Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras höystö/maustaminen uunolohelle? Mitä laitat uuniin mukaan lohen kanssa?

Vierailija
21.04.2018 |

Etsin uusia ideoita tavanomaiselle kotiruoallemme, un tavallinen sitruunalla, pippurilla ja suolalla maustaminen jo kyllästyttää.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sissijuustoa ja hiukan kantapään parmesaanijuustoa.

Vierailija
22/31 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaa valkkaria ja kuohukermaa nesteeksi. Tuoretta pinaattia peti pohjalle, lohi ja sen päälle reilusti raastettua parmesaani. A vot! Toimii aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon bongannut tän reseptin aikaa sitten jostain lehdestä ja toimii vaan aina:

Voitele uunivuoka, pintamausta lohifilee (esim. sitruunapippuri, suola, kalamauste...). Paista lohta uunissa n. 10-15 min NAHKAPUOLI ylöspäin. Ota filee uunista ja kuori nahka pois ja kaavi samalla harmaa mönjä kalan pinnasta.

Laita kalafileen pinnalle sörsselssöni, johon tulee: 

- smetanaa

- katkarapuja (sulatettuja, of course)

- purkkiherkkusieniä (itse käytän kokonaisia, mutta makuasia)

- paljon silputtua tilliä

En osaa sanoa määriä, riippuu ihan fileen koostakin. Itse laitan aika reilusti tätä "täytettä", koska se on niin hyvää.

Kumoa smetanasörsselssöni kalan päälle ja paista uunissa vielä toiset 10-15 min. Voit ripotella pinnalle vielä vähän tuoretta tilliä jos haluat.

Aiii, pitääkin tehdä tätä.

Vierailija
24/31 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purjosipulia, tilliä ja kermaa.

Toimii aina. Joskus heitän mukaan myös peruna-, porkkana- ja bataattilohkot, kun en jaksa tehdä muuta lisuketta.

Kypsennysaika perunoilla kermassa on toista tuntia. Lohi menee överiksi

Vierailija
25/31 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan fileen pellille. Pääkle parmesania ja viereen perunan ja porkkananlohkoja. Niiden päälle oliviöljyä ja suolaa ja pippuria. 225 astetta n 20 minuuttia.

Hyvää ja selkeää. Kermaviilikadtiketta viereen

Vierailija
26/31 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajuustoa, kivemman koostumuksen saa kun sekoittaa aurajuustoa ja tuorejuustoa.

Teriyaki myös hyvää on.

Vierailija
27/31 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestoa

Yrttimaustettua ranskankermaa ja katkarapuja

Vierailija
29/31 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon bongannut tän reseptin aikaa sitten jostain lehdestä ja toimii vaan aina:

Voitele uunivuoka, pintamausta lohifilee (esim. sitruunapippuri, suola, kalamauste...). Paista lohta uunissa n. 10-15 min NAHKAPUOLI ylöspäin. Ota filee uunista ja kuori nahka pois ja kaavi samalla harmaa mönjä kalan pinnasta.

Laita kalafileen pinnalle sörsselssöni, johon tulee: 

- smetanaa

- katkarapuja (sulatettuja, of course)

- purkkiherkkusieniä (itse käytän kokonaisia, mutta makuasia)

- paljon silputtua tilliä

En osaa sanoa määriä, riippuu ihan fileen koostakin. Itse laitan aika reilusti tätä "täytettä", koska se on niin hyvää.

Kumoa smetanasörsselssöni kalan päälle ja paista uunissa vielä toiset 10-15 min. Voit ripotella pinnalle vielä vähän tuoretta tilliä jos haluat.

Aiii, pitääkin tehdä tätä.

Loistava idea, miten saada se ällö nahka pois!

Vierailija
30/31 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teriyaki, lime, inkivääri, chili - siis näitä kaikkia. Ihan älyttömän hyvää.

Vierailija
31/31 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosmaitoa ja kurkumaa. 

Olen aina tehnyt uunikalan nahkapuoli ylöspäin. Miten jollekulle tämä voi olla uusi ja outo ajatus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi