Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika aloitti ruokasodan tänään koulussa

Vierailija
23.04.2018 |

Koulusta soitettiin, että 13-vuotiaalla pojallani ja jollain toisella luokkatoverilla oli ollut jotain kinaa tänään jostain mobiilipelistä, mitä olivat ilmeisesti koulussa pelanneet. Opettajan mukaan poikani aloitti heittämällä vihanneksia luokkatoverin päälle kun hän oli jotenkin alkanut provosoida kesken ruokailun. Vihanneksien jälkeen luokkatoveri heitti maidot poikani päälle ja ei siinä aikaakaan kulunut, kun kaikki lautaset ja lasit olivat tyhjiä. Vaatteet ja naamat siis täynnä ruokaa ja juomaa.

En uskalla rangaista poikaani ottamalla puhelinta pois koska voi olla, ettei luokkatoveri saa minkäänlaista rangaistusta ja hän voi sitten ärsyttää minun poikaani entisestään asialla ja sitä lopputulosta tuskin kukaan tässä toivoisi. En tiedä miten asian kanssa etenisin, olen totaalisesti jumissa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:---D vanha kunnon ruokasota

Vierailija
2/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee toisesta pojasta lasu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mut ensiksi jätät sian, palataan sitten asiaan.

Vierailija
4/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee toisesta pojasta lasu.

Sen verran tiedän, että poikani ei ole ainoa syyllinen. Se toinen poika on kuulemma tosi ärsyttävä, eikä kovin moni koulussa pidä hänestä. ap

Vierailija
5/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi rangaista jotenkin? Poikahan saa jo koulussa rangaistuksen, joten mikä ihmeen himo vanhemmilla on rangaista uudestaan. Kunnon keskustelu aiheesta on paikallaan, ei mitään "vien sinulta loppuiäksesi t-paidat roskikseen" -tyyppistä uhkausta.

Vierailija
6/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi rangaista jotenkin? Poikahan saa jo koulussa rangaistuksen, joten mikä ihmeen himo vanhemmilla on rangaista uudestaan. Kunnon keskustelu aiheesta on paikallaan, ei mitään "vien sinulta loppuiäksesi t-paidat roskikseen" -tyyppistä uhkausta.

Itse ajattelen, että riiteleminen kuuluu normaaliin ihmisluonteeseen, vaikkakin ruokasodasta olen hieman pettynyt. Mutta kuulemma se tapahtui ainoastaan poikani ja toisen pojan välillä eli siitä ei tosiaan syntynyt mitään sen isompaa. ap

Vierailija
7/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen, että riiteleminen kuuluu normaaliin ihmisluonteeseen, vaikkakin ruokasodasta olen hieman pettynyt. Mutta kuulemma se tapahtui ainoastaan poikani ja toisen pojan välillä eli siitä ei tosiaan syntynyt mitään sen isompaa. ap

MInä en ajattele noin, fiksu ihminen saa tahtonsa läpi riitelemättä. Poikasi ei välttämättä ole fiksu.

Vierailija
8/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä en ajattele noin, fiksu ihminen saa tahtonsa läpi riitelemättä. Poikasi ei välttämättä ole fiksu.

Poikani on tosi fiksu ja siksi herkkä. Provosoituu helposti. Ei tule toimeen ärsyttävien ihmisten kanssa. ap

Vierailija
9/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä nykyään vaivaa? Puhelin pois pojalta vaikka viikon loppuun ja sillä selvä. Jos kaveri ärsyttää, niin sitten ärsyttää, mutta opetat oman lapsesi siihen, ettei silti omia hermoja voi menettää! Jos tasoitellaan aina vaan tietä, niin ei ikinä opi. Ei se ole aina helppoa, mutta jos ei nyt teininä joudu viimeistään opettelemaan käytöstapoja itse, niin myöhemmin on kyllä liian myöhäistä.

Anna toisten vanhempien hoitaa omat kakaransa ja jos eivät hoida, niin kerro omallesi, että olet ylpeä siitä, ettei hänen tarvitse käyttäytyä samalla tavalla. Ja toki myös kehuja ja positiivista palautetta, jos/kun teinin hermoja koetellaan seuraavan kerran ja onnistuu ne hillitsemään. Kerro pojallesi, että olet ylpeä ja itsekin voi tuntea ylpeyttä, jos huomaa, että onnistuu itsensä hillitsemään.

Vierailija
10/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
11/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaisessa koulussa.

Vierailija
12/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on opetettu, että ruoka on pyhää. Maailmassa on edelleen paljon ihmisiä, jotka kuolevat nälkään ja vaikka me olemme niin etuoikeutettuja, että ruokaa on yllinkyllin, ei sitä saa halventaa ruokasodilla ym typeryyksillä. Minun rangaistus pojalle olisi totaalinen herkkukielto (pizza, hampurilaiset, limsat, karkit, jäätelöt, jne) kesäloman alkuun asti ja herkuttelusta säästyneet rahat lahjotettaisiin nälänhätien vastaiseen työhön.

Vierailija
13/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni puhuttelu ritää

Ensi vuonna kaikki jo nauraa tuolle tarinalle

Vierailija
14/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota puhelinta pois. Opeta lapsi ollemaan provosoitumatta. Meillä otan netin heti pois, jos se aiheuttaa koulussa ongelmaa. Sen lapsi tietää eikä anna netin dominoida.

Vierailija
15/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärränkö oikein? Jos otat puhelimen pois ja toiselta pojalta ei otetaan, niin silloin se toinen poika voittaa? Keskity oman poikasi käyttäytymiseen. Rankaise jollain muulla kuin puhelimella

Vierailija
16/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani on tosi fiksu ja siksi herkkä. Provosoituu helposti. Ei tule toimeen ärsyttävien ihmisten kanssa. ap

Idiootti se on, provoäitiinsä tullut.

Vierailija
17/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ärsyttävät saa hakata.

Vierailija
18/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herttanen sentään. Poika on todella fiksu. Joo, fiksut lapset eivät suuttuessaan heitä ruokaa tms. Lapsia on niin erilaisia ja monin eritavoin kasvatettuja. Ap:n lapsi ei sen toisen osapuolen kanssa osaa ratkaista ristiriitoja muuta kuin typerillä tavoilla ja ap vielä puolustaa poikaansa. Mutta, eipä poika noin käyttäytyisikään, jos äiti näkisi "metsän puilta".  Molemmat pojat ovat yhtä syyllisiä. Ja todellakin ap:n kannattaisi nyt vaan katsoa, että se oma pesä puhdistuu eikä vertailla, mitä toiselle pojalle annetaan rangaistukseksi. Hohhoijaa...

Vierailija
19/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Tällä on aina sama kirjoitustyyli :P

Vierailija
20/21 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pittääis viedä tällaiset pojaat urheilun pariiin ja vaikka nyrkkeilysalille. On olemaassa ihan sellaisia luonnnollisiakin viettejä.