Voinko jättää illalla yksin kotiin 12-vuotiaan ja 16-vuotiaan...?
Lähden klo 20 ja tulen joskus kahden maissa, keikalle menisin toiselle paikkakunnalle.
Kommentit (18)
Kyllä tuon ikäisten pitäisi itsekseen jo senverran pärjätä että hoitaa iltatoimet itsekseen
Riippuu lasten keskinäisistä väleistä, lapsista, ja erityisesti tuosta 16-vuotiaasta. Jos on oikeasti luotettava ja vastuullinen, jonka voisit ulkopuolisenakin palkata töihin, niin joo. Mutta jos on huithapeli niin ei.
No todeölaki voit, elleivät servaa ihmisii. Ja itseään, sekä toisiaan.
Kunhan sossu ei kuule. Niiden mukaan 12v voi jättää vain täysi-ikäisen vastuulle.
Lasun paikka. Ei alaikäinen voi olla vastuussa 12 vuotiaasta!
Vierailija kirjoitti:
Kunhan sossu ei kuule. Niiden mukaan 12v voi jättää vain täysi-ikäisen vastuulle.
Meillä 12-vuotias joutuu olemaan yksin kun olen iltavuorossa...pitääkö silloin olla hoitaja? Vai onko tässä joku aikaraja?
Voinko jättää miehen (41v.) illaksi kotiin?
Lähden leffaan ja istumaan iltaa kavereiden kanssa. Jääkaapissa on ruokaa ja tärkeät puhelinnumerot magneetilla ovessa.
Olen sanonut naapureille, että mies on yksin, ovat kuulolla jos tulee hätä.
Minkä ikäisen miehen voi jättää yksin?
Vai onko vaarana, että joku näkee ja tekee misun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 12-vuotias joutuu olemaan yksin kun olen iltavuorossa...pitääkö silloin olla hoitaja? Vai onko tässä joku aikaraja?
12-vuotias beibisittaa 16-vuotiasta.
Miksi kysyt tyhmiä?
Vai onko ne kehareita?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuon ikäisten pitäisi itsekseen jo senverran pärjätä että hoitaa iltatoimet itsekseen
Todella.
Jos tuon ikäiset tarvii pyllynpyyhkijää ja mammaa tarkistamaan että hampaan on pesty on paras vetää itsensä vessasta alas.
Vertailua: 12-vuotias ( normaalijärkinen) on 8- vuotiaan seurana illan, kun aikuiset viettää illan keskenään.
Ei tullut maailmanloppu.
Nykytenavilla on vielä puhelin teipattuna kännyyn, ettei tarvitse omia pikku hoksottimia vaivata yhtään.
Luojan kiitos synnyin 60-luvulla.
Pärjään ja osaan, olen toimelias, fiksu ja vastuullinen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lasten keskinäisistä väleistä, lapsista, ja erityisesti tuosta 16-vuotiaasta. Jos on oikeasti luotettava ja vastuullinen, jonka voisit ulkopuolisenakin palkata töihin, niin joo. Mutta jos on huithapeli niin ei.
16-vuotiata pidetään käsittääkseni jopa tarpeeksi vanhoina intiimiin parisuhteeseen.
Mites, pitääkö huoltajan olla paikalla sekstailun aikana, muutenhan joku naapurin kyylä tekee lasun samaan aikaan kun nuoret rakastavaiset tekee vaavin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16-vuotiata pidetään käsittääkseni jopa tarpeeksi vanhoina intiimiin parisuhteeseen.
Mites, pitääkö huoltajan olla paikalla sekstailun aikana, muutenhan joku naapurin kyylä tekee lasun samaan aikaan kun nuoret rakastavaiset tekee vaavin?
Minä tunnen työn takia hyvin runsaasti tuon ikäisiä. Suurin osa ei todellakaan ole valmiita mihinkään intiimimpään. Ja on monia, joita en jättäisi tyhjään kotiin iltaa viettämään, tai pienemmästä sisaruksesta vastuuseen. Ja monia on, jotka jättäisin. Oikeasti, joillakin tuossa iässä karkaa mopo pahasti käsistä.
Voit. 16- vuotiaana voi jopa muuttaa omilleen.
Itse olin 10 kun hoidin äidin yövuorojen ajan 6 & 9 vuotiaita sisaruksiani. Typerää.
Mä oli 12 kun (taskurahaa vastaan) hoidin 2 ja 5 vuotta nuorempia sisaruksiani illat silloin tällöin.
14 vuotiaana olin lastenvahtina iltaisin (ja HUI, kerran jopa tarhan kesäloman aikana koko viikon, joka päivä) naapurin 2 ja 4 vuotiaille.
Voit jättää.