Jos hotellin aamupala on klo 11 asti niin miksi niitä ruokia pitää kärräämään pois joskus varttia aikaisemmin?
Kommentit (18)
Koska silloin klo 11 pitää pöytien olla tyhjät, koska aamupala-aika on päättynyt.
10.45 normaalilla ihmisellä on se lautanen siinä nokan edessä ja ulos on paineltu 10.59.
Mun mielestä tuossa tilanteessa pitäisi aamiaista myydä niin, että asia infotaan selkeästi:
Viimeinen aloitus aamiaiselle klo 10.30 ja aamiainen päättyy klo 11.00.
Kunnollisessa paikassa henkilökunta kävisi vielä kysymässä pöydissä olijoilta, että maistuisiko vielä jokin, alamme pikkuhiljaa keräämään aamiaispöytää pois lounaan alta. Näin on ollut omalla kohdallani joskus, kun myöhään olemme istuneet esim. aamiaispalaverin merkeissä.
Pitää ehtiä siivota ja järjestellä ennen lounasaikaa. Lounas alkaa yleensä klo 11.00. Ei siinä anneta paljoa aikaa valmistella.
Olen ollut aamiaistarjoilijana ja kiirettähän siinä alkaa pukkaamaan ennen klo 11. En ylipäätään ymmärrä, että kuka edes syö aamiasta siihen aikaan. En nyt suoraan ala pöytää tyhjentämään puolelta, mutta täyttö loppuu kyllä. Jos on niin älyttömän saamaton, ettei ehdi siihen mennessä sitä aamupalaansa noutamaan , niin ei mahda mitään.
Se että olettaa että aamiasta on saatavilla tasan klo 11.00 saakka, on väärässä. Klo 11 alkaa lounas, ja silloin on jo aamiaskamat siivottu pois ja toivottavasti pöydätkin blokattu.
En ole koskaan törmännyt tällaiseen, vaikka olen ollut töissä hotelliaamiaisella useassa hotellissa nuorempana, ja vieraillut hotelleissa säännöllisesti. Aina odotellaan tasaan saakka, ja vielä yleensä kysellään ottaako myöhään syöjät vielä jotain. Täydennyksiä ei kyllä enää laiteta viimeisinä minuutteina.
Oliks hän ap meillä hautomassa sitä myöhäistä aamiaistaan? Oli jo tyhjennetty kaikki mutta kahvia nyt toki oli päällä, niin sitä piti vielä hi-taas-ti kuppikaupalla juoda. Olin pöydät ja kaikki muut laittanut kuntoon.
Ei siinä sitte muuta ku alettava imurimaan meidän kovaäänisellä ja haisevalla imurilla. Aloitin aikalailla siitä pöydän vierestä. Älys vihdoin sitten lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuossa tilanteessa pitäisi aamiaista myydä niin, että asia infotaan selkeästi:
Viimeinen aloitus aamiaiselle klo 10.30 ja aamiainen päättyy klo 11.00.
Kunnollisessa paikassa henkilökunta kävisi vielä kysymässä pöydissä olijoilta, että maistuisiko vielä jokin, alamme pikkuhiljaa keräämään aamiaispöytää pois lounaan alta. Näin on ollut omalla kohdallani joskus, kun myöhään olemme istuneet esim. aamiaispalaverin merkeissä.
Jos aamiainen päättyy klo 11, normaali ihminen ymmärtää, että klo 11 pöydät ovat tyhjät ja asiakkaat poistuvat ja vartti ennen sitä ei enää tuoda pöytään lisää tavaraa ja silloin viedään jo tyhjiä pois. Saahan sitä aloittaa vaikka 10.50, mutta silloin on enää turha ihmetellä, miksi ei tuoda lisää pekonia.
Yhdessä hotellissa, Scandid, mutta en muista missä vietiin lautanen pois nenän edestä heti kun se oli tyhjä, vaikka aioin hakea vielä lisää. Eikä aamupalan loppuaika ollut lähelläkään, vaan olin syömässä heti kun pääsi. No kävin sitten hakemassa uuden lautasen.
Se aamupala-aika on mielestäni kyllä loppumisaika, ei se aika, mihin asti tarjoilua on. Näin sen olen aina ymmärtänyt. Mut en ikinä olen noin myöhään aamupalalla, joten en osaa noista käytännöistä sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä hotellissa, Scandid, mutta en muista missä vietiin lautanen pois nenän edestä heti kun se oli tyhjä, vaikka aioin hakea vielä lisää. Eikä aamupalan loppuaika ollut lähelläkään, vaan olin syömässä heti kun pääsi. No kävin sitten hakemassa uuden lautasen.
Se aamupala-aika on mielestäni kyllä loppumisaika, ei se aika, mihin asti tarjoilua on. Näin sen olen aina ymmärtänyt. Mut en ikinä olen noin myöhään aamupalalla, joten en osaa noista käytännöistä sanoa.
Aamiaisbuffetissa on kyllä ihan yleinen käytäntö ottaa uusi lautanen, jos hakee lisää. Monessa paikassa tarjoilijat tyhjäävät pöytiä ihan koko ajan, mutta ei se tarkoita, että ei saisi hakea lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on käytäntö. Monet syövät eri ruoat eri lautasilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamiaisbuffetissa on kyllä ihan yleinen käytäntö ottaa uusi lautanen, jos hakee lisää. Monessa paikassa tarjoilijat tyhjäävät pöytiä ihan koko ajan, mutta ei se tarkoita, että ei saisi hakea lisää.
Mut nenän edestä just on kerennyt haarukan laskea lautaselle? Muissa paikoissa on kysytty, saako ottaa/onko valmista eikä tultu vain viemään astioita mitään puhumatta.
Jos käy ensin uimassa (esim. kylpylässä) ja sitten menee aamupalalle ja sitten luovuttaa huoneen kun lähtee. En mäkään tykkää kun sanotaan että aamupala on tiettyyn aikaan asti ja kuitenkaan ei oo kun jotkut astiat on tyhjät.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut aamiaistarjoilijana ja kiirettähän siinä alkaa pukkaamaan ennen klo 11. En ylipäätään ymmärrä, että kuka edes syö aamiasta siihen aikaan. En nyt suoraan ala pöytää tyhjentämään puolelta, mutta täyttö loppuu kyllä. Jos on niin älyttömän saamaton, ettei ehdi siihen mennessä sitä aamupalaansa noutamaan , niin ei mahda mitään.
Se että olettaa että aamiasta on saatavilla tasan klo 11.00 saakka, on väärässä. Klo 11 alkaa lounas, ja silloin on jo aamiaskamat siivottu pois ja toivottavasti pöydätkin blokattu.
Vai että pöydät oikein blokattu, no eihän silloin kukaan pääse lounasta syömään. Siis kirjoittaja väittää olleensa aamiaistarjoilijana eikä silti osaa edes perussanastoa. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan se nyt kuitenkin Scandic.
Se aamiainen pitää syödä silloin kun on tarjolla. Piste.
Lounastajat saapuvat klo 11 eikä kukaan halua, että aamiaistarpeet ovat siinä esillä.