Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka noissa AVICII biiseissä laulaa? Se aviisihan oli tuottaja ja syntsan soittelija.

Vierailija
21.04.2018 |

Ei tainnut säveltääkään itse?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musateollisuus on musateollisuutta. En tiedä miten taitava miksaaja, säveltäjä, tuottaja jne herra Avicii on ollut. Luultavasti taustalla on häärinyt kaikkien näiden alojen tiukkoja ammattilaisia eli 40 -60v. ukkoja jotka eivät naamansa ja ikänsä puolesta sovi nuorison idoleiksi, mutta osaavat musiikkihommat vaikka unissaan.

Avicii on luultavasti ehkä tarjonnut raakamatskun josta ammattilaiset ovat hioneet valmiin tuotteen, tai ollut joskus pelkkä keulakuva joka ei itse ole osallistunut biisintekoon.

Hohhoijaa..

Varmaan dj-keikatkin on hoituneet niin, että on itse mennyt sinne patsastelemaan ja jonkun muun kädet siellä käyneet tiskin alta..

Ei varmasti Darudekaan ole tehnyt Sandstormia itse. Sen on tehnyt joku Jorma 55v., tarvittiin vain tuollainen nuori kaveri, että tulee uskottavuutta.

Vierailija
22/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos kuuntelee tietyiltä radiokanavilta tällaisia DJ-tuottajien biisejä, joissa vokalisti vaihtuu biisistä toiseen, niin kyllä juontajat kertovat myös sen vokalistin nimen biisin soittamisen yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes Beoncén Crazy in love -kappaletta ei ole sävelletty ihanasti alusta loppuun Beoncélle, vaan se on sämplätty 70-luvun kappaleesta.

Tässä hitti Crazy in love:

Ja alkuperäinen Chi-lites:

Vierailija
24/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google selvitti että esim. vokaalit Hey brotheriin tarjosi laulaja Dan Tyminski.

Nuo DJ miksaajien kuviot ovat melko kiemuraisia. Esim. Daruden suht ainoan hitin teki hitiksi konemusatietäjä Jaakko Salovaara joka vastasi musasta myös Bomfunk MC.sin taustoilla.

Darude on itse säveltänyt Sandstormin, JS oli pelkkä tuottaja.

Vierailija
25/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kappaleessa on sämplätty Etta Jamesia:

Mutta kun kerran se on niin helppoa niin olisihan av-mamma nyt itsekin tehnyt ihan vastaavan hittibiisin..;)

Samaa keskustelua on varmasti käyty myös Fatboy Slimin kohdalla aikanaan, hänellä myös hitit sämplättyjä. Nekin olisi tietysti ihan kuka tahansa av-mamma itsekin kyhäillä kotona:)

Pretty Lightsin versio on huomattavasti parempi kuin AVICII:n.

Vierailija
26/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Google selvitti että esim. vokaalit Hey brotheriin tarjosi laulaja Dan Tyminski.

Nuo DJ miksaajien kuviot ovat melko kiemuraisia. Esim. Daruden suht ainoan hitin teki hitiksi konemusatietäjä Jaakko Salovaara joka vastasi musasta myös Bomfunk MC.sin taustoilla.

Mutta silloinhan biisistä pitäisi puhua Jaakko Salovaaran hittinä. Ihan kuin näissä AVICII:n biiseissä?

Vierailija
27/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silloinhan biisistä pitäisi puhua Jaakko Salovaaran hittinä. Ihan kuin näissä AVICII:n biiseissä?

Uutisissa kylläkin nimitetään Aviciita säveltäjäksi

https://www.independent.ie/entertainment/music/music-news/a-brilliant-c…

https://www.escxtra.com/2018/04/20/eurovision-anthem-composer-avicii-di…

Vierailija
28/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tässä ruveta DJ :ksi. Ei oo mittään musiikkilahjoja, mutta ku se näyttää olevan nui helppoa niin täytyypä kokeilla. Eihän sitä tiiä ennen kuin kokeiloo, että osaako.

Madonnaks kans voisin ruveta - ikääkin on vähempi.

Onks tämä keskustelu vähän pilkunviilausta. Aletaan vaikka keskustelemaan sitten, että onko amk insinööri surkimus vs DI.

Amk inssit on ihan paskoja. Kuka jatkaa?

Vierailija
29/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä pointti. Täytyy muistaa käyttää oikeita termejä. Mites sitten esim kun joku vaan hoilaa biisin muttei sävellä? Puhutaanko sitten säveltäjän biisistä? Mikä se laulajan rooli siten on?

Vierailija
30/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä videolta saa hyvän käsityksen mitä se käytännössä teki eli miten biisit syntyivät.

Vierailija
31/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin esim. tuo Wake me up when it is over - siinähän laulaja on tärkein, pääosassa. Minua kiinnostaa tietää kuka hän on eikä joku "tuottaja"

Jo 1980-luvulta on esimerkkejä siitä, että kappaleen esittäjäksi mainitaan tekijä ja taustamuusikko eikä laulaja. Tunnetuin näistä on "Moonlight Shadow", jonka esittäjäksi mainitaan Mike Oldfield, mutta laulajana on Maggie Reilly.

Vierailija
32/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No konemusiikkihan kootaan pienistä palasista, avicii oli se "rakentaja".

Vierailija
33/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avicii saa ilmeisesti nimensä kappaleisiin, kun remixaa ne tavalla, johon joku muu ei olisi pystynyt. Lienee kyse siitäkin, että jos kappaleen tekijä ei ole kovin nimekäs (tunnettu suurelle yleisölle), niin Aviciin remixauksen jälkeen siitä tulee "Aviciin kappale". Raadollista, toki alkuperäiset säveltäjät saavat tekijänoikeuskorvaukset, mutta eivät välttämättä julkisuutta.

Mutta tietysti on myös olemassa monia hittikappaleita, jotka ovat covereita niin, että alkuperäinen ei ole pystynyt tekemään siitä (sovitus, tulkinta) tunnettua hittiä, kuinka väärin se sitten on?

Vierailija
34/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tältä videolta saa hyvän käsityksen mitä se käytännössä teki eli miten biisit syntyivät.

FL-Studio. No varmaan ennen julkaisua joku huippumiksaaja on hiukan viilannut ja masteroinnin on tietty hoitanut alan ammattilainen.

Vierailija
35/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet legorakennelman, johon käytät sekä omia että joltain saatuja palikoita, niin onko se lopputulos sun teos vai sen legopalikoiden lainaajan?

Vierailija
36/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli melkein yhtä hyvä provo kuin mun aiemmat :)

ap

konemusiikin ystävä

Vierailija
37/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

konemusiikin ystävä

En provoksi laskisi vaikka siinä tarkoituksessa olisit tehnyt, onhan tämä spekuloinnin arvoista miten tekijät määritellään konemusiikissa. 

Vierailija
38/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luulen että sovituksessa on JS tehnyt urakalla työtä. Jotenkin mulla on semllainen muistikuva että se saha-aaltosyna didididii-kuvio olisi napattu jostain ikivanhasta trackerbiisistä. En tiedä oliko didididii Daruden vai jonkun tuntemattomaksi jääneen tracker muusikon. Mut niinhän se on esim. bluesista suuri osa silkkaa lainaa jota on hiukan muuteltu.

Vierailija
39/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

konemusiikin ystävä

Mä taas nautin sen analysoinnista, että mikä se Aviciin rooli tässä olikaan. Olen itse enemmän perehtynyt vanhoihin covereihin ja dj-kulttuuri ja konemusiikki ei ole niin sitä ominta aluetta:)

23/33

Vierailija
40/50 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

konemusiikin ystävä

Mä taas nautin sen analysoinnista, että mikä se Aviciin rooli tässä olikaan. Olen itse enemmän perehtynyt vanhoihin covereihin ja dj-kulttuuri ja konemusiikki ei ole niin sitä ominta aluetta:)

23/33

Eihän se mitenkään tee Aviciikkia yhtään sen huonommaksi vaikka ympärillä häärii musiikin ammattilaisia. Jokaisen tähden ympärillä pyörii suuri määrä erilaisia ammattilaisia jotka tekevät oman osansa.

Rolling Stonesin, Juha Tapion tai Adelen ympärillä studiossa on yleensä mieletön määrä tyyppejä jotka jokainen tekevät äänitteestä sen mitä siitä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi