**LOKAMASUJEN SUNNUNTAI** :)
Aamuja Mammaset :)
Täällä AURINKO paistaa, voi että miten ihanaa, kun tulee kevät/kesä!! Ainoo varjopuoli on siinä, että nyt kun näkee kaverit prätkillä liikkeellä ja oma pyörä seisoo tallissa*auts* No siis aikuisten oikeesti sillä ei ole todellakaan väliä,kun sen aiheuttaa masussa kasvava pieni ihme :) Se on kuitenkin mulle maailman tärkein asia eikä suinkaan mikään mopoilu!
LIIKKEISTÄ: Täällä tosiaan kans yks, joka kuuuuumeisesti niitä liikkeitä odottelee joka päivä kädet masulla vaan en voi satavarmana mennä sanomaan olenko niitä tuntenut ja miehellenikään en ole mitään maininnut, vaikka välillä kättä vasten on tuntunut pieni muljahdus. Se kans hämää, kun sydämenlyönnit(siis omat, heh)tuntuvat masulta kättä vasten niin sitä ekaa lyöntiä ehtii sadasosasekunnin hehkuttamaan, kun luulee liikkeeksi...mutta se riemu ei kauaa kestä:D No pitää vaan olla malttavainen, kyllä se vaavi siellä liikkuu, vaikken itse sitä tunnekaan.
NEUVOLA oli jollain muullakin (oisko ollut Fiikuna?) tiistaina kuten mullakin...vitsit että mä ODOTAN sitä kuin pikkulapsi jouluaattoa, en millään malttais sinne asti, mutta 2 yötä nyt menee vaikka valvoessa:D
LIITOSKIVUISTA joku kyseli...niin mulla on muutaman päivän ajan ollut sillä saralla hiljasempaa, mutta yhdessä vaiheessa niitä oli päivittäin ja olivat kyllä todella inhottavia.Mulla vihloi häpyluuta ihan tuosta päältä sekä myös jalkojen välistä(sieltä minne ei aurinko paista...*hih*)Oli sellasta aaltoilevaa kipua, joka tuli ja meni ja tuli taas. Välillä tuli tosi kovakin kipupiikki niin, että ihan oikeesti sattui hetken! En tiiä lasketaanko lantionalueen muut kivut liitoskivuiksi(ehkäpä ei...), mutta mulla koko lantionseutu on välillä kipuillut ja tuntemukset ovat olleet ihan selvästi luissa. Lääkäri sanoi, että kuuluu " taudinkuvaan" :)
ISKIAS ei eilen ollut ihan _niin_ paha kuin mitä on tässä ollut. Otin särkylääkkeen ennen töihin menoa ja suoriuduin suht OK työvuorosta. Pari kertaa vihlasi kunnolla, kun tein jonkun väärän liikkeen...ja kyllähän koko aika tuntuu perskannikkaassa sellanen yhdensortin jomotus, mutta se ei häiritse kunhan pystyy kulkemaan.
Sitten kun piti raahata ulkoa jotain mainostelineitä sisälle eikä ovi pysy auki niin jouduin pehvallani sitä työntämään/pitämään niin sitten sattus ja siitä noin tunti eteenpäin ihan kiitettävästi. Autoon on tosi vaikee mennä istumaan, näyttää kyllä todella invaliditouhulta:D
Käytiin eilen isännän kanssa ravintolassa syömässä ja siis on kyllä aika hurjaa se miten ei tuu ollenkaan mukamas masu täyteen??! Onko muut huomanneet saman? Älkää pliis väittäkö, että mahalaukku olis venunut niin paljon, ettei mikään enää riitä...vai johtuuko jostain muusta-sanokaa, että JOOO :D :D
Se olis sitten VAPPUAATTO viikon päästä:) Mitäs on teillä suunnitelmissa? Meillä ei mitään erikoista, mä meen vapunpäivänä 10.45 töihin, että ei ainakaan koko yötä passaa valvoa. Ilmapalloja ainakin täytyy laitella ja serpentiiniä. Tuli mieleeni muuten, että ikkunatkin tarvittis surkeesti pestä.....Noooo, jospa sitten vaikka tiistaina sen neuvolan jälkeen;) Jospa ja jospa.....Tarvis koittaa sitä sanomalehtitaktiikkaa.Isännälle, kun sitä suureen ääneen ihmettelin, niin olipa yllätys, ettei se ollut hänelle ollenkaan uusi juttu :D Sanoi: " Niinpä!!" hyvinkin tietävästi...
Juu, mutta mä lopettelen tällä erää-työt kutsuvat reilun tunnin päästä tätä mammaa :)
Voikaa hyvin ja viettäkää ihana aurinkoinen sunnuntai kukin tykönänsä!
Haliterkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" [b][size=3]16+0[/b][/size]
Kommentit (13)
oikein keväinen kaunis ilma!!
juu, jeni, meillä on tuo nauvola kanssa tiistaina, tuntuu että aika menee niin hitaasti...tulisi jo tiistai!!
meillä vapuksi suunnitelmissa kävelyä kaupungissa, pojalle käydään hakemassa vappupallo, äiti saa vielä tänä vuonna valita kun poika ei osaa vielä pyytää:) hih..(ikää siis nyt 10kk)
nähdään veljen perhettä ja sitten vappupäivänä mennään siskon luo vappubrunssille.
kotiin tietysti perinteiset simat ja munkit ja tippaleivät, nam! oon ihan hullu simasuu!!!
camelotille tuosta odottajan kuumeilusta...just luin tuossa jostain että kyllä kannattaa alentaa tuota korkeaa kuumetta, panadolilla ja viilentämällä huonetta..en tiedä millaisia haittoja kuumeesta voi olla..mutta kannattaa varmaan mieluummin hoitaa kuumetta kuin kärsiä :) koittakaahan parantua!
nyt poika heräsi ja täytyy lähteä nauttimaan tuosta ihanasta ilmasta! oikein hyvää sunnuntaita ja masunkasvatusta tytöt!!
fiikuna ja mytty 15+4
... Palailen taas tänne. Meillä on ollut viikko lomaa ja en ole millään ehtinyt nettiin kun on ollut niin kivaa touhuttavaa ja vieraita plus, että oltiin miehen kanssa kaksin Turussa kylpylässä yö :) Se oli aivan ihanaa. Ja eilen nautiskeltiin mitä ihanimmasta auringonpaisteesta, mahtavaa kun on kevät!!!
Masurintamalla uutta on, että keskiviikkona tunsin aivan varmasti liikkeitä, mutta sen jälkeen on ollutkin hiljaista. Esikoisesta aloin tuntea liikkeitä varmuudella viikoilla 17-18, joten kyllä nyt onkin ihan oikea aika alkaa niitä tässä raskaudessa tuntemaan. Lueskelin tuota eilistä pinoa ja toivottavasti tämä " liike-uutinen" ei saa ketään stressaantumaan! On vaan ihana hehkuttaa uutta juttua täällä :) Jenille vielä vinkki, että ulospäin (kädellä tuntien) liikkeet alkaa tuntua vasta myöhemmin (en muista tarkkaan, ehkä jotain 20-22 viikolla). Eli miehet joutuu vielä odottelemaan pitkään liikkeiden bongausta!
Supisteluja tulee harvakseltaan, ihan kiva ettei montaa kertaa päivässä vielä tule. Iskiaskipu vaivaa, etenkin eilen taas kun touhusin tuolla puutarhassa niin illalla ei meinannut päästä sohvalta ylös. Jokaisella on vaivansa, mulla kun noita liitoskipuja ei ole enkä edes tiedä mitä ne ovat vaikka sentään kerran olen ollutkin jo raskaana. Mutta ihan tarpeeksi sain kärsiä suppareista, joten onneksi ei tulleet liitoskivut tutuksi ja saa pysyä poissa tämänkin raskauden ajan, hus pois!
Mukavaa sunnuntaita,
S-I ja Lumikukka 16+5
Camelotille pikaista paranemista! Ei minullakaan ole tietoa kuumeen vaikutuksesta sikiöön, paitsi omaa kokemusta, että ihan normaali ja terve lapsi syntyi, vaikka esikoisen odotuksen aikaan olin muutaman kerran kovassa kuumeessa.
Ja vielä vappusuunnitelmista: mennään kaveripariskunnalle juhlistamaan vappua, tämä on jo kolmas kerta kun mennään sinne vappuna peräjälkeen ja joka toinen kerta meikkis on raskaana... No, raskausperinne saa kyllä loppua, en meinaa olla taas kahden vuoden päästä paksuna ;) Simaa ajattelin tehdä ja kavereilla tehdään munkkeja. Vappupäivänä mennään varmaan keskustaan riippuen ilmasta.
Ei muuta...
S-I
Kun nyt muistas taas kaiken, mistä piti kirjoittaa..
KUUMEESTA: En usko, että siitä sinällään on sikiölle vaaraa. Kannaattaa tosiaan yrittää laskea lämpöä Panadolilla tms. Mutta, kunhan huolehdit että juot riittävästi! Sillä sen ainakin tiedän, että elimistön kuivuminen lisää supisteluja. Minulla oli toisessa raskaudessa kovia supistuksia rv 19 lähtein ja paikatkin aukesi aikaisessa vaiheessa ja silloin sain käskyn juoda aina nopeasti litra jotain nestettä (mielellään vettä) kun supistukset alkavat. Ja se kyllä auttoi. Eräs lääkäri sanoi, että tsätä syystä monesti hellekesinä syntyy vauvat vähän aikasessa. No, 2003 oli hellekesä ja meidän tytsi syntyi rv 37+1...
VAPUSTA: Meillä mies lähtee reissuun koko vappuviikonlopuksi (pe-ma) ja minä jään neljästään lasten kans. Varmaankin käydään sunnuntaina mun vanhempien luona. Muutoin tiedossa perinteistä simaa, munkkia, ilmapalloja jne. Tuo meidän kuopus (1v 3kk) on aivan villinä ilmapalloihin, varmaan on ekstaasissa koko vapun!
ON: Eilen sattui illalla tosi ilkeä juttu; makasin sängyllä selällään, niin tuo meidän 2v 8kk ikäinen tyttö HYPPÄSI istualleen minun mahan päälle. Sattu tosi paljon ja mies säikähti hirmuisesti. Mutta ei se ollut kuin hetkellinen kipu. Sitten tuntui vajaan tunnin sellainen vähän höntti olo tuolla mahalla, mutta eikai siitä mitään vakavampaa voi tulla? Täällä kun ei oo näin viikonloppuna synnäri auki, niin en ihan viittiny lähtee soittelemaan tuosta minnekään, kun lähin synnytyslääkäri ois niinkun 220km päässä Oulussa :O
Muutoin ei mitään uutta, olo pirteä ja maha kasvaa. Nyt ihan parin päivän aikana on selvästi pullahtanut niin että muutkin huomaa.
LIITOSKIVUISTA: Minulla ei niitä oikeastaan ollut ekassa raskaudessa, mutta toisessa oli ja varsinkin kolmannessa. Olin viimeset 2kk NIIIIIIIN kipeä. Siis kaikenlainen liikkuminen tuntu samalta, kuin ois paria puukkoa pyöritelty tuolla alakerrassa. AUH. Lultavasti ne on taas tulossa sitten parin kuukauden päästä.
Oli vielä jotain, mutta pakko alkaa hommiin, että saadaan tänään kaikki suunniteltu tehtyä. On kyllä äksöniä koko päivälle tiedossa.
Mianni 14+1
Esikoista odottaessa taisi mulla olla influenssa,kuume just jotain 40 kieppeillä ja olo tosi kurja..Silloin sanottiin että panadolia tosiaan ja lepää..
Huomenna alkaakin yövuorot joten tuskinpa jaksaa koneelle raahautua.Elokuun loppuun pitäis jaksaa niin sais parempaa äippärahaakin =)Ekaa kertaa elämässä!
Pitääpä lähtee lasten ja miehen seuraks pihalle kun ovat siellä jo jonkin aikaa odottaneet.
Wades & Natika rv15??
Ihanan keväistä sunnuntaita! On niin ihanan lämmintä ja aurinkokin paistaa, sulais vaan nuo lumet äkkiä! Täällä meillä on ainakin lunta vielä ihan riittämiin...
Camelot:lle pikaista paranemista! Toivottavasti tauti menis nopeasti ohi, se on vaan rankkaa, kun on itse kipeenä ja kuitenkin on lapsi hoidettavana. Niillä kun ei ole sitä virtaa yhtään vähempää, vaikka äiti onkin kipeenä, monesti sitä virtaa onkin moninverroin, kun eivät pääse normaaliin tapaan ulkoilemaan tai näin ainakin on ollut meillä.
Wades oli lähtenyt töihin, oletko jaksanut ihan hyvin? Eikös sulla ollut vielä vuorotyö? Mä oon kans lähdössä viikon päästä, mutta mulla on suhteellisen kevyt työ ja teen vaan iltavuoroja ainakin alkuun, ettei tarvi laittaa muksuja hoitoon. Kesällä voi sitten ehkä tehdä muitakin vuoroja, kun on noita hoitajia paremmin, kun on mummot ja muut sukulaiset lomilla, ilahdutetaan siis noilla riiviöillä toisten rauhallista lomaa...:):) Vähän kuitenkin jännittää, että miten sitä jaksaa, kun olen myös luvannut olla töissä elokuun loppuun asti.
Meillä kävi eilen miesväki hakemassa sellasen passatin koeajolle, kyllä siinä oli vaan mukavasti tilaa, mutta eipä siinäkin liikaa sitä tilaa kuitenkaan jäänyt, kun laitettiin takapenkille 3 istuinta. Mies ois ollut kovasti sitä ottamassa ja sainkin sen suuttumaan, kun sanoin, että ootko tullut laskeneeksi, että onko meillä oikeesti varaa siihen. Tarttis kuitenkin viedä iso kasa euroja välirahaa ja sitten muutkin maksut vielä nousis (vakuutukset, rahoituserä jne.). Meillä onkin siis murjotettu eilisillasta lähtien. Saas nähdä kuinka kauan sitä kestää...
Meille on tulossa vappuna miehen sisko perheineen. Meillä onkin sitten vilskettä, kun muksuja on sitten 5 ja meidän Juho (3v 10kk) on niistä vanhin. Mutta mukavahan se on että on elämää! Aateltiin, että jos on hyvä keli, niin grillattaisiin ja eikös se ainakin alkuviikolle ole luvannut mukavia lämpösiä päiviä... Munkkeja paistelinkin jo eilen ison satsin ja laitoin pakkaseen. Kyllä ne vaan oli hyviä! Vapun päivänä ollaan menossa tivoliin Sannin kummien kanssa ja sitten mennään syömään heille. Eli mukavasti menee rauhallisissa merkeissä meidän vappu! (Ainakin toivottavasti....)
Mukavaa sunnuntain jatkoa masuystävät!
