Kuka noissa AVICII biiseissä laulaa? Se aviisihan oli tuottaja ja syntsan soittelija.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli melkein yhtä hyvä provo kuin mun aiemmat :)
ap
konemusiikin ystävä
Mä taas nautin sen analysoinnista, että mikä se Aviciin rooli tässä olikaan. Olen itse enemmän perehtynyt vanhoihin covereihin ja dj-kulttuuri ja konemusiikki ei ole niin sitä ominta aluetta:)
23/33
Eihän se mitenkään tee Aviciikkia yhtään sen huonommaksi vaikka ympärillä häärii musiikin ammattilaisia. Jokaisen tähden ympärillä pyörii suuri määrä erilaisia ammattilaisia jotka tekevät oman osansa.
Rolling Stonesin, Juha Tapion tai Adelen ympärillä studiossa on yleensä mieletön määrä tyyppejä jotka jokainen tekevät äänitteestä sen mitä siitä tulee.
Noinhan se nimenomaan menee. Taito ymmärtää, mikä toimii, sovittaminen ja tuottaminen on myös olennaista, vaikka välillä onkin näkymätöntä, toisin kuin laulaminen tai soittaminen.
23/33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tältä videolta saa hyvän käsityksen mitä se käytännössä teki eli miten biisit syntyivät.
FL-Studio. No varmaan ennen julkaisua joku huippumiksaaja on hiukan viilannut ja masteroinnin on tietty hoitanut alan ammattilainen.
On muuten aikamoista että nykyaikana ohjelman jolla pystyy tekemään huipputuotettua musiikkia, pystyy kuka tahansa hankkimaan. Vielä 90-luvulla vastaava tai jopa huonommat vermeet olisivat maksaneet satoja tuhansia.
Siitä vaan treenaamaan seuraavaksi supertähdeksi.
Katsokaa Netflixistä se dokkari. Selventää paljon.
Vierailija kirjoitti:
Darude twiittas ”I’m sadded and speechless. My deepest condolences to his loved ones. Rest in Peace@Avicii.
Wat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Darude twiittas ”I’m sadded and speechless. My deepest condolences to his loved ones. Rest in Peace@Avicii.
Wat?
He dieded.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Google selvitti että esim. vokaalit Hey brotheriin tarjosi laulaja Dan Tyminski.
Nuo DJ miksaajien kuviot ovat melko kiemuraisia. Esim. Daruden suht ainoan hitin teki hitiksi konemusatietäjä Jaakko Salovaara joka vastasi musasta myös Bomfunk MC.sin taustoilla.
Darude on itse säveltänyt Sandstormin, JS oli pelkkä tuottaja.
Mutta silloinhan biisistä pitäisi puhua Jaakko Salovaaran hittinä. Ihan kuin näissä AVICII:n biiseissä?
'Jaakko Salovaara' ei kuulosta mediaseksikkäältä.
Ainakin Wake me up-biisin wikisivuilla kerrotaan, kuka se oli, ja ei ollut Avicii. Mutta kyllä se nyt ite varmaan on säveltäny/kirjottanu ne biisit, miten se muuten sitte kuuluis koko artistikuvioon?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, enkä oikein tajua näitä Alan Walkereita sun muita, kun laulaja onkin sitten joku ihan muu.
Aviciin biisit on ikäviä ja huonot laulajatkin
Tidbit: sanskritissa viici (viitshi) tarkoittaa mm. aaltoa, ja a-viici on adjektiivi, ns. bahuvriihi-tyyppinen (bahu-vriihi: runsasriisi[nen], eli tuon yhdyssanantyypin nimi on itse esimerkki tuosta yhdyssanatyypistä!) samaasa eli yhdyssana, tarkoittaen 'aaltoilematon'. Avicii oli käsittääkseni ottamassa tuota aviici-sanaa taiteilijanimekseen mutta se oli kai jo varattu, joten hän päätyi vaihtamaan pitkien i-vokaalien paikkoja; vain muistanko ihan väärin?
Terveisin, Vie Raili ja!
Joo, ihan hyvää keskustelua siitä huolimatta, että "vähän" kieli poskessa tein avauksen.