Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitaat lähtevät muihin hommiin!

Vierailija
21.04.2018 |

Toisen keskustelun innoittamana.. Onko täällä hoitsu jotka vaihtaneet alaa?
Itse tehnyt valmistumisen jälkeen 3 vuotta hoitajan töitä, sitten totesin että elämä on liian lyhyt työhön joka on henkisesti ja fyysisesti rankkaa, ja palkka niin huono ettei se korvaa sitä kaikkea kakkaa mitä työoloihin liittyy.
Liian vähän resursseja, liian vähän aikaa, vkl aina töissä, epäsäännöllinen kolmivuorotyö, huono johtaminen, huono työilmapiiri... Loputon lista.
Nyt olen toimistohommissa, missä liukuva työaika ja saa käyttää luovuutta työssä.
Palkka ei korkea, mutta tienaan saman kuin hoitajan hommissa.. Mutta työ mukavampaa.
Ja siis lähihoitaja olen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 2 vuotta sitten valmistunut sh. Itse tehnyt sijaisuuksia koko ajan ja olen nyt alkanut ajattelemaan alan vaihtoa. Olen ihan burnoutin partaslla. Todella surullista mutta en tule jaksamaan nykyistä menoa.

Vierailija
2/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähihoitajana ehkä tuollaista onkin. Hoitoalalla on kuitenkin myös paljon todella mukavia ja mielenkiintoisia mahdollisuuksia, hyvää johtamista ja hyviä työyhteisöjä. Ihme tyyli haukkua koko valtava ala! Itse olen viihtynyt hoitoalalla mainiosti jo yli 10 vuotta enkä hetkeäkään ole alanvaihtoa miettinyt. Minullakin on ne tietyt paikat, joihin EN menisi töihin. Palkkaan olen myöskin ollut ihan tyytyväinen, sillä tietyn palkan "ali" en edes suostuisi menemään. Tällä hetkellä teen päivätyötä ja olen tyytyväinen, mutta kokemusta löytyy myös 3-vuorotyöstä ja 2-vuorotyöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä mitä tekee.. hoitoalan rankimmat paikat on suuret vanhainkodit/ muistisairaiden kodit, kotihoito ja vuodeosastot. Itse en näissä hommissa ole ollut päivääkään opiskeluaikojen pakollisten harkkojen lisäksi. 😊

Vierailija
4/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon lähihoitaja. Aion hakea bioanalyytikoksi, röntgenhoitajaksi, jalkaterapeutiksi, suuhygienistiksi Tai terveydenhoitajaksi. Kerran olen jo hakenut enkä päässyt lähellekään sisäänpääsyä.... Nyt tänä keväänä en hakenut kun tosiaan vielä vähän epäselvää mihin haluan jatkaa... Eli haluan kyllä jatkaa hoitoalalla, mutta en lähihoitajan töissä... Tälläkään hetkellä en tee lähihoitajan töitä vaikka tutkinto löytyy..

Vierailija
5/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on liiketalouden koulutus ja haluisin sairaanhoitajaksi :D

Vierailija
6/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul on liiketalouden koulutus ja haluisin sairaanhoitajaksi :D

Lisään vielä et haluisin teholle tai sitte leikkaussaliin tai psykiatrian puolelle.. vuodeosastoille en menisi.

Vierailija
7/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella sinne hoitoalalle valitaan?! Olen hakenut kolme kertaa! Ensimmäisellä kerralla en päässyt edes pääsykokeisiin ja kahdella muulla kerralla pääsin kyllä sinne asti, mutta jäin varasijalla johonkin 50-100 eli aika säälittävän kauas.

Oma äitini ja siskoni ovat molemmat hoitoalalla ja tiedän, että se on minunkin paikkani. Haluan auttaa ihmisiä ja tiedän, että minusta olisi rankkoihin paikkoihin. Toivottavasti vielä jonain päivänä pääsen. Nyt on taas laitettu hakua menemään!

Vierailija
8/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi lähteä opiskelemaan äidinkieltä?

Vierailija
9/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin kotihoidosta pois, tosin hoitoalalla edelleen. Meillä mies opiskelee, joten itse en voi nyt jatkokouluttautua, kun lapsiperheenä tarvitaan edes toisen palkka.

Stressitaso laski reilusti, kotihoito on työpaikkana ihan kauhea. Ei se asiakkaillekaan hyvä ole, mutta työntekijöiden etiikan vuoksi heille siedettävää vielä. Työnantajan etiikkaa ei ole siellä olemassakaan.

Vierailija
10/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin harkitsen vaihtavani alaa. Valmistuin sairaanhoitajaksi 3 vuotta sitten ja siitä asti olen työskennellyt akuuttihoidon parissa. Erittäin raskasta ja koskaan ei voi tehdä työtään niin hyvin kuin haluaisi koska meitä hoitajia ei ole tarpeeksi. Sydämeen sattuu joka kerta kun potilas pyytää vaikka käyttämään vessassa ja ei pääse käyttämään. Ei pääse siksi koska potilaan jalat eivät kanna ja auttamaan tarvitsisi kaksi hoitajaa mutta olen tilanteessa yksin. Kollegat/kollegat usein käyttämässä potilaita tutkimuksissa tai avustamassa toimenpiteissä.

Tauot jää usein omalta osalta pitämättä vaikka vuorolla olisi pituutta 10 tuntia. Vettä hörpin potilaiden auttamisen välissä. Potilaita saattaa olla 20 ja hoitajia 2-3.

Työvuoron aikana tulee helposti käveltyä 10 km joten raskasta on fyysisestikin.

Vierailija
11/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä sattuu olemaan Jorvin henkilökuntaa paikalla niin iso kiitos teille ❤️ minä, molemmat vanhempani, ystäväni ja lapseni ovat aina saaneet todella ammattitaitoista ja hyvää hoitoa teillä. Kiitos! 😊

T: tyytyväinen espoolainen

Vierailija
12/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on pulassa jollei hoitajien työolot ja palkat nouse.

Vierailija
13/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen harkinnut alan vaihtoa, tällä hetkellä sairaanhoitajana isohkossa keskussairaalassa.. Ei vaan jaksa enää. Työputkien jälkeen ihan loppu ja vapaapäivät menevät pelkkään palautumiseen. Kuuden päivän työputken jälkeen voi olla vain yksi vp jonka jälkeen pitäisi jaksaa yövuorot. Hoitajia liian vähän, joten ylitöihin painostetaan jos joku pois. Taukoja ei ehdi kunnolla pitää, kirjaamiset menee järjestään yliajalle.. Ylitöistä ei saa korvausta vaan pitäisi vaan ottaa vartti sieltä, vartti jonain toisena päivänä.. Koska muuten muut jäävät pulaan. Niin ja johto aivan surkeaa!

Vierailija
14/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala ainut paikka jossa esimiehiksi päätyy ihmiset joilla ei ole halua johtaa, vaan vain halu siirtyä pois hoitotehtävistä ja vuorotyöstä... Ja sen huomaa :(

Vierailija
15/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös alanvaihtaja. Luulin haluavani auttaa ihmisiä.. Sitten selvisi minkälaista hommaa hoitotyö on. Luin itseni insinööriksi ja nyt palkka lähes kaksinkertainen ja vkl vapaat ja ei ole aina huono omatunto tekemättömistä töistä.

Vierailija
16/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laboratoriohoitaja ja ihan loppuunpalanut. Työssä paljon ajamista, johtaminen huonoa ja ilmapiiri kehno. Tahdon vain pois.

Vierailija
17/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllästyin myös jatkuvaan huonoon omatuntoon. Vaikka miten juoksee, joku jää hoitamatta. Teen työtä yksityisessä palvelutalossa ja en vaan enää jaksanut. Yksityisellä vielä surkeat palkat lähihoitajilla..siivoojatkin tienaa jossain enemmän eikä samanlaista vastuuta. Vihaksi pistää. Sairaanhoitajat aina valittaa palkoistaan mutta yksityisen puolen lähihoitajat unohdetaan..

Vierailija
18/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma hoitoalalla on huono työnsuunnittelu ja johto. Ei tehtaassakaan yritetä laittaa yhtä henkilöä hoitamaan kahta linjasta samaan aikaan. Hoitoalalle tarvittaisiin hyvä työnohjaus.

Vierailija
19/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä nouseeko hoitajien palkat siinä vaiheessa kun työntekijöitä ei saa enää mistään. Hassua että tienaan helpossa varastohommassa saman kuin aiemmin lastenhoitajana..

Vierailija
20/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä nouseeko hoitajien palkat siinä vaiheessa kun työntekijöitä ei saa enää mistään. Hassua että tienaan helpossa varastohommassa saman kuin aiemmin lastenhoitajana..

Olen 16 ja meillä on pula jo. Mut sama paska kohtelu jatkuu.