Nöpö & paavokerttuli 15+6
Coe(?) puhui liikkeistä. Eihän se, että sä et tuntenut ultrassa näkyviä liikkeitä todista, ettet voisi kuitenkin jotain tuntea. En mä usko, että kukaan luulee kaikkien liikkeiden tuntuvan. Itse tunnen ainoastaan isot muljahdukset sekä napakat potkut vaikka tutkimusten mukaan, niin kuin sanoit, harva ensari näillä viikoilla tuntee vielä. Samaa mieltä olen siitä, että täällä tulee turhan helposti vainoharhaiseksi ja palstalaisevat koostuvat väkisinkin tietyntyyppisistä ihmisistä. Moneen kertaan olen kuullut neuvoloissa/yksityisellä ym. varoiteltavan kyseisistä palstoista... Ja sen kyllä on huomannut, että paljon täällä on väärää tietoa!
A & Kirppu h16+3
Eihän sille mitään voi, että aurinkoinen ilma vetää mielenkin aurinkoiseksi=) Edes säännöllisin väliajoin hermoille käyvä mies ei jaksa koko aikaa ärsyttää, vaikka syytä olisikin...Meillä ei tällä hetkellä ole erityisen hehkeä vaihe noin parisuhderintamalla, jotenkin vaan onnistumme päivittäin käymään toistemme hermoille useamman kerran ja tunnelma on jossakin määrin jos nyt ei viileä, niin ei erityisen lämminkään. Tarttis varmaan tehdä jotain, mutta kun ei mitenkään jaksais miettiä mitä:/ Ennen pitkää varmaan räjähtää ja kunnolla...
(.) Olo on kaikesta huolimatta hyvä ja pirteä, kivaa. Ei satu mihinkään, vain vähän väsyttää ja muutenkin kaikki ok. Liikkeeitä ei edelleenkään ole tuntunut ja yritän malttaa mieleni niiden suhteen. Kuitenkin nyt mennään vasta viikolla 15 eli aikaista on jos jo tuntuu. Sattui tänään siivotessa käteen neuvolan opasvihkonen " Meille tulee vauva" , jossa neljännen raskauskuukauden kohdalla sanottiin, että " vauva liikkuu kohdussa mutta äiti ei vielä tunne näitä hentoja liikkeitä" . Eli ollaan vaan ihan huoleti kaikki jooko:) Huoleti oleminen ei kuitenkaan estä olemasta vähän malttamaton;)
COEn tavoin mäkin nautin, kun maha ei ole vielä iso. Eräänä aamuna katselin itseäni peilistä ja huomasin hämmästyksekseni, että jonkilainen vyötärö on vieläkin olemassa, vaikkakin jonkun verran onkin jo ehtinyt kertyä pehmusteita:) Kyllä se siitä ehtii vielä kasvaa ja monee kertaan tulee manattua kun aina se on vaan tiellä ja hidastamassa ja vaikeuttamassa elämää. Kunnes se oma ihanainen pienoikainen sieltä vihdoin ja viimein ilmestyy maailman menoa ihmettelemään.
Aah, taidan köllähtää hetkeksi sohvalle vaaleanpunaisten -vai sinisten?-vauvaunelmieni kanssa.
-L-
Juu,olen 3-vuorossa,huomenna siis menen 21.30-06.30 koko viikon samaa ..Harmi kun sunnuntai on ainut vapaa päivä!
Ihan hyvin nyt on menny,työ on välillä raskasta kun pitää seisoa koko päivä ,olen siis paperitehtalla.Jännittää muutenkin että selviytyykö kunnialla töistä,ekaa kertaa kun olen siellä.
Eka päivänä meinasin pyörtyä kylläkin,silmissä vaan sumeni ja kylmä hiki valui,meni ohi kun istuin.Hyvä eka päivä,työnjohtajakin siinä kyseli että voitko tehdä yötä ollenkaan:sanoin että tottakai =)
Missä sinä olet töissä?Ei siis ollut kovin raskasta?
Toivottavasti selvitään molemmat siihen elokuun loppuun =)
Yay - pippalot pystyyn, sain gradun 1. version valmiiksi :) Meillä palautetaan kolme versiota, tässä ekassa on vain johdanto, toisessa metodit ja tulokset lisäksi ja kolmannessa sitten koko homma pohdintoineen. Jjjjeee! :) On tosi riemukas olo ja aion palkita itseni sillä, etten tee enää koko päivänä mitään :)
Meillä on muuten tapahtunut tässä viikonloppuna yksi tosi riemukas juttu, eli tuo 1v1kk esikoinen on tajunnut että hän voi säädellä omaa kohtaloaan sanomalla " ei" ! Tai sanominen nyt ei oikein suju, mutta pään pyöritys ja ruumiinkieli toimii... nyt on sitten ollut todellinen ei-päivä. Kysyin että haluatko pois syöttötuolista, " ei" , no nostin kuitenkin pois kun ei sitä siihen uskalla jättääkään ja alkoi parku. Kysyin että haluatko takaisin... " ei" . Alan aavistella että uhmaikä on varmaan tosi kiva aikanaan :o
AXELARA, oli se minä joka liikkeistä puhui. Ne liikkeet mitä tämä meidän muksu teki ultrassa oli kyllä sellaisia, että ne tuntisi... todellakin :) Mutta tuohon mitä sanoit, että tunnet itse vain isot liikkeet tai napakat potkut. Mistä tiedät, mitä tunnet? Tarkoitan vaan, että vain juurikin ultraamalla samanaikaisesti voi olla varma mitä tuntee.
Ne " liikkeet" mitä tuntee sikiön ollessa vielä aika pieni, voivat kuitenkin oikeasti olla jotain muuta. Ei pelkästään klassista ilmaa suolistossa, vaan myös sisäelinten liikkumista. Synnytyksen jälkeen voi monta kuukautta tulla haamupotkuja, vaikka todistettavasti mahassa ei ole mitään - se johtuu neukkarin tätien ja lääkärien mukaan juurikin sisäelinten liikkumisesta. Itsekin olisin voinut _vannoa_ noin 4kk synnytyksen jälkeen että olen 20:nnellä viikolla raskaana kun aina maate mennessä tuntui ihan selviä potkuja. No, eipä ne niitä ollut :)
No mutta ei ole tarkoitus pilata siis kenenkään iloa liikkeistä :) Osa tuntee varhaisemmassa vaiheessa ja osa myöhäisemmässä! Keskiarvot on perinteisesti rv20 ensisynnyttäjille ja rv18 uudelleensynnyttäjille, ja sen lainaamani ultratutkimuksen mukaan nuo arvot oli rv19/rv17. Noilla r-viikoilla siis kulki raja, että äiti tunnisti liikkeen useammin oikein kuin jotain muuta liikkeeksi - tarkoittaa käytännössä että esim. minä nyt rv 14+0 eli rv15 alussa kun tunnen " liikettä" niin on huomattavasti yli 50% todennäköisyys että se on muuta kuin liikettä.
Mutta yksilölliset erot toki on, kukin tunnustelkoon omat massunsa :) Kuten eilen sanoinkin, niin muistan vaan että eka raskaudessa minua ahdisti paljon se liikekeskustelu ja liikkeiden hehkuttaminen koska itse en tuntenut mitään. Jos moni alkaa jo vaikka rv15 puhua, että nyt tuntuu kauheasti liikkeitä, niin siitä voi seurata ihan aiheetonta paniikkia monelle - joku eilenkin (nikki unohtui!) kirjoitti että on rv16 ja ihmettelee että eikö liikkeitä jo tunnu! Ja se on kuitenkin alle näiden tutkittujen keskiarvojen, joten kerrassaan mitään syytä paniikkiin ei ole. Joten siinä mielessä toivoin eka raskaudessa ja huomaan siis toivovani nytkin, että monella ei olisi niin kova kiire niille liiketuntemuksille.
Coe rv 14+0
Enhän mä 100% voi tietääkään niiden olevan vahvoja potkuja ilman ultraa, mutta ei ainakaan niitä hentoisimpia. Yleensä tunnen liikkeet heräteltyäni muksua hetken tai syötyäni jotain sokeripitoista. Lisäksi joinain aamuina alavatsalla näkyy selkeästi möykkynä missä kohtaa sikiö on ja möngerrys tuntuu siellä. Kätilönä kyllä tiedän, että sisäelimet vaihtaa paikkaa ja haamupotkuja voi olla. Nämä alkoivat ensin hentoina (en ollut varma ensin mitä on) ja koko ajan ovat vahvistuneet.
Kaverini (ensari) ei meinannut uskoa tuntevansa h16 mahdolliseksi liikkeitä, mutta kävi ultrassa kurkkimassa ja pakko sen jälkeen oli uskoa!
Mutta totuus on, että eroja tässä niin kuin muissakin oireissa tms. on. Onneksi, eihän tää oliskaan niin kivaa, jos kaikilla menis koko odotus ihan samanlailla!:)
Meillä oli oikeen sunnuntai-iltapäivälle ohjelmaa tossa, kun joku ajoi meidän takapihan kohdalla liikenteenjakajaan, kyllä oli pienellä kylällä heti vilskettä ja touhua ihan suureen malliin...:):) Taisi kuski olla pienessä maistissa, kun silleen suoralla tiellä törmäili. Poliisit sen kuskin tosta vei. Muksut oli ihan innoissaan kun oli poliisit, palokunta ja ambulanssikin. Onneksi ei kukaan ollut tuon kaaharin tiellä!
Wades; niistä töistä vielä... Mä oon siis kaupassa töissä ja luulisin, että istun suurimmaksi osaksi kassalla (oma toive), tietysti voin osallistua kuormanpurkuun jne. Ennen lapsia olin samassa kaupassa maito-osaston vastaavana, mutta kun menen niin vähäksi aikaa, ei ole järkeä alkaa opettelemaan tilausmääriä uudestaan ja sitten hetkenpäästä taas joku muu joutuisi ne opettelemaan. Mulla on ollut kanssa tota pyörrytyksen tunnetta. Esim. kummitytön ristiäisissä kesken kastetoimituksen oli pakko pyytää miestä antamaan tuoli, etten olisi pyörtyä kupsahtanut vauva sylissä. Kyllä nolotti:):):) Toivotaan tosiaan, että jaksettaisiin sinne elokuun loppuun!! (Saatasiin sitten niin paras hyöty ajatellen äippärahojakin....) Kiva, että täällä on joku muukin " pika töissä kävijä" , että voidaan vaihtaa kuulumisia asian tiimoilta!
Nyt taidetaan lähtee saunaan!
nöpö
Täällä sairastellaan oikein urakalla..Oikeasti en ole koskaan ollut näin kipeä. Eilisen päivän makasin 40c kuumeessa. Jalat ei pitänyt yhtään ja olipa aikamoisen vaikeaa siirtäytyä sohvalta sänkyyn..
Nytkin vielä kuumetta, mutta tuntuu lastenleikiltä tämmönen 38c kuume tosiaan sen eilisen jälkeen...
Nyt olisikin tärkeä kysymys!!!
Onko äidin korkeasta kuumeesta jotain haittaa sikiölle? Onko kellään tietoa/kokemusta? Netistä mies yritti tietoa etsiä, mutta ei löytänyt kuin että ihan alkuraskaudessa vois olla keskenmenovaara...
Vapusta: Me mennään ainakin tivoliin, se on ihan perinteeksi muodostunt =o) Ilmapalloja meillekin ja simaa ja munkkeja =o)
Meikäläinen vanheneekin parin päivän päästä, vanhemmat tulee pyörähtämään. Saas nähdä tuleeko kerrottua vieläkään vauvasta. Sen olen huomannut että mitä kauemmin tietoa pihtaa sen vaikeampi on kertoa.
Mutta nyt taas pitkälleen...Pakko vähän parantua huomiseen kun mies menee taas töihin ja jään yksin pojan kanssa kotiin.
Mukavaa sunnuntaita!!
Camelot 14+3