Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoasin kämpät ja Hoas ala-arvoisia

Todella ikävää korruptiota
20.04.2018 |

Olen asunut kolme kertaa Hoas:illa ja joka kerta poismuuttaessani yrittäneet vedättää takuurahaa eri verukkeilla. Oli se sitten siivouskulut tai muu vilpillinen väite.

Homma haiskahtaa pahasti sillä aina niin tarkastaja kuin siivousfirma on sitä mieltä että asunto on ollut likainen. Hoas lopulta peruu asiattoman laskun kun uhkaa haastehakemuksella.

Kaikista säälittävintä tässä koskien Hoas:ia on että heidän toimitusjohtaja Matti Tarhio ei ota mitään kantaa tähän vaikka olen välittänyt viestejä hänelle.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah, ihmeellistä kun ottaa huomioon miten törkyisessä kunnossa asunnon saa kuulemma joskus hoasilta edellisen asukkaan jäljiltä.

Vierailija
2/16 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut monessa eri hoasin kämpässä, eikä koskaan tullut sanomista mistään ja takuuvuokran sain takaisin aina niinkuin pitikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa kämppä pitää Kuvata ennen ja jälkeen

Vierailija
4/16 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin hetken aikaa Matinkylässä ja se homeen määrä kämpässä oli käsittämätön. Onneksi pääsin parin kuukauden lusimisen jälkeen yksityiselle. Vieläkin puistattaa se likainen ja homeinen murju.

Vierailija
5/16 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää korruptiota kirjoitti:

Olen asunut kolme kertaa Hoas:illa ja joka kerta poismuuttaessani yrittäneet vedättää takuurahaa eri verukkeilla. Oli se sitten siivouskulut tai muu vilpillinen väite.

Homma haiskahtaa pahasti sillä aina niin tarkastaja kuin siivousfirma on sitä mieltä että asunto on ollut likainen. Hoas lopulta peruu asiattoman laskun kun uhkaa haastehakemuksella.

Kaikista säälittävintä tässä koskien Hoas:ia on että heidän toimitusjohtaja Matti Tarhio ei ota mitään kantaa tähän vaikka olen välittänyt viestejä hänelle.

mulla sama, pesin kunnolla asunnon ja 300 euron

lasku tuli silti 5 tunnin muka pesemisestä, en tajua miten

olisin voinut paremmin pestä.

kaiken lisäksi seinät kaikissa asunnoissa paperinohuet että pierukin kuuluu läpi

ja aina joku naapuri valitti että musa liian kovalla koska  olin aina kännissä

Vierailija
6/16 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden kesän asuin hoasin asunnossa,, siis käytännössä 2-3 viikkoa, joku tumma ihminen oli asunut siinä ennen minua kertoi naapuri soluasunnossa, itse asiassa asuin siinä huoneessa vähän laittomasti kun kvaerilla oli sinne avaimet ja oli itse poissa, mutta huoneessa oli sitten luteita, punaisia läiskiä alkoi ilmaantumaan selkään yölä ja lopulta huomasin luteen

Vierailija
7/16 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei jaksa lukea loppusiivouksen ohjetta. Esim. hellan takaa pitää imuroida ja liesituulettimen suodatin pitää puhdistaa.

Vierailija
8/16 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti kolme kertaa muutit niille?

Vierailija
9/16 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin asunut hoasin homekämpässä. Puhkesi paha allergia elinikäiseksi riesaksi. Jouduin allergiasairaalaankin pitkäksi aikaa ja opinnot viivästyivät.

Vierailija
10/16 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän törmätiin mieheni kanssa. Mies asui siis hoas-kämpässä. Muuttaessaan sinne kämppä oli aivan helvetin törkyinen. Hän teki kuitenkin sen virheen, että ei ilmoittanut siitä mitään. Hän ja vanhempansa siivosivat asunnon lattiasta kattoon. Pois muuttaessa tekivät samoin. Sitten hän sai ilmoituksen, että asuntoon oli kutsuttu siivoojat ja hän ei saa takuusummaa takaisin. Se tuntui kyllä todella epäreilulta. Kämpässä oli paljon jälkiä, jota ei siivotessa saanut pois. Ei ollut todellakaan hyvännäköinen kämppä, paljon sokeritoukkia ja hämähäkkejä. Ilmeisesti rottakin kolisteli välillä seinien välissä!! Edellinen asukas oli kuitenkin jättänyt tavaroitaan kämppään eikä sen vertaa ollut yrittänyt siivota. No oma moka tavallaan tässä se, että poikaystävä ei valittanut muuttaessaan tai poismuuttaessa. Mä itseasiassa valitin tuosta, että siivoojia ei olisi tarvittu enää. En saanut koskaan vastausta.

Vierailija
11/16 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin toimitusjohtajat käsittelee mitään yksittäisiä valituksia, niillä on varmasti tärkeämpääkin tekemistä. 

Vierailija
12/16 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tekee Toas Tampereella. Siivousfirman edustaja käy tarkistamassa asunnon, että kaipaako siivousta. No, kaipaahan se.

Onneksi Aamulehti oli uutisoinut asiasta ja tiesin varautua, ottaa kuvat kun olin saanut asunnon siivottua. Yrittihän ne silti periä takuuvuokrasta sinänsä ihan kohtuullista siivousmaksua, mutta eivät sitten perineetkään, kun laitoin kuvat menemään.

Elämä ei vissiin ole tarpeeksi vaikeata, kun sitä pitää jatkuvasti tämmöisillä vaikeuttaa. Turhaa vaivaa heillekin moisesta vääntämisestä, mutta tietysti aina kannattaa yrittää. Jokainen tsänssi on mahdollisuus ja ei se ole hullu joka pyytää jne.

Vierailija
13/16 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin toimitusjohtajat käsittelee mitään yksittäisiä valituksia, niillä on varmasti tärkeämpääkin tekemistä. 

Kuten kehitellä vastaavia ansaintalogiikoita lisää?

Vierailija
14/16 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOAS:lla on nimenomaan tuo toimintamalli että aina yritetään huijata asukasta ja keksitään joku laskutuksen aihe. Samoin asunnoissa käydään laittomasti tekemässä tarkastuksia. Ensin ollaan tiukkana ja uhotaan että varmasti ollaan oikeassa eikä mitään laitonta olla tehty. Sitten jos asukas (tai entinen sellainen) tekee kantelun kuluttajariitalautakuntaan tai rikosilmoituksen poliisille, niin alkaa sovittelu jossa HOAS tarjoaa 50-100€ siitä että asukas luopuu kaikista vaatimuksistaan. Aika moni opiskelija tyytyy tuohon rahaan, mutta vielä useampi tyytyy kuitenkin osaansa jo sitä ennen ja maksaa laskun, joten laiton toiminta on HOAS:lle taloudellisesti hyvin kannattavaa.

Vierailija
15/16 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asuin vielä viime vuoden puolella Hoasilla ja kyllä sain koko takuuvuokran takaisin vaikka varmasti jotkut asiat olivatkin kuluneet asumiseni