Miten jaksaa taas serkun perheen vierailun mökillä?
Ja älkää sanoko, että älä ota, kun se on jo perinne. Serkun mies on se ongelma, hän on joka ilta humalassa ja kertoo huonoja vitsejä, ei käy saunassa kuin kerran viikkoon ja nukkuu päivävaatteissaan, eli on tunkkainen ja haisee hielle.
Hän myöskin ilmestyy huussille odottamaan vuoroaan aina kun istun siellä. Ei ole kiva tehdä asioitaan, kun joku jonottaa ja juttelee oven läpi.
Suuri helpotus lopulta, kun päättävät lähteä, viihtyvät aina niin hyvin ja pitkään.
Kommentit (27)
Ajattele: sinua stressaa jo kuukausia ennen tämä vierailu. Kaikkia perinteitä ei tarvitse ylläpitää. Nyt hyvissä ajoin kerrot heille, että tänä kesänä ei tämä perinne jatku. Teillä on eri suunnitelmat. Huojennut ja taakka putoaa jo nyt harteiltasi. Toimi nyt, älä odota kesää. Ehkä hekin tulevat vain perinteen vuoksi ja ovat tyytyväisiä kun ei tarvitse mökille lähteä. Miehen käytös vaikuttaa siltä, että haluaisikin olla toisaalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin loukkaantuvat ja pitävät ilkeänä ihmisenä, jos käskee käsienpesulle tms. Joskus tuntuu, että se huono hygienia olisi joku kannanotto. Olen joskus yrittänyt luoda enemmän järjestystä mutta ottavat heti nokkiinsa. Ap
Mulla on ollut samaa ongelmaa äitini kanssa, jonka opetus meni siksi läpi, että hän opetti minulle, että teen väärin häntä kohtaan asioissa, joissa MINÄ halusin vetää rajoja hänelle ja MINÄ halusin päättää asioista. Uskoin itsekin jotenkin epämääräisesti tajuamatta itse, millälailla toimin väärin, että minussa on jotain vikaa ja teen väärin ja pahaa ihmisille vastaavissa tilanteissa.
Ja että jos nämä suuttuvat, niin ihan ymmärrettävää.
Siis: mitä ymmärrettävää? Mitä väärin siinä heitä kohtaan tehdään?
Ei mitään, nothing, nichts, ingentin, nada.
Eli, et tee ap mitään väärää, sun kannattaa alkaa sisäistää se. Jos he suuttuvat, niin se on ikävää, mutta jos haluaa omasta elämästään parempaa siinä ei kannata pitää ihmisiä, jotka eivät ole aitoja ystäviä. Siinä jää yksin, vai pidättekö muulloin edes yhteyttä? Mutta ehkä teille jää voimia kutsua joku mukavampi perhe käymään? Tai jos ei niin saatte viettää tuonkin ajan ilman kuluttavia sukulaisia. Olettaen, että heistä on oikeasti enemmän vaivaa ja ikävyyttä, kuin tuovat iloa. Kuten ymmärsin.
Et tee heille väärin, se ei ole väärin heitä kohtaan, vaikei heillä ois mökin mökkiä, niin väärin heitä kohtaan se ei ole. Miksi ihmeessä olisit vastuussa siitä, jos heillä ei ole vaikkapa mökkiä? Vai onko taustalla jokin sukukahnaus?
Vierailija kirjoitti:
Valehdella ei kannata. Ongelma on kuitenkin edessä. Reilusti sanotte, että ette ota vieraita vastaan mökille. Jos tunkeutuvat vaikka ns päiväkäynnille niin todellakin käyttäydytään kuten isäntäväki toivoo ja vaikka sanot ennen kahvittelua, että "kahvi valmista, kaikki käsienpesulle". Mikä kumma on suomessa, kun pelatään ei toivottujen ihmistenkin loukkaantunista?! Moukkaa pitää ohjeistaa. Olette ilmeisesti kärsineet vuosia.
Ihmiset on opetettu uskomaan, että heissä itsessään on jotain vikaa, eli naapurit ovat aina sitä parempaa väkeä ja ei parempaa väkeä saa komentaa, se on jotenkin mystisesti väärin heitä kohtaan. Eli kun on opetettu että itse tekee väärin toisille, "katso nyt, ne loukkaantuivat, sinä teit väärin!" niin ihminen ei enää erota sitä, teenkö nyt väärin vai en jos sanon, miten MINÄ haluan, että asia hoituu.
harrastakaa vaikka seksiä porukalla niin aika menee kuin iltamissa
Saippuaa ja laita järveen! Piilota viinoja,laimenna vaikka.
Teidän mökillä ollaan teidän säännöillä. Kuka oikeasti jaksaa mökillään tuollaisia vieraita?