Hävisin lemmikkirotalle. Rotta sai pitää miehen
Tapailin jonkin aikaa miestä, jolla on rotta lemmikkinä. Lupaava suhde, kiva, hauska, älykäs mies, hyvää seksiä. Kauhistuin kun tajusin, että mies asuu rotan kanssa. Se oli vapaana asunnossa. En ole suostunut sen jälkeen menemään miehen asuntoon kylään, koska pelkään sitä kamalaa elukkaa. Olemme nähneet minun luonani. Olen pyytänyt, että mies antaa rotan pois. Ei kuulemma käy. Jos jompikumpi lähtee, se olen minä. Eli se olen minä. Uskomaton tilanne. Jonkun koiran vielä ymmärtäisin, mutta en rottaa.
Kommentit (30)
Oikein teit. En ikinä voisi olla samassa asunnossa jossa vapaana oleva rotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No arvostan miestäsi. Mies pitää huolen siitä minkä on hankkinut. Varmasti rotatkin ovat ihania, vaikka et niistä pitäisi niin se on miehellesi tärkeä ja miehesi on myös rotalle tärkeä. Miehellä on hieno luonne kun ei jättänyt lemmikkiä suhteen takia. Sinä taas olet aikamoinen jos päästit tuollaisen miehen pois vain sen takia että haluaa huolehtia lemmikistään loppuun asti. :)
Vaikka tämähän oli provo.. pakko silti oli provosoitua vastaamaan yhyy. :D
Rotta oli lahja. Ei ollut edes itse hankkinut. Miksi kukaan ostaisi itselleen rotan...
Ap
Edelleenkään rottaa ei saa pitää yksin. Minulla on ollut vuosien varrella n. 25 rottaa, ensimmäiset lapsuudenkodissa. Rotat ovat sosiaalisia ja viihtyvät sylissä tai olkapäällä, paljon seurallisempia kuin monet pikkujyrsijät. Rotille voi opettaa temppuja, esim.tulevat luo kutsusta. Voi askarrella kaikenlaista virikettä, labyrinttijä, pienet kissan kiipeilypuut käy ja kissantunnelit. Meillä häkin koko on 1,5 kuutiometriä ja sinne saa laitettua monenlaista tunnelia, siltaa, mökkiä ja riippumattoa. Laumadynamiikkaa on hauska seurata. Jos oikein innostuu, rottia voi käyttää näyttelyissä ja agilitykisoissa. Löytyy paljon samoja värimuunnoksia kuin kissoista, esim. siamilainen ja venäjänsininen.
No just. Rottia ei kyllä kukaan pidä vapaana, siis jatkuvasti. Ihan siksi, että rotat kakkaavat vähän väliä ja niitä joutuisi metsästämään joka päivä imurilla pitkin huushollia.
Ja siksi, että rotat järsivät uteliaisuuttaan kaikenlaista. Olisi hyvin pian käristetty rotanraato nurkassa, kun on syönyt sähköjohtoa.
Huono, HUONO provo. Kannattaisi edes HIUKAN perehtyä aiheeseen ennen kirjoittamista, ap. Häpeä!
T. Kolmen urosrotan ylpeä omistaja
No olisihan tuossa ollut mahdollisuuksia kompromisseihin. Ei pidä vaatia mitään, vaan vasta yhteenmuuttoa suunnitellessa sopia jotain. Sitä ennen sinun luona tai rotta vierailun ajaksi toiseen tilaan.
Hyvä tahto auttaa asioita lutviutumaan.
Vierailija kirjoitti:
No just. Rottia ei kyllä kukaan pidä vapaana, siis jatkuvasti. Ihan siksi, että rotat kakkaavat vähän väliä ja niitä joutuisi metsästämään joka päivä imurilla pitkin huushollia.
Ja siksi, että rotat järsivät uteliaisuuttaan kaikenlaista. Olisi hyvin pian käristetty rotanraato nurkassa, kun on syönyt sähköjohtoa.
Huono, HUONO provo. Kannattaisi edes HIUKAN perehtyä aiheeseen ennen kirjoittamista, ap. Häpeä!
Niin siis eotan papanoita joituisi imuroimaan, ei rottia ;-D
24
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kyllä erään pariskunnan, joka piti rottaa aina vapaana kun olivat kotona. Rotta eli yllättävän vanhaksi ja oli tyytyväinen. Kävi varastamassa pöydältä juuston o istajien huomaamatta, piilotteli tavaroita kukkaruukkuihin jne. Eli kyllä, jotkut pitävät vapaina rottia. Jotkut antavat kanienkin olla vapaina jopa silloin kun eivät itse ole kotona. Toki kanit on helpompi löytää kuin rotta.
Vierailija kirjoitti:
Opin suojaamaan sähköjohdot paksulla muoviputkella sen jälkeen kun kerran netti katkesi. Lapsuudenkodissani kani söi kerran puhelimen johdon. Kanit ja jyrsijät suljettuun tilaan kun ei olla kotona ja ulkoilualue turvalliseksi. Häkissä on käytössä vessalaatikko (tosin yksi nukkuu siellä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kyllä erään pariskunnan, joka piti rottaa aina vapaana kun olivat kotona. Rotta eli yllättävän vanhaksi ja oli tyytyväinen. Kävi varastamassa pöydältä juuston o istajien huomaamatta, piilotteli tavaroita kukkaruukkuihin jne. Eli kyllä, jotkut pitävät vapaina rottia. Jotkut antavat kanienkin olla vapaina jopa silloin kun eivät itse ole kotona. Toki kanit on helpompi löytää kuin rotta.
No ei kukaan pidä asunnossaan rottaa vapaana, siis kategorisesti ei.
Se on sitten eri asia, antaako rotan olla poissa häkistä, kun on itse paikalla valvomassa. Pitäisi olla kyllä aika hemmetin saastainen ja epäsiisti koti, että antaisi rotan paskoa ja kuseksia siellä minne sattuu.
Ap väittää sitä paitsi, että rotta tosiaan on miehen luona koko ajan vapaana. Jos miehellä olisi rotalle asianmukainen häkki, ei olisi mitään ongelmaa pistää rotta häkkiin. Mutta ap satuilee rotan yllättävän hänet milloin missäkin.
Toistan, apn olisi pitänyt hiukan perehtyä perusasioihin ennen satuiluaan.
Vierailija kirjoitti:
Häpeän mutta eri syystä. Sanoinko että rotta on koko ajan vapaana? Oli silloin kun minä näin sen. Ei ollut lempipuheenaihe tuo rotan hoito... Yksi niitä oli, ihan sama onko laumaeläin.
Ap
Se oli miehen ensimmäinen rotta.
Ap