Mitä kaikkea mielenkiintoista paljastuu pihastanne näin keväällä?
Mä oon valitettavasti löytänyt monta kuollutta lintua ja yhden lumikinoksen jäljiltä on aivan hirveä soraläjä nurmikolla, mutta hauska juttu oli, kun löysin pihalle jääneen sanomalehden alta neljä pyöreää koloa, joissa oli isot koppakuoriaiset (en tunnistanut, mitä).
Kommentit (39)
Mihin ne linnut on kuollut? Aika huolestuttavaa. Eilen siivottiin pihaa ja kyllähän siellä törkyä oli, mutta ei sentään ruumiita.
Hui kauheeta, älkää pelotelko. Tiedä mitä tuon valtavan lumikasan alta paljastuu... hrrr
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne linnut on kuollut? Aika huolestuttavaa. Eilen siivottiin pihaa ja kyllähän siellä törkyä oli, mutta ei sentään ruumiita.
Varmaankin salmonelloosiin. Ihan normaalia!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No hyi. Onko se siis ihan normaalia? Meillä on 2000 neliön piha enkä ole ikinä kuollutta lintua pihasta löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No hyi. Onko se siis ihan normaalia? Meillä on 2000 neliön piha enkä ole ikinä kuollutta lintua pihasta löytänyt.
Et koskaan? No jopas. Ei se silti tarkoita, ettei niitä siellä ole. Talvella, kun näin kuolleen linnun, jätin silleen, seuraavana päivänä oli syöty.
Meillä on tosi paljon lintuja, koska ruokitaan niitä, joten kyllä niitä sitten kuoleekin. Olen joskus Eviraan lähettänyt yhden vainajan, ja sieltä tuli kuolinsyyksi salmonelloosi. Linnut yleensä kantavat salmonellaa, mutta harvemmin sairastuvat siihen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olin pahasti sairaana viime syksynä.
En kyennyt siivoamaan pihaa. Nyt näky on sen mukainen.Suoraan sanoen en tiedä mistä alkaa, kun voimat eivät ole vieläkään hyvät.
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
Piha on n.65m2, puolet laattaa. Ei mitään varastoa eikä vesipistettä.
Pikku hiljaa vaan. Pihasi on kuitenkin sen verran pieni, ettei urakka ihan mahdoton ole.
Ap
Mulla on pieni aitaamaton piha pienkerrostalossa pyörätien vieressä, joten lähinnä roskia. Kuistin portaiden alta löysin muovisen hiekkalapion. Se jäikin mulle kevään mullanvaihtoihin avuksi. :)
Sukulaismiehen pihasta löytyi kuollut ihminen kun lumet alkoi sulaa. (kerrostalo)
Vierailija kirjoitti:
Sukulaismiehen pihasta löytyi kuollut ihminen kun lumet alkoi sulaa. (kerrostalo)
Ajattelin ensin, että trollaat, mutta eikös näin tapahtunut tänä keväänä, muistaakseni jossain Tampereella?
Ap
Hulluna havuja ja puun rungon pätkiä. Kaadettiin syksyllä 2 noin 100 vuotta vanhaa kuusta, koko piha on nyt havujen ja enempi ja vähempi pätkittyjen puunrunkojen peitossa.
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt meni yöunet. Lähtiskö lapioimaan kasan tasaiseksi...
Oon tiputtanut myös etikkaliemeen lehtokotiloita. Tämä nyt ei ehkä ole kovin mielenkiintoinen löytö, mutta noita on tonttimme täynnä. Kerään myös yhteen purkkiin tyhjiä kotiloita, ehkä laitan niitä joskus johonkin koristeeksi.
Tuo kotiloiden tappaminen tuntuu kyllä vähän näpertelyltä, meillä on tässä kuitenkin hehtaari maata, en usko, että onnistun niitä hävittämään.
Ap
Paljon koiranpaskaa ja yksi kuollut jänis on toistaiseksi paljastunut. Lunta on vielä paljon jäljellä. Kaikenlaista roskaa sieltä varmasti löytyy ja jotain lasten leluja, muttei mitään sen mielenkiintoisempaa, toivottavasti. Koiran agilityesteistä pujottelun metallirunko on jossain, sitä odotan löytyväksi, että päästään treenaamaan.
Ei löytynyt mitään ihmeellistä. Nurmikko oli vain lakastunut, kuunliljat mädänneet ja lammikko täynnä vaahteran lehtiä.
Jos tontti on täynnä kotiloita niin se tarkoittaa sitä, että se tarjoaa niille hyvät elinolosuhteet. Saat kerätä niitä vaikka maailman tappiin, mutta häviämään et sillä keinoin saa.
Vierailija kirjoitti:
Kuoliko sekin salmonelloosiin?
Vierailija kirjoitti:
Paljon koiranpaskaa ja yksi kuollut jänis on toistaiseksi paljastunut. Lunta on vielä paljon jäljellä. Kaikenlaista roskaa sieltä varmasti löytyy ja jotain lasten leluja, muttei mitään sen mielenkiintoisempaa, toivottavasti. Koiran agilityesteistä pujottelun metallirunko on jossain, sitä odotan löytyväksi, että päästään treenaamaan.
Meiltäkin löytyy koiran kakkelia, mutta ne on enimmäkseen jo siivottu! Myös linnunsiementen kuoria löytyy aivan älyttömästi, mutta näistäkin on jo suurin osa ruoputettu pois. Ens talvena etsitään joku paikka, josta saa kuorettomia siemeniä isommissa erissä!
Tämä havainto ei ollut pihalla, vaan sisällä, mutta menköön: ampiaiskuningatar pörräili ikkunassamme. Kiikutin ulos. Mä kuulun siihen pieneen vähemmistöön, joka tykkää ampiaisista <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos tontti on täynnä kotiloita niin se tarkoittaa sitä, että se tarjoaa niille hyvät elinolosuhteet. Saat kerätä niitä vaikka maailman tappiin, mutta häviämään et sillä keinoin saa.
Mun vanhemmat hävitti kotilot tontiltaan tuolla periaatteella, mutta heillä on niin paljon pienempi piha kuin meillä. Nuo ovat pesiytyneet tontillemme suunnilleen neljän vuoden sisällä.
Ap
Omalla kerrostaloterassilla ei mitään mielenkiintoista, mutta heti aidan toisella puolella ainakin kauhee kasa tupakantumppeja, joku suihkepullo, kaljapullon sirpaleita, koiran paskaa ym.. :(
Olin pahasti sairaana viime syksynä.
En kyennyt siivoamaan pihaa. Nyt näky on sen mukainen.
Suoraan sanoen en tiedä mistä alkaa, kun voimat eivät ole vieläkään hyvät.
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
Piha on n.65m2, puolet laattaa. Ei mitään varastoa eikä vesipistettä.