Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pölykapselien pesu tiskikoneessa

Vierailija
21.04.2018 |

Mieheni älynväläys oli renkaanvaihdon yhteydessä pestä kuraiset, pölyiset ja pinttyneessä tieliassa olevat auton pölykapselit tiskikoneessa.

Ihmettelin miksi nuo edes tarvitsee puhdistaa viimeisen päälle puhtaaksi? Mielestäni maalaisjärjellä turhaa työtä ja jos pakko pestä niin enimmät liat ulkona vesiletkulla pois.

Mutta että tiskikoneeseen! Tästä tuli riita ja mieheni mielestä edelleen hyvä idea

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pessyt paljonkin auton osia tiskikoneessa. Vaimo ei tykkää, mutta ei se kone siitä rikki mene.

Vierailija
2/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan tilaat uuden tiskikoneen ja maksatat sen miehellä. Teet sen joka kerta, kun mies saa saman älynväläyksen. Tiskikonetta odotellessa mies tiskaa astiat sitten käsin tai maksaa tiskauksen ostopalveluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pessyt paljonkin auton osia tiskikoneessa. Vaimo ei tykkää, mutta ei se kone siitä rikki mene.

Ei ne rasvat lähde koneesta minnekään. Olet kyllä ällöttävä.

Vierailija
4/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestäisköhän kone aluvanteet. 

Vierailija
5/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan, olen pessyt n. 30 v.

Vierailija
6/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun vielä tiskipulveria niin vanteen pesuun joka sitten ruostutti.

Vierailija
7/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaahan niistä astioistakin lähtee?

Vierailija
8/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään mm. potta ja fleshlight tiskikoneessa joten miksipä ei myös autonosia

Vierailija
9/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vaan tilaat uuden tiskikoneen ja maksatat sen miehellä. Teet sen joka kerta, kun mies saa saman älynväläyksen. Tiskikonetta odotellessa mies tiskaa astiat sitten käsin tai maksaa tiskauksen ostopalveluna.

Miehen ostama kone tämä nykyinenkin.

Vierailija
10/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liesituulettimien rasvaiset metallisuodattimetkin oikein suositellaan käyttöohjeissa pestäväksi astianpesukoneessa , samoin ilmanvaihtosuodattimet -- joten pölykapsilat (vesi huuhtelun jälkeen) ei kai  big deal laittaa masiinaan (jossa ei tietty astioita pesun aikana). Asyinapesukone ja pesuaineet ovat tosi tehokkaita.

Vierailija
11/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai luule, että kyseessä on samanlaista rasvaa?

Vierailija
12/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liesituulettimien rasvaiset metallisuodattimetkin oikein suositellaan käyttöohjeissa pestäväksi astianpesukoneessa , samoin ilmanvaihtosuodattimet -- joten pölykapsilat (vesi huuhtelun jälkeen) ei kai  big deal laittaa masiinaan (jossa ei tietty astioita pesun aikana). Asyinapesukone ja pesuaineet ovat tosi tehokkaita.

Ruuanlaittoon käytetty rasva ja auton osissa oleva öljyinen rasva on kaksi ihan eri asiaa.

Vierailija
13/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko kysyä että missä sun astiat pyörii?

Vierailija
14/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kone kestää mutta astianpesuaine jotensakin pilaa alumiinin pinnan. Se tummenee ja laikuttuu.

Vierailija
15/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuanlaittoon käytetty rasva ja auton osissa oleva öljyinen rasva on kaksi ihan eri asiaa.

Ei kai.

Vierailija
16/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kone kestää mutta astianpesuaine jotensakin pilaa alumiinin pinnan. Se tummenee ja laikuttuu.

Ajattelin vesipesua ilman pesuainetta. 

Vierailija
17/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kone kestää mutta pesuaine taitaa olla liian tämäkkää...

Vierailija
18/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lautasia yleensä pyöritetään pitkin katuja. Pihanurtsikin on eri asia kuin kadut joilla lilluu myrkkyjä ja kaikkea.mahdollista likaa. En ole edes kovin hygieninen. En kyllä pottaakaan pesisin tiskikoneessa. Mielummin pyykkikoneessa..

Vierailija
19/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai.

No paista sitten seuraavan kerran makkarat Mobil1:llä.

Vierailija
20/32 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta älä laita tiskikonepesuainetta, ärjy kama liuottaa alumiinia mustaksi. Kokeile ilman pesuainetta. Ainakin riisinkeittimen alumiinikippo värjäytyi oksideilla.