Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karenssi napsahti. Työt alkaa, mutta kuukauden kelarahat jää saamatta. Olen avoliitossa, voiko hakea tt-tukea?

Vierailija
22.04.2018 |

Eli sain karenssin. Päätöstä tehtiin useampi viikko ja tätä edeltävältäkään ajalta en ole oikeutettu päivärahaan. Mulla alkaa työt parin viikon päästä. Elän avoliitossa, en saa muita tukia kuin kelan päivärahan. Onko mitään mahdollisuuksia saada sossusta rahaa, kun mies on työssäkäyvä? Avoliitto, ei avio.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa. Avoliitossa huomioidaan myös avopuolison tulot.

Vierailija
2/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan talouden tuloista ja menoista. Kelasta se selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä asuvat = sama talous eli kaikkien tulot vaikuttaa asumistukeen, toimeentulotuleen ynnä muihin vastaaviin.

Vierailija
4/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso tienaa suurinpiirtein tonnin kuussa niin et.

Vierailija
5/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se karenssi ihan oikeutettu omasta mielestäsi?

Kyllä sun avopuoliso on velvollinen hoitamaan teidän talouden kulut yksin sen ajan kun sulla ei ole tuloja, mitäs läksi.

Vierailija
6/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille vuokran jälkeen jää vähemmän kuin 832e niin voi saada toimeentulotukea.

Vierailija
7/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tuloista, katso Kelan sivuilta.

Vierailija
8/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tt tuki on max 487 e, varmaan saat tuota päivärahaakin enemmän.

Vierailija
9/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä Kelan päiväraha, eikö sulle tullut karenssi?

Vierailija
10/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi yrittää mutta saaminen on usein kyseenalaista. Minä olen kaukomatkoilla. Sain kivuliaan munuaiskivi- ja virtsatulehduksen. Täällä lääkäri suositteli paluuta kotimaahan ja pikaista ultrasound kuvausta. Täällä pienellä paikkakunnalla ei ole sellaista sairaalaa jossa hoito voidaan tehdä. Sain tarvittavat lääkärintodistukset mutta vakuutusyhtiö Pohjola ilmoitti, että ei ole sellaista näyttöä, että he korvaisivat kuluja. Olen nyt kuukauden sairastanut täällä antibioottien varassa. Onneksi pääsen ensi viikolla kotiin ja hoitoon.

Vierailija
11/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvaus mitä hän saa normaalisti, paitsi tietysti karenssin aikana, hän ei saa esim. asumistukea. Jos ei kerran saa asumistukeakaan niin se on jo sen merkki että puolisolla on niin hyvät tulot ettei saa toimeentulotukeakaan kelalta.

Vierailija
12/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, talouden tulot eivät ole kaksiset (kädestä suuhun mennyt koko mun työttömyyden ajan jo kelan päivärahojen kanssa). Ja siis karenssin takia nää päivärahat jäi nyt yli kuukaudelta saamatta. Sinällään ihan aiheellinen karenssi, mulla on masennusta ja huono kausi tuli keväällä enkä jaksanut huolehtia asioita. Onneksi nyt alkaa työt ihan pian, joten tilanne ei ole toivoton. 

Kiitos kaikille vastauksista. En taida viitsiä yrittääkään hakea sossusta mitään, kun mahdollisuus niin pieni.

Vierailija
13/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 siis ap. 

Ja tosiaan kelahan sen tt-tuen nykyään maksaa eikä sossu.

ap

Vierailija
14/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot eivät kaksiset, mutta asumistukeakaan ei herunut, joten jääköön oppirahoiksi tämäkin. Makaroni on onneksi ihan hyvää.

ap

Vierailija
15/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvaus mitä hän saa normaalisti, paitsi tietysti karenssin aikana, hän ei saa esim. asumistukea. Jos ei kerran saa asumistukeakaan niin se on jo sen merkki että puolisolla on niin hyvät tulot ettei saa toimeentulotukeakaan kelalta.

Joo mä tiedän kyllä mikä on Kelan päiväraha :D Ihmettelen vaan että jos on kerran karenssi niin ei sitä saa silloin.

Vierailija
16/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mä tiedän kyllä mikä on Kelan päiväraha :D Ihmettelen vaan että jos on kerran karenssi niin ei sitä saa silloin.

Tarkoitin tietenkin, että se on ainoa tuki mitä olen saanut, ja se jäi karenssin vuoksi pois.

ap

Vierailija
17/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaan, ei se mitään maksa. Vähän aikaa menee, mutta sitähän nyt on, kun työt eivät ole vielä alkaneet.

Tietysti jos katsoit, että tulonne ylittyy, niin turhaahan se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme