Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat loppu, miten tästä eteenpäin?

Vierailija
22.04.2018 |

Puskurit ja säästöt käytetty, kaikki tarpeeton kaupaksi menevä on myyty, luottoraja tämän päivän auton tankkauksen jälkeen muutamaa euroa vaille nollissa. Lopuilla hiluilla saa ruokaa viikoksi. Palkka tulee maanantaina ja menee saman tien. Miten selviän seuraavan kuukauden, ideoita?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen on helppo myydä persettä, talous kohenee vauhdilla.

Vierailija
22/32 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No JOS tilanne todella on väliaikainen niin yritä siirtää laskujen eräpäiviä vielä lisää, pienennä visan lyhennystä, ota airb&b vuokralaisia ja siivouskeikkaa illoiksi ja öiksi.

Mitta rehellisesti sanottuna, minusta kuulostaa, että tilanne ei ole ihan niin väliaikainen kuin kuvittelet. Jos palkka todella riittää normaalioloisa, ”säästöjen” kukuminen sairausaikana ei tee noin isoa ongelmaa. Kyse on oikeasti siitä, että sun menot on tuloja isommat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon usein miettinyt tätä, että miten se niinku käytännössä on helppoa? Olen rahapulassa ja voisin kokeilla. Mutta mä olen yli 45 vuotias, raskaudet ja synnytykset näkyvät, enkä tiedä, miten hankkisin asiakkaita, missä ja mitn se tapahtuu, enkä missä voisin k.o. Duunin hoitaa (kotona kun on ne lapset), enkä myösköön tiedä, miten järjestää turvallisuussiat.

Että jos se on helppoa niin voitko neuvoa?

Vierailija
24/32 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla henkilö-/irtaimistovakuutuksia? Irtisano ne ja saat loppukauden ennakkomaksun takaisin. Joillakin yhyiöillä rahat tilitetään "heti", eli viikon sisällä ovat käytettävissäsi. Miksei auton kaskonkin voisi lopettaa, jos sellainen on. Jätät vain pakollisen liikennevakuutuksen, joka kannattaa jossain vaiheessa muistaa kilpailuttaa (itse sain aikanaan täyskaskon toiselta yhtiöltä samaan hintaan, mitä toinen tarjosi vain pakollista liikennevakuutusta).

Onko auto ihan välttämätön vai pelkkä mukavuusasia? Tulisiko peräti halvemmaksi mennä pakolliset pitkät matkat vaikka taksilla (tai kaupasta kotiin taksilla) kuin oman auton pito ja käyttö. Siinähän saisi heti nettona auton myyntihinnan. Ostat sitten auton kun talous on taas kunnossa, jos sitten vielä tunnet polttavaa tarvetta autolle. Itse luovuin autosta kokonaan, pidemmille lomareissuille vuokraan auton, ei huolta huolloista eikä pesuista, ja halvemmaksi tulee kuin verot ja vakuutukset.

Jos et saa toimeentulotukea, mites kirkon diakonia? Sitä voi saada vaikkei seurakuntaan kuulukaan. Toki voit nyyhkytarinan kirjoittaa someen ja saada lahjoituksina ruokaa. Sukulaiset jeesaamaan? Tsemppiä ja jaksamista!

Vierailija
25/32 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon usein miettinyt tätä, että miten se niinku käytännössä on helppoa? Olen rahapulassa ja voisin kokeilla. Mutta mä olen yli 45 vuotias, raskaudet ja synnytykset näkyvät, enkä tiedä, miten hankkisin asiakkaita, missä ja mitn se tapahtuu, enkä missä voisin k.o. Duunin hoitaa (kotona kun on ne lapset), enkä myösköön tiedä, miten järjestää turvallisuussiat.

Paikallislehteen vaan ilmoitus päiväkahviseurasta. Tai nettiin. Ei tässä sen tarkempaa liiketoimintasuunnitelmaa sulle ruveta tekemään.

Vierailija
26/32 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallislehteen vaan ilmoitus päiväkahviseurasta. Tai nettiin. Ei tässä sen tarkempaa liiketoimintasuunnitelmaa sulle ruveta tekemään.

Eli tyhjiä huutelet pelkästään toista pilkataksesi.

Vierailija
27/32 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan diakoniatyöhön yhteys. Saat ruokaa, mahd.jotain laskujasi maksetuksi.

Ota yhteys kaikkiin ystäviisi/sukulaisiisi. Kerro tilanteesi rehellisesti ja kysy heiltä voisitko lainata rahaa tai vaikka suursiivouksen tai ikkunanpesun/lastenhoitamisen avulla tienata vähän ruokarahaa itsllesi.

Jos asut kaupungissa, vietä vappusi (aatto + vappupäivä) pulloja keräten. Tienaat siitä hyvin ruokarahaa.

Pyydä lisää maksuaikaa osalle laskuistasi. Tosin vain siirtää ongelmaa...

Onko KAIKKI mahdollinen jo myyty? Jos tilanne tosi paha, myy esim.telkkari (vaikka katsoisit sitä). Kun taloudellinen tilanne tasoittuu, voit ostaa uuden käytettynä esim.tori.fi.

Vierailija
28/32 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyrian kautta Suomeen ja passi roskiin.

Vierailija
29/32 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lapsia, perhettä? Katso paikkakuntasi ruoanjakelut, etsi seurakunnan diakoniatyöntekijän yhteystiedot ja varaa pikaisesti aika. Itse sain Lidliin lahjakortteja sieltä, kaupan sain itse valita :)

Vierailija
30/32 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos ei ole lapsia, olen tässä tilanteessa ihan yksin. Totta on, että saikulla menot ovat olleet tuloja suuremmat, mm. lähes kuukauden nettopalkka lääkkeisiin. Laskujen eräpäiviä on jo siirretty ja nyt tulee maksuun yksi iso mitä ei voi enää vältellä. Autoa ei voi myydä, koska ilman sitä en pääse töihin. Tilanne tosiaan on väliaikainen, koska olen selvinnyt samoilla tuloilla hyvin aiemminkin, eli ei ole mitään syytä miksen selviäisi jatkossakin, kunhan saan tämän sotkun selvitettyä. Vanhemmat on ainoat, joilta voisin pyytää lainaa, mutta koska heilläkin on aika tiukkaa, kynnys pyytää on korkea. No, nyt on ehkä pakko.

ap

Vierailija
31/32 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noihin luottokorttivelkojen lyhennyksiin saa kaksi kuukautta vuodessa lyhennysvapaata, kun maksaa vain kulut. Kannattaa ottaa pankkiin yhteyttä.

Vierailija
32/32 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja toimeentulotukea en saa, olen kyllä hakenut.

Ei sitä näytä saavan, koska asuminen on liian kallista.

On se vaan hienoa se asumisen jokavuotinen hinnannousu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan