Miksi äitini on niin negatiivinen? En jaksa enää
Olen jo aikuinen, mutta aika paljon tekemisissä äitini kanssa. Hän alkaa lähestyä 70 ikävuottaan.
Kun olemme tekemisissä, hän arvostelee todella kärkkäästi kaikkea. Jos katson tv:stä jotain hömppää, hän puhisee että miksi minä katson tuollaista p*skaa, voiko noin tyhmiä ihmisiä ollakaan jne. Jos olen ostanut vaatteen hän sanoo, että eikö sinulla ole jo tarpeeksi vaatteita. Jos sanon että joku juttu meni pieleen, hän sanoo "no mitä mä sanoin, olisit vaan tehnyt niin kuin MINÄ neuvoin!" Hän tuntuu inhoavan kaikkea ympärillään. Ihmisistä hän ei pidä, halveksuu ja arvostelee. Hän ei osaa ottaa rennosti. Koko ajan pitää kuurata paikkoja ja huolestua asioista etukäteen.
Äitini on minulle läheisin ihminen, mutta nyt olen alkanut miettiä, onkohan hänen seuransa minulle kuitenkaan hyväksi.
Mitä te ajattelette, mikä voisi olla syynä äitini ärsyttävään käytökseen? Hän pitää muita ärsyttävinä, vaikka minun mielestäni hän on se, joka ärsyttää...
Kommentit (2)
Vanhuusiän masennus, dementia, alzheimer... Oikeastaan masennus mutta se voi myös olla vaan vain oire jostain.
Äitisi kuulostaa mukavalta tyypiltä. Jos elän noin vanhaksi olen varmasti samanlainen. Ymmärrän häntä hyvin. Häntä varmaan rasittaa etteivät muut ole yhtä vanhoja,viisaita ja kokeneita kuin hän.
En minäkään ymmärrä että nykyajan kakarat ts. alle 40-v ovat usein niin helvetin tyhmiä.
Hän on kumminkin äitisi eikä varmaan mitenkään ilkeä sinua kohtaan ja kuten kirjoitit läheisin ihmisesi.
Suhtaudu huumorilla.