Mikä on paras höystö/maustaminen uunolohelle? Mitä laitat uuniin mukaan lohen kanssa?
Etsin uusia ideoita tavanomaiselle kotiruoallemme, un tavallinen sitruunalla, pippurilla ja suolalla maustaminen jo kyllästyttää.
Kommentit (31)
Kuivaa valkkaria ja kuohukermaa nesteeksi. Tuoretta pinaattia peti pohjalle, lohi ja sen päälle reilusti raastettua parmesaani. A vot! Toimii aina.
Mä oon bongannut tän reseptin aikaa sitten jostain lehdestä ja toimii vaan aina:
Voitele uunivuoka, pintamausta lohifilee (esim. sitruunapippuri, suola, kalamauste...). Paista lohta uunissa n. 10-15 min NAHKAPUOLI ylöspäin. Ota filee uunista ja kuori nahka pois ja kaavi samalla harmaa mönjä kalan pinnasta.
Laita kalafileen pinnalle sörsselssöni, johon tulee:
- smetanaa
- katkarapuja (sulatettuja, of course)
- purkkiherkkusieniä (itse käytän kokonaisia, mutta makuasia)
- paljon silputtua tilliä
En osaa sanoa määriä, riippuu ihan fileen koostakin. Itse laitan aika reilusti tätä "täytettä", koska se on niin hyvää.
Kumoa smetanasörsselssöni kalan päälle ja paista uunissa vielä toiset 10-15 min. Voit ripotella pinnalle vielä vähän tuoretta tilliä jos haluat.
Aiii, pitääkin tehdä tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purjosipulia, tilliä ja kermaa.
Toimii aina. Joskus heitän mukaan myös peruna-, porkkana- ja bataattilohkot, kun en jaksa tehdä muuta lisuketta.
Kypsennysaika perunoilla kermassa on toista tuntia. Lohi menee överiksi
Laitan fileen pellille. Pääkle parmesania ja viereen perunan ja porkkananlohkoja. Niiden päälle oliviöljyä ja suolaa ja pippuria. 225 astetta n 20 minuuttia.
Hyvää ja selkeää. Kermaviilikadtiketta viereen
Aurajuustoa, kivemman koostumuksen saa kun sekoittaa aurajuustoa ja tuorejuustoa.
Teriyaki myös hyvää on.
Pestoa
Yrttimaustettua ranskankermaa ja katkarapuja
Vierailija kirjoitti:
Mä oon bongannut tän reseptin aikaa sitten jostain lehdestä ja toimii vaan aina:
Voitele uunivuoka, pintamausta lohifilee (esim. sitruunapippuri, suola, kalamauste...). Paista lohta uunissa n. 10-15 min NAHKAPUOLI ylöspäin. Ota filee uunista ja kuori nahka pois ja kaavi samalla harmaa mönjä kalan pinnasta.
Laita kalafileen pinnalle sörsselssöni, johon tulee:
- smetanaa
- katkarapuja (sulatettuja, of course)
- purkkiherkkusieniä (itse käytän kokonaisia, mutta makuasia)
- paljon silputtua tilliä
En osaa sanoa määriä, riippuu ihan fileen koostakin. Itse laitan aika reilusti tätä "täytettä", koska se on niin hyvää.
Kumoa smetanasörsselssöni kalan päälle ja paista uunissa vielä toiset 10-15 min. Voit ripotella pinnalle vielä vähän tuoretta tilliä jos haluat.
Aiii, pitääkin tehdä tätä.
Loistava idea, miten saada se ällö nahka pois!
Teriyaki, lime, inkivääri, chili - siis näitä kaikkia. Ihan älyttömän hyvää.
Kookosmaitoa ja kurkumaa.
Olen aina tehnyt uunikalan nahkapuoli ylöspäin. Miten jollekulle tämä voi olla uusi ja outo ajatus?
Sissijuustoa ja hiukan kantapään parmesaanijuustoa.