Mitä teillä tapahtuisi, jos 15-vuotias poika sanoisi sinulle "vit n vajaa"
ilman syytä? Menin lukkoon, sanoin vaan, että saat rangaistuksen. Turha laittaa kotiarestiin, kun ei ole kavereita. Mietin jos en antaisi rippilahja = rahaa.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
"Jaa."
Sulle saisi puhua siis noin ilman seuraamuksia?
Soittaisin valkotakkiset hakee hlitoon loppuelämänsä ajaksi.
Sanoisin että heko heko. En viitsi alkaa tuhlata energiaa tappelemalla tuollaisista älyttömyyksistä. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin murrosikäisen kielenkäyttö. Siinähän kokeilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jaa."
Kyllä saa. En välitä tuollaisesta, nauran sille. Murroikäiset on yrittäneet samaa keinoa vuosikymmeniä, tein sitä itsekin 30 vuotta sitten. Ei se muhun tepsi.
Ennemmin mä olisin huolissani siitä että ei oo kavereita?
Aika normaalia 15-vuotiaalta. Odota muutama vuosi niin poika aikuistuu ja oppii tavoille. Esim. duunipaikoissa ei suvaita kiroilua, joten toki se poika oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jaa."
Kyllä saa. En välitä tuollaisesta, nauran sille. Murroikäiset on yrittäneet samaa keinoa vuosikymmeniä, tein sitä itsekin 30 vuotta sitten. Ei se muhun tepsi.
Minä (joka sen kommentin kirjoitin) myöskään en jaksa provosoitua. Sitähän ne sillä hakee.
Taidat tosiaan olla aika vajaa tästä aloituksesta päätellen.
Toteaisin pojalle, että kai sä tiesit, että ET ole adoptoitu ja sul on mun geenit, joten tervetuloa vajaiden joukkoon. Jonka jälkeen poika luultavasti sanoisi ääneen itsekseen "fuck"
Voisin sanoa, että "sinä olet siitä v.itun vajaasta vi.tusta tullut".
Vierailija kirjoitti:
ilman syytä? Menin lukkoon, sanoin vaan, että saat rangaistuksen. Turha laittaa kotiarestiin, kun ei ole kavereita. Mietin jos en antaisi rippilahja = rahaa.
Peruuta samantien koko rippijuhlat. Oppipahan olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika normaalia 15-vuotiaalta. Odota muutama vuosi niin poika aikuistuu ja oppii tavoille. Esim. duunipaikoissa ei suvaita kiroilua, joten toki se poika oppii.
Miks kotona pitäisi suvaita? En ymmärrä miksi kotona ei pitäisi vaatia vanhempien kunnioittamista. Ap
Sisäänulos.
Jos kiukuspäissään sanoo, niin jutellaan myöhemmin, että mitä meinas yms. Siinä hetkessä en puutu.
Meillä on todella typerää kotiläpän heittoa, että tuommoisia heitellään ihan vaan ruokapöydässäkin jutellessa ja kikatellaan yhdessä typerästi. Myös aikuiset. En ole ylpeä tästä, mutta tää tuntuu luontevalta.
Kuitenkin olemme saaneet paljonkin kiitosta siitä, että miten hyvin lapset käyttäytyvät muualla. Koulussa ja kavereiden vanhemmilta, naapureilta jne. Huh! Olemme siis kuitenkin onnistuneet.
Teini-iässä mitataan kasvatuksen onnistuminen. Olen kolme teinipoikaa kasvattanut, eikä yksikään ole kiroillut minulle tai haukkunut minua. Kotona ollut tiukka, mutta oikeudenmukainen kuri.
Teini-ikäisen Kiroilu on täysin normaalia eikä siihen ole tarvetta puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks kotona pitäisi suvaita? En ymmärrä miksi kotona ei pitäisi vaatia vanhempien kunnioittamista. Ap
Tietenkin vanhempia pitää kunnioittaa, mutta kunnioitus pitää myös lunastaa. Ei se tipu kuin taivaasta, kun komentaa ja käskee.
Keskustelkaa monelta kantilta, mikä on oikein ja mikä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Et tähän kyllä rippilahjaa sotke. Ei kuulu asiaan mitenkään. Todella epäoikeuden mukainen teko olisi, jos riparilahjan eväisit.
Sanoisin, että etpä ole sitten kauas puusta pudonnut.
Vierailija kirjoitti:
Teini-iässä mitataan kasvatuksen onnistuminen. Olen kolme teinipoikaa kasvattanut, eikä yksikään ole kiroillut minulle tai haukkunut minua. Kotona ollut tiukka, mutta oikeudenmukainen kuri.
No näinpä, siksi olenkin tosi pettynyt. Enkä tiedä mitä tehdä. Onko mitään tehtävissä vai pitääkö vaan todeta "pieleen meni". Ap
"Jaa."