Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies masentaa

Vierailija
21.04.2018 |

Pitkä parisuhde takana ja puoliso ärsyttää päivä päivältä enemmän. Hän on lihonut varmaan 30 kiloa. Istuu kaikki illat tietokoneen äärellä töitä tehden. Ei liiku minnekään. Tyhjiö kaljatölkkejä ja joskus viinapullojakin löytyy kaappien kätköistä.
Teinien hän antaa pelailla tai surffailla netissä vaikka koko päivän. Ei ikinä komenna heitä, vaan antaa heidän esim. puhua rumasti puuttumatta siihen. Ei opeta heille käytöstapoja vaan kaikki ns. ikävät asiat jäävät minun kontolle. Yritän opettaa lapsia syömään terveellisesti, tekemään kotitöitä yms mutta asiat jäävät puolitiehen, kun toinen vanhemmista kantaa lihapiirakoita ja muita eineksiä kaupasta eikä vaadi lapsia tekemään mitään. Lapsethan osaavat käyttää tällaiset tilanteet hyväkseen.
Olen yrittänyt keskustella asiasta, mutta mies ei kykene siihen. Useimmiten pakenee paikalta, kun yritän keskustella perheemme ongelmakohdista. Ei hän tosin muutenkaan mitään puhu. Saattaa lähteä muutamaksi päiväksi työmatkalle kertomatta asiasta minulle. Minun ei kuulemma myöskään tarvitse tietää, jos hän lähtee poikiemme kanssa vaikka lähikaupunkiin ostoksille koulupäivän jälkeen. Ei varmaan tarvitsekaan tietää, mutta olisi se nyt ihan kiva tietää missä ovat, kun eivät koulun jälkeen tule kotiin.
Olen miettinyt eroa jo vuosia. Haluaisin tehdä sen sovussa asioista keskustellen, mutta kuten ymmärrätte, se on täysin mahdotonta. Riitaisasta erosta kärsii kaikki, eniten lapset.
Olen aivan loppu tähän tilanteeseen ja huomaan itselläni selviä masennuksen oireita. En tiedä mistä saisin apua ja uuden suunnan elämääni.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla