"Vaikealla" ihmisellä voi olla vaikeaa. Älä tuomitse.
Silloin kun minua on katsottu kummaksuen, olen ollut kaatumassa murheen ja stressin alle. En ala pyydellä sitä anteeksi että joku ottaa itseensä.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Vaikean ihmisen ei tarvitse käyttäytyä vaikeasti. Menköön terapiaan opettelemaan tunteiden käsittelyä.
Käyttäydyn ystävällisesti muita kohtaan. Mutta esimerkiksi se ,jos näytän totiselta ei pitäisi olla loukkaus ketään kohtaan. Ap
Kunhan vaan sanon , että kaikki ei pyöri juuri sinun ympärilläsi, loukkaantuja. Ap
Totta kai vaikealla ihmisellä on vaikeaa. Mutta siinä on eroa, että miten elää muun maailman kanssa vaikeuksiensa kanssa.
Mun työyhteisössä on erittäin vaikea ihminen. Heittelee koko ajan ympäriinsä kaikenlaisia syytöksiä, joista ei edes ota tolkkua, että mistä on kysymys. Eikä sitten kuitenkaan suostu keskustelemaan niistä asioista. Ja kokouksissa lähinnä huutaa, tuittuilee, jne. Erittäin vaikea ihminen, joka huonontaa työilmapiiriä huomattavasti. Ja kuvittelee olevansa täydellinen.
Ja sitten on yksityispuolella toinen ihminen, joka myös on vaikea, ja joka kiukuttelee ja käyttäytyy huonosti. Mutta hän on avoimesti puhunut pahasta olostaan, hänen kanssaan voi keskustella asioista ja hän suhtautuu keskusteluihin vastaanottavasti ja rauhallisesti. Vaikea ihminen, mutta rakas sellainen, koska ei kiellä vaikeuksiaan.
Juu-u, ap tässä vielä. Itse olen ollut lähes aina pidetty ihminen. On helppoa olla kiva kun hyvin menee, itsetunto on hyvä ja energiaa riittää joka tilanteessa vaikka muille jakaa, keskittyä olennaiseen ja muihin ihmisiin :) Ihmettelin hieman huonosti tai minun mielestäni erikoisesti käyttäytyvää ihmistä joka näyttää pyörivän lähinnä oman napansa ympärillä ja on "hankala". KUNNES: minulla itselläni oli vaikeaa ja ihan todella se vähä energia mikä sinulla on, MENEE todella siihen.
Ihmiset on paskoja. Noin pääsääntöisesti. Pieniä poikkeamia toki. Mikään ei ole hirveämpää kuin 14- 70v ihminen. Sitten kun ihmisen pää alkaa pettää hänestä tulee siedettevänpi.
Ja silloin on oikeus satuttaa muita ihmisiä. :DD
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Mutta jos se on mielestäsi "satuttamista" että jonkun naama sattuu näyttämään surulliselta/vihaiselta niin onpa aika itsekäs kommentti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Mutta jos se on mielestäsi "satuttamista" että jonkun naama sattuu näyttämään surulliselta/vihaiselta niin onpa aika itsekäs kommentti. Ap
Olisit heti sanonut että ilmeestäsi päätellen.
Tarkoittaako tämä Tunkkua? Onko kirjoittaja Tunkku itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo anteeksi sanoin epäselvästi, en määritellyt "vaikeutta". Sanoin vaan että pyrin käyttäytymään ystävällisesti. En tietoisesti hae huomiota mutta päinvastoin jos on kovassa stressissä niin se näkyy ulospäin ja jotkut vaikuttavat ottavan tämän kireyden sitten itseensä joka harmittaa minua kun en osaa sitä näytelläkään pois. Ap
Se on helppoa olla mukava kun on onnellinen, niin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä Tunkkua? Onko kirjoittaja Tunkku itse?
Kuka hän on? En taida olla minä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo anteeksi sanoin epäselvästi, en määritellyt "vaikeutta". Sanoin vaan että pyrin käyttäytymään ystävällisesti. En tietoisesti hae huomiota mutta päinvastoin jos on kovassa stressissä niin se näkyy ulospäin ja jotkut vaikuttavat ottavan tämän kireyden sitten itseensä joka harmittaa minua kun en osaa sitä näytelläkään pois. Ap
Eipä mitään.
Empatiaa sulle! Ns. vaikealla ihmisellä voi olla myös vain vaikea päivä. Sattunut liikaa kaikkea ikävää samaan aikaan. Ja joiden jälkiä pitää selvitellä eikä kukaan muu taas tiedä mitään.
Mulla oli koko kevät samaa. Olen hyvin ystävällinen ja huumorintajuinen henkilö. Sitten sattui liikaa ylikävelemisiä ja veetuiluja. Aivan vierailta ihmisiltä!
Esimerkki: meillä sattui vesivahinko, sekä keittiö että kylpyhuone menivät uusiksi, yhteensä homma kesti melkein 3 kk. Remppafirma oli kai ihan hyvä, mutta pari sellaista pientä asiaa jäivät jäytämään, koska muutenkin olin stressaantunut. Tekivät siis pari hommelia vastoin ohjeita. Ja esim tulivat omilla avaimillaan sisään klo 7.30 niin etten tiennyt heidän olevan tulossa. Silloin suutuin ja kiroilin ja he todella ymmärsivät, että minulla on puhelin, jonne voi ilmoittaa tulostaan.
No pari viikkoa sitten tuli ilmoitus että nyt on kaikki kunnossa. Olin jättänyt 8-kohtaisen muistion korjattavista asioista. Ainahan niitä jonkinverran tulee. Eräs näistä, josta olin maininnut pari kertaa jo aiemmin, oli taas tehty ihan omin nokkineen päin veetä. Millään ei haluttu tehdä niin kuin paperilla lukee.
Kysymys oli kiusaamisesta. Tunnistan sen nopeasti.
Ilmoituksessa luki että tulevat siivoamaan pihan kun ilmat sallivat. Tekstasin pari päivää sitten että saatte tulla. Tänään tuli pari miestä. Kävin kysymässä tarvitsevatko ehkä vettä siivoamisessaan. Sitten toinen alkoi mulle tilittää siitä moneenkertaan korjatusta jutusta ja karjui tuossa mulle että olenko nyt tyytyväinen. Sanoin että ilmoitan kyllä jos huomaan puutteita. Se viimeinen, joka meni heidän puoleltaan veetuiluksi, jäi sitten. En jaksanut. Äijä tilitti vielä jotain. Toivotin hyvää viikonloppua ja suljin oveni.
Siis - jos tilaat jonkin työn niin saat luvan ottaa vastaan sitä, mitä tulee. Et välttämättä sitä, mitä oli sovittu. Teki kyllä mieleni kysyä, että jos sinä vaikka tilaat pihvin ravintolassa ja saatkin grillimakkaran, niin se on sulle ok.
Mulla meni hyvät fiilikset miinuksen puolelle, kun mulle tultiin karjumaan aiheetta. Nyt olen jo kasannut itseni muutamassa tunnissa, mutta en todellakaan ole vaikea ihminen joka valittaa turhasta. Sellaiseksi nämä remppamiehet minut kuitenkin tunnistivat. Ei pidä vaatia mitään. He tekevät mitä haluavat ja milloin haluavat. Sanoin vielä, että tämä pihan siivoushan kuuluu urakkaanne ja siitä oli jätetty minulle lappu. Sitten huudetaan että turhaan ei tulla kyllä uudelleen tänne että nyt katsot että kaikki on.
Sama porukka aloittaessaan urakkaa tuli minulle toteamaan, että minähän asun aivan liian suuressa asunnossa. Ja että minun jääkaappi-pakastinyhdistelmänikin on aivan liian iso ja sopimaton minulle. Minä en virittänyt tätä keskustelunaihetta. He vain halusivat minulle jakaa viisauden helmiä.
Vaikean ihmisen ei tarvitse käyttäytyä vaikeasti. Menköön terapiaan opettelemaan tunteiden käsittelyä.