Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkakiusaaminen, miten selvitä?

Vierailija
22.04.2018 |

Olen joutunut työpaikallani mustamaalaamisen ja huhumyllyn uhriksi. Itse en edes tiedä, mistä tarkalleen ottaen on kyse, mutta inhoavat katseet, supatus ja ulkopuolelle sulkeminen ovat aika ilmiselviä merkkejä. Olen melko uusi työntekijä, en ihan suoraan sanottuna ymmärrä yhtään mistä tässä on kysymys. Ei, en todellakaan voi myöskään mennä kysymään virnuilevalta ja mulkoilevalta porukalta että mikä mättää. Kukaan ei kuitenkaan tule suoraan sanomaan mitään tai ilkeilemään, että voisin edes mennä pomon puheille. Miten ihmeessä selviän tilanteesta? On todella vaikeaa olla vaan välittämättä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala, muu naisvaltainen ala? Juututtua huttua valitettavasti:/ Itse vaihdoin kokonaan hoitoalata pois karmean kiusaamisen takia, mutta nyt olenkin sitten koko yhteiskunnan kiusaama työtön! Mutta ehdottomasti pois työpaikasta ennen kuin mielenterveys menee kokonaan ja ellei mahd.pomolle puhuminen auta, näin itse neuvoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois, jää vaikka työttömäksi ja nauti täysin rinnoin jokaisesta päivästä, jonka nuo k-päät saavat sinua elättää.

Vierailija
24/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde pois, jää vaikka työttömäksi ja nauti täysin rinnoin jokaisesta päivästä, jonka nuo k-päät saavat sinua elättää.

Tämä! Jos ei saa tehdä töitä rauhassa niin työttömyyskorvaus on kelpo korvaus siitä.

Vierailija
25/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina sama rituaali kirjoitti:

eisehelppoaole kirjoitti:

Työpaikoilla on usein porukoita joita johtaa joku työntekijä.  Heikommat eivät uskalla olla eri mieltä tämän porukan johtajan kanssa.

Älä ota kantaa juuri mihinkään keskusteluun, sano vain jaa, jaa niimpä.  Jos työpaikalla esittää oman mielipiteensä joka on poikkeava porukan "johtajan" mielipiteen kanssa, niin yleensä joutuu kiusattavaksi. Ainakin jos on kyse politiikasta. 

Kyllä sinä tulet pärjäämään ja huomaat, että osa porukasta on ystäviäsi.  Alussa tämä vaatii vain henkistä voimaa ja ehkä ainakin.  Älä milloinkaan arvostele ketään työntekijää toisen kuullen.  Jos tänään ei tule puukko selkään, niin myöhemmin kyllä.

Tämä on jo niin vanha kuvio. Vanhat työntekijät yrittävät kiusaa tekemällä saada selville, onko sinusta vastusta.Jos on, kiusaaminen lakkaa, jos taas ei, he kiusaavat sinua maailman tappion, ellet vie asiaa esimiehelle.

Siis maailman tappion asti.

Tämä etukäteen sanoja arvaava ohjelma on ÄRSYTTÄVÄ. Siis tappiin.

Ei mikään pakota käyttämään autocorrectia. Senkun vaan kytket sen pois käytöstä. Se on juttu minkä  teen aina ottaessani uuden luurin käyttöön.

Vierailija
26/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole yhtäkkiä sinun palkkaamisesi jälkeen tuollaisiksi muuttuneet. Peikot on peikkoja.

Nimenomaan näin.

Joissakin työpaikoissa on "paskabasilli" pesiytynyt henkisiin rakenteisiin niin tiiviisti että sieltä tulee pyrkiä pois työsopimuksen umpeutumisen jälkeen mahdollisimman pian. Oli uutta työtä tai ei.  Muutoin alkaa voida aivan varmasti huonosti , oli ilkeilyn kohteena itse tai joku muu.

Paskabasillipaikoissa yli puolet on idiootteja enemmän tai vähemmän, se toinen osa on se järkevämpi jonka avulla paikka pysyy uskottavana ja pyörii ylipäänsä. 

Vierailija
27/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole yhtäkkiä sinun palkkaamisesi jälkeen tuollaisiksi muuttuneet. Peikot on peikkoja.

Nimenomaan näin.

Joissakin työpaikoissa on "paskabasilli" pesiytynyt henkisiin rakenteisiin niin tiiviisti että sieltä tulee pyrkiä pois työsopimuksen umpeutumisen jälkeen mahdollisimman pian. Oli uutta työtä tai ei.  Muutoin alkaa voida aivan varmasti huonosti , oli ilkeilyn kohteena itse tai joku muu.

Paskabasillipaikoissa yli puolet on idiootteja enemmän tai vähemmän, se toinen osa on se järkevämpi jonka avulla paikka pysyy uskottavana ja pyörii ylipäänsä. 

Noiden paikkojen väki ansaitsisi kyllä päästä johonkin kuntouttavaan toimintaan käytöstapoja oppimaan.

Vierailija
28/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain tietty, n.10 hengen porukka jota masinoi yksi, henkisesti todella sairas yksilö. Ilman tätä yhtä sekopäätä töissä olisi lähes siedettävää, vaikka saavat nuo 9 muutakin kyllä kiitettävästi ongelmia aikaan. Meillä kiusaaminen on ihan näkyvää ja sairasta, koska esimies on itse osa tätä porukkaa ja valehtelee heidän puolestaan tekoripset räpsyen vaan. Kyllä täältä on savustettu ulos yksi jos toinenkin ei-profiiliin sopiva mutta hyvä työntekijä. Keskinkertaiset mitättömyydet saavat jäädä kunhan ymmärtävät paikkansa.. itse olen nykyään silmätikkuna koska uskalsin puolustaa itseäni eräässä tilanteessa, se oli kyllä siinä mielessä suuri virhe että sain koko sekopääporukan silmilleni ja pomon mielestä siis olen varmasti ymmärtänyt asian väärin eikä hänen edes kuulu meidän välejämme selvitellä vaan vastaisuudessa se tulee kuulemma hoitaa itse. Tilanne senkun pahenee, etsin koko ajan uutta työtä.

Vierailija
29/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vain tietty, n.10 hengen porukka jota masinoi yksi, henkisesti todella sairas yksilö. Ilman tätä yhtä sekopäätä töissä olisi lähes siedettävää, vaikka saavat nuo 9 muutakin kyllä kiitettävästi ongelmia aikaan. Meillä kiusaaminen on ihan näkyvää ja sairasta, koska esimies on itse osa tätä porukkaa ja valehtelee heidän puolestaan tekoripset räpsyen vaan. Kyllä täältä on savustettu ulos yksi jos toinenkin ei-profiiliin sopiva mutta hyvä työntekijä. Keskinkertaiset mitättömyydet saavat jäädä kunhan ymmärtävät paikkansa.. itse olen nykyään silmätikkuna koska uskalsin puolustaa itseäni eräässä tilanteessa, se oli kyllä siinä mielessä suuri virhe että sain koko sekopääporukan silmilleni ja pomon mielestä siis olen varmasti ymmärtänyt asian väärin eikä hänen edes kuulu meidän välejämme selvitellä vaan vastaisuudessa se tulee kuulemma hoitaa itse. Tilanne senkun pahenee, etsin koko ajan uutta työtä.

--Nuo paikat tunnistaa siitä että kun "esimies" kävelee käytävällä vastaan työntekijöitä eikä tervehdi.

--Esimies kiristää ja nöyryyttää työtodistuta pyytäviä,  poislähteviä määräaikaisia tyyliiin enmä nyt ehdi , lähetän myöhemmin, mullaontärkeempäätässänyt....

--kaikki puhuu paskaa toistensa seläntakana ja edessäpäin ollaan mielismaiskis

Vierailija
30/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kerran yks porukka joka on oikeasti sua vastaan, niin liittoudu niiden muiden kanssa jotka ei ole siinä kiusaajaporukassa. Ja kerro asiasta asiallisesti toimitusjohtajalle tai mikä nyt on isoin pomo kenelle voit puhua. Et marise että noi kiusaa mua, vaan kerrot että työyhteisön työhyvinvointi on vaarassa ja se vaikuttaa tuottavuuteen ihan varmasti.

Vierailija
31/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuo ihan sama laulu, esimiehet eivät usko koska kiusaajat ovat pedanneet kyllä asiansa hyvin lipomalla heitä etukäteen. Luottamusmies on samaa jengiä.. kukaan ulkopuolinen ei uskalla nähdä eikä kuulla mitään.

Vierailija
32/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kerran yks porukka joka on oikeasti sua vastaan, niin liittoudu niiden muiden kanssa jotka ei ole siinä kiusaajaporukassa. Ja kerro asiasta asiallisesti toimitusjohtajalle tai mikä nyt on isoin pomo kenelle voit puhua. Et marise että noi kiusaa mua, vaan kerrot että työyhteisön työhyvinvointi on vaarassa ja se vaikuttaa tuottavuuteen ihan varmasti.

Hyvin kiteytetty viiminen lauseesi. Työpsykologi kysyi osuvasti tai oikeastaan totesi että kiusaamisen täytyy viedä teiltä hirveästi energiaa. Niinhän se on ja itse vein aian ylimmälle johdolle eli esimies kiusasi ja ottivat asian asiallisesti vastaan. Eihän se ole firmankaan etu, että työhyvinvointi kärsii, tuloksissahan se näkyy väistämättä.

Vierailija
33/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen työelämä on sairasta.

Vierailija
34/36 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen työpaikalla on varmaan vielä yleisempää kuin mitä tilastot kertovat. Miettikää millaiset rahat näissä masennus saikuissa ja työkyvyttömyyseläkkeissä liikkuu.

Vierailija
35/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen työpaikalla on varmaan vielä yleisempää kuin mitä tilastot kertovat. Miettikää millaiset rahat näissä masennus saikuissa ja työkyvyttömyyseläkkeissä liikkuu.

Niinpä.

Vierailija
36/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty kaikenlaisia työhyvinvointi arviointeja sun muita, mutta ongelma on niin syvällä rakenteissa että jos asialle oikeasti haluttaisiin tehdä jotain, pitäisi todennäköisesti erottaa montakymmentä työntekijää. Jos vuosikymmeniin ei olla viitsitty puuttua klikkiytymiseen tai ilmapiiriin yleensäkään, tässä vaiheessa se on lähestulkoon mahdotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä