Pakkorutiinit ennen suihkua - mitä ILMAN et voi mennä suihkuun?
Kädet on pestävä AINA ennen suihkuun menoa - pääsee puhtailla käsillä pesemään itsensä.
Toinen ehdoton on, että pitää käydä vessassa, ettei tarvitse puhtaana heti mennä tarpeilleen. Jos hätä pääsee yllättämään niin pissaan sitten suihkuun ennemmin kuin menen puhtaana suihkun jälkeen pöntölle. Vessan lattiakin on märkä, kuivauksesta huolimatta, niin olisi ikävää käydä pöntöllä.
Kolmas ehdoton ennen suihkuun menoa on hiusten harjaus. Se estää jonkin verran hiuksia takkuuntumastakin pesun aikana.
Täsdä minun pakkorutiinit, entä sinun?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden riisuminen.
Eikö tämä ole itsestään selvää. Samoin kuin kraanan aukaiseminen tms.
- Riisun vaatteet
- Laitan veden valumaan suihkusta
- Kokeilen että vesi on sopivan lämpöistä
- Menen suihkuun
Miksi ihmeessä kuluttaisin vettä käsien pesuun, kun ne puhdistuvat ensimmäisenä suihkussa?
Hö, ei mulla taida olla mitään, oon tylsä.
Harjaan hiukset ennen pesemistä, jottei irtohiukset tuki lattiakaivoa niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden riisuminen.
Pakkorutiineja ne on.
Vierailija kirjoitti:
- Riisun vaatteet
- Laitan veden valumaan suihkusta
- Kokeilen että vesi on sopivan lämpöistä
- Menen suihkuun
Miksi ihmeessä kuluttaisin vettä käsien pesuun, kun ne puhdistuvat ensimmäisenä suihkussa?
Minulla kanssa ei tulisi mieleenkään mennä suihkuun ilman käsien pesemistä, jos on esimerkiksi
- tullut ulkoa
- tehnyt jotain likaista
- käsitellyt kalaa
- siivonnut
- jne
Siitä on jäänyt rutiini pestä kädet aina ennen suihkua. Pestäänhän kädet aina muitakin hygiesyyttä vaativia toimia, kuten ruoanvalmistusta, kirurgisia leikkauksia, kasvojen puhdistuksia, haavan puhdistuksia...
Mun on aina pakko pestä hampaat suihkussa.
Miinusnäköä, ja laitan piilarit kanssa melkein aina ennen suihkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden riisuminen.
Pakkorutiineja ne on.
Höpö höpö. Siinä tapauksessa vaatteiden riisuminenkin on pakkorutiini.
Sitäkään kun ei ole mikään pakko tehdä. Voit vallan hyvin mennä suihkuun ilman vaatteiden riisumista, kukas sinua estää!
Jos kylppärissä on kuivia pyykkejä, ne on pakko pinota ennen suihkuun menoa. Muuten ei onneksi ole mitään pakkomielteitä, niitä on aivan liikaa jo muussa elämässä.
Huoh! Te ja teidän pakkotoimintanne... Miten tavallisesta elämästä voi saada noin hankalaa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä. Joskus itsekin pessyt hampaat suihkussa. Ne puhdistuvat jotensakin paremmin. Tiedä sitten johtuuko siitä, että ikenet ovat lämpösessä suihkussa pehmeämmät vai mistä. Hammastahna vaahtoaakin paremmin ja pesu on jojetnkin helpompaa ja parempaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden riisuminen.
Pakkorutiineja ne on.
Sitäkään kun ei ole mikään pakko tehdä. Voit vallan hyvin mennä suihkuun ilman vaatteiden riisumista, kukas sinua estää!
Voihan sitä ihan hyvin käydä suihkussa uimapukupäällä. Tai olla jo valmiiksi alasti ennenkuin päättää mennä suihkuun tai saunasta suoraan mennessä. Hanakin voi olla päällä jos vaikka vauhdista menee jonkun toisen perään tai uimahallissa joku on jättänyt suihkun päälle.
Minulla ei ole mitään pakkorutiinia missään tilanteissa suihkun kohdalla. Henkisesti voin siis kävellä vaikka vaatteet päällä suihkuu jos siltä tuntuu.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden riisuminen.
Pakkorutiineja ne on.
Juuri näin. Täälläkun ei olla mikään PAKKO mihinkään kuin kuolla ja siihenkin voi paljon itse vaikuttaa, omilla elintavoilla, ympäristöllä missä pyörii...
Lapu Norkko kirjoitti:
Huoh! Te ja teidän pakkotoimintanne... Miten tavallisesta elämästä voi saada noin hankalaa?
Huoh. Onko susta käsienpesu tai hiusten harjaus jotenkin hankalaa.
No siinä tapauksessa sun elämäsi täytyy olla todeeeella hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä. Joskus itsekin pessyt hampaat suihkussa. Ne puhdistuvat jotensakin paremmin. Tiedä sitten johtuuko siitä, että ikenet ovat lämpösessä suihkussa pehmeämmät vai mistä. Hammastahna vaahtoaakin paremmin ja pesu on jojetnkin helpompaa ja parempaa.
Ap
Tuo vastaan lavuaarin hanan huudattamista täysillä koko sen ajan, kun peset hampaita.
Järjetöntä veden tuhlaamista.
Vierailija kirjoitti:
Kädet on pestävä AINA ennen suihkuun menoa - pääsee puhtailla käsillä pesemään itsensä.
Toinen ehdoton on, että pitää käydä vessassa, ettei tarvitse puhtaana heti mennä tarpeilleen. Jos hätä pääsee yllättämään niin pissaan sitten suihkuun ennemmin kuin menen puhtaana suihkun jälkeen pöntölle. Vessan lattiakin on märkä, kuivauksesta huolimatta, niin olisi ikävää käydä pöntöllä.
Kolmas ehdoton ennen suihkuun menoa on hiusten harjaus. Se estää jonkin verran hiuksia takkuuntumastakin pesun aikana.
Täsdä minun pakkorutiinit, entä sinun?
Hei ap, normaaleilla ihmisillä ei pakkorutiineja. Esmes mulla ei ole ainuttakaan tuollaista pakkorutiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden riisuminen.
Pakkorutiineja ne on.
Juuri näin. Täälläkun ei olla mikään PAKKO mihinkään kuin kuolla ja siihenkin voi paljon itse vaikuttaa, omilla elintavoilla, ympäristöllä missä pyörii...
Entäs jos ei pyöri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo vastaan lavuaarin hanan huudattamista täysillä koko sen ajan, kun peset hampaita.
Järjetöntä veden tuhlaamista.
Ei vastaa, jos liottelet ja lämmittelet suihkun alla samalla. Minkä tekisit ilman hampaiden pesuakin.
Mulla menee muutenkin suihkussa 10-60 min riippuen tekemisen määrästä.
Sheivaus, kehon kuorinta, kasvojen puhdistus useammalla aineella, hiusten syväpuhdistus tai päänähän kuorinta, jalkojen hoito...
Puhdistan suihkun kahvan jos muualla kuin kotona.
Vaatteiden riisuminen.