Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverille kävi näin

Vierailija
23.04.2018 |

Kaverilla ja hänen puolisollaan oli vakituiset työpaikat. He säästivät. Kysyin sitten heiltä, että kun olette saaneet noin paljon jo säästöön, niin eikö olisi aika ostaa oma asunto? Vastaus oli, että kokevat vuokralla asumisen turvallisemmaksi, sillä pelkäävät velan ottamista.

Vuosia meni eteenpäin, sain hyvän työpaikan itsekin. Sanoin heille, että nyt asuntojen hinnat ovat tulleet alaspäin, että eikö olisi oikea aika hankkia oma asunto, kun teillä on siihen hyvin säästöjäkin? He sanoivat, että eivät ole ajatelleet omaa asuntoa, kun tilantarve on kasvanut lapsen myötä ja isommat asunnot ovat niin kalliita, että eivät uskalla. He säästivät pankkitilille. Sanoin, että he menettävät varojaan, kun eivät saa kunnon korkoa talletuksille ja inflaatio vie säästöjen arvoa. Vastaus oli, että tahtovat muuttaa vuokralle vieläkin isompaan asuntoon, että sellaisen uskaltaa vuokrata, kun on säästöjä. Minä taas sanoin, että etsin itsellesi sopivaa asuntoa, jonka ostan. Olin ajatellut, kerta minä yksinkin uskallan, niin heillä olisi ollut vielä paremmat mahdollisuudet, kun oli kaksi maksamassa.

Heillä oli yksi huone käytännössä varastona, koska tavaraa oli kertynyt liikaa. Huoneessa ei ollut järjestystä. Sanoin, että jos laittaisivat tavaroita varastoon ja luopuisivat turhasta,itselle tarpeettomasti, niin yksi huone vapautuisi. Lapsi saisi oman huoneen heti kun sellaisen tarvitsee. Sanoin,että voisin auttaa huoneen järjestämisessä lasta varten. He sanoivat, että tarvitsevat huoneen varastona.

He asuvat edelleen vuokralla. Minä ostin oman. Maksoin lainan kokonaan pois alle 10 vuodessa. Ostin mieheni kanssa puoliksi isomman, johon olin ehtinyt säästää oman omarahoitusosuuden. Laitoin ensimmäisen asuntoni vuokralle ja saan tuloja siitä. Mekin saimme lapsen. Tänä aikana he ovat asuneet sekä säilyttäneet tavaroitaan aluksi kahdestaan kaksiossa, sitten lapsen synnyttyä kolmiossa, jossa lapselle ei ollut heillä tilaa tavaroiden vuoksi, (ehdotin oman kolmion hankkimista ja tavaroiden karsimista tai varastoimista) ja nyt jo neljän makuuhuoneen vuokra-asunnossa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella rasittava.

Vierailija
2/12 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me ihmiset olemme erilaisia.

Vierailija
4/12 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko he tehneet sinusta edunvalvojan?

Vierailija
5/12 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan heillä mennä huonomminkin, mutta kun eivät sijoitakaan noita varojaan, niin ei tule hyötyä vuokralla asumisesta.. Velkaa ei ole. Sitä kammoavat, niinkuin tuli varmasti jos selväksikin. Taustalla heillä on 90-luvun lama-ajan lapsuus.

ap

Vierailija
6/12 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen tahtoisi lainaa, eikä saa ja sitten he, joilla olisi varaa ja saisivat, hukkaavat tilaisuutensa! Suomi!

Vierailija
7/12 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia eläkepäiviä! Miten aikovat tavaroistaan eroon vai maksvatko silloinkin vuokraa isommasta asunnosta?

Vierailija
8/12 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli heidän asuntotilanteestaan mitä mieltä tahansa, on yksiselitteisesti tyhmää lojuuttaa rahoja pankkitilillä inflaation syötävänä.

Joka muuta väittää, ei ymmärrä raha-asioista mitään.

Vierailija
9/12 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten kaverille oikein kävi? Hän kai elää eläänsä kuten haluaa sitä elää, vaikka sinä olisit mielelläsi mestaroimassa hänenkin elämäänsä. 

Vierailija
10/12 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten kaverille oikein kävi? Hän kai elää elämäänsä kuten haluaa sitä elää, vaikka sinä olisit mielelläsi mestaroimassa hänenkin elämäänsä. 

Vierailija
11/12 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulu minun kaveripiiriini. Jokainen elää tavallaan ja ei kuulu millään muotoa toisten arvioida. Ei etenkään vauva-sivulla.

Vierailija
12/12 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin välttämättömät menot ovat kasvaneet ja omaisuus ei. Omaisuudeksi ei lasketa hamstrattua käyttämätöntä tavaraa.

Ap:n välttämättömät menot ovat vähentyneet ja omaisuus kasvanut. 

Kiltti ap, kun kerroit, miten olisi kannattanut elää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi