Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moviprep-tyhjennys ennen paksunsuolen tähystystä

Vierailija
22.04.2018 |

Kertokaa parhaat vinkit. Kuinka ajoissa kannattaa keventää ruokavaliota ja millä tavalla?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Moviprepillä tyhjensin ennen tähystystä. Se oli karmea litku ja juoksin vessassa jatkuvalla syötöllä, koska minulla on ärtyvä suoli ja keinotekoinen makeutusaine oli juuri se, joka laittoi mahan aivan sekaisin! 

Vierailija
22/26 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni Moviprepillä tyhjensin ennen tähystystä. Se oli karmea litku ja juoksin vessassa jatkuvalla syötöllä, koska minulla on ärtyvä suoli ja keinotekoinen makeutusaine oli juuri se, joka laittoi mahan aivan sekaisin! 

No yleensä se juoksuttaa vessassa kun suoli tyhjenee.

Kannattaa muuten varata sinistä helosania vessään.Mulla ainakin polttaa peräpään ja helosani on tarpeeks paksua et se ei kirvellä niin pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä se juoksuttaa vessassa kun suoli tyhjenee.

Kannattaa muuten varata sinistä helosania vessään.Mulla ainakin polttaa peräpään ja helosani on tarpeeks paksua et se ei kirvellä niin pahasti.

Tämän rasvavinkin kun olisin lukenut ENNEN tyhjennystä, juuri tyhjennys meneillään ja hirveä tuska peräpäässä 😬

Vierailija
24/26 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhutaanko tässä nyt kolonoakopiasta?? Ei kyllä ollut kummoinen toimenpide, ihan turhaan itse luin kauhujuttuja netistä etukäteen. Enemmän se vessassa istuminen otti päähän kuin itse toimenpide, vaikka mutkainen suolikin kuulemma oli. Itselleni pahempi olisi tähystys kurkun kautta, siihen tarttisin rauhoittavia

Vierailija
25/26 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin yksilöllistä sattuuko tähystys vai ei. Itselläni on divertikkeleitä suolet täynnä ja kolonoskopia on todella kivulias eikä sitä edes pysty tekemään ilman kipulääkitystä. Kipulääkitys on eri asia kun ennalta saatava mahdollinen rauhoittava lääkitys. Itse olen saanut kipulääkityksen, koska tietävät ettei hommaa saada tehtyä ilman sitä. Pitää vaan osata pyytää ja perustella pyyntönsä asiallisesti.

Vierailija
26/26 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tyhjennän Picoprepillä. Tyhjennysaineen saa käytännössä aina itse valita, vaikka sairaala saattaa jotain suositella. Voi toki soittaa osastolle ja varmistaa. Picoprepiä tarvitsee juoda tosi vähän, mikä on iso etu.

Olen kuullut, että hoikalla tähystys voi olla kivuliaampi. Ilmeisesti, koska suolisto on pienemmässä tilassa ja mutkat tiukempia..? Olen hoikka ja minut on tähystetty pari kertaa, tiukat mutkat on inhottavia, mutta muuten aivan siedettävä toimepide. Joillekin se tuntuu pahalta.

Lääkityksestä sen verran, että sen ei pitäisi muuhun vaikuttaa kuin siihen, ettei ole ajokunnossa toimenpiteen jälkeen, vaan tarvitsee saattajaa. Ainakaan en ole muista haitoista kuullut.

Ei ne suolet lihoessa, eli rasvan lisääntyessaä nahan alle mitenkään levittäydy isommalle alueelle, kyllä ne suolet on siellä siististi kasassa, ja päinvastoin, se rasva puristaa niitä enneminkin kasaan. Mutta ihmisen pituus voi vaikuttaa, että siellä on enemmän tilaa suolille jos on 180cm pitkä ihminen tai ylipäätään pitkäselkäinen ihminen. Eniten kivuliaisuuteen vaikuttaa jos on ibs, endometrioosi, myomia tai kystiä tai muita kiinnikkeitä. Minä olen lihava, ja minulla on kaikki nuo, ja kyllä se toimepide otti paljon kipeämpää kuin synnyttäminen, ja ei auttanut vaikka vahvaa lääkettä meni useampaan kertaan suoraan suoneen.

Todella outoa, että ihmiset kuvitelevat lihavan ihmisen olevan jotenkin sisältä tilavampi, vaikka on täynnä rasvaa joka aiheuttaa ulkomittojen suurenemisen. Miehet kuvittelee että naisen emätinkin leviää kun perse leviää... ajatelkaa nyt ihmiset vähän aivoillanne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi