vankilaan, maksamattomat sakot muutetaan vankeusrangaistukseksi.
Kertokaapas nyt: Mitä Kela on tehnyt väärin?
Siellähän noudatettiin vaan lakia!
Jos et mene todistamaan, saat sakot. Asian käsittely siirtyy myöhemmäksi ja oikeus todennäköisesti määrää sinut tuotavaksi paikalle. Todistaja voidaan pitää 5 vrk säilössä ennen oikeudenkäyntiä jos on epäilys että hän jättää tulematta paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos et mene todistamaan, saat sakot. Asian käsittely siirtyy myöhemmäksi ja oikeus todennäköisesti määrää sinut tuotavaksi paikalle. Todistaja voidaan pitää 5 vrk säilössä ennen oikeudenkäyntiä jos on epäilys että hän jättää tulematta paikalle.
En ole ap, mutta valitsisin tämän ja istuisin sakot ihan vain kiusallani. Jos yhteiskunta haluaa epäreilusti aiheuttaa harmia, niin vastaan samalla mitalla. Katsotaan kumpi tulee kalliimmaksi. Vastaisuudessa en näe enää mitään rikostapauksissa enkä varsinkaan jää paikalle selvittelemään
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas nyt: Mitä Kela on tehnyt väärin?
Siellähän noudatettiin vaan lakia!
Alapeukuttajat hoi: kertokaapa nyt mitä Kela teki väärin?
Vai alkoiko tuntua typerältä kun tajusitte että Kelalla ei tosiaan ole muuta vaihtoehtoa kuin noudattaa lakia = toimia juuri siten kun toimittiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta valitsisin tämän ja istuisin sakot ihan vain kiusallani. Jos yhteiskunta haluaa epäreilusti aiheuttaa harmia, niin vastaan samalla mitalla. Katsotaan kumpi tulee kalliimmaksi. Vastaisuudessa en näe enää mitään rikostapauksissa enkä varsinkaan jää paikalle selvittelemään
Itse olen ap ja juuri näin päätin itsekin, sama se missä ne päivät viettää sapuskat tulee nokan eteen silti,
ja se riittää mulle.
Menohan on nykyään kuin Neuvostoliitossa :D
En käsitä että mikä hitto tässä on ongelmana. Olen ollut todistajana käräjillä ja hovissa. Molempiin laskin jo etukäteen, että paljonko menetin palkkaa ja paljonko oli matkakulut. Siellä sitten kysyttiin, että vaadinko korvausta. Ja minä vaadin. Sain kulut, päivän palkan ja päivärahan. Sain siis enemmän rahaa kuin töissäollessa.
Mulle tuli kutsun mukana kaavake, johon ne kulut laitoin ja sillä vaadin omani pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa epäreilusti harmia? Häh?
Todistajana olemisesta saa helposti enemmän rahaa kuin se Kelan yhden päivä raha. Mikä tässä siis on ongelma?? Rahan maksaa siis oikeuslaitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et.
Koska ensin ulosotto veisi sakkosumman jotain kautta.
Jos todella olet täysin varaton niin sitten vasta on eri juttu-
Jaabadaaba duu sanovat että tulevat hakemaan mut sanoin vaan että tervetuloa en ole kotona
Tuli aikaiken vkl reissu
Oletteko te Kelan asiakkaat jotenkin keskimääräistä heikkolahjaisempia? Siltä vaikuttaa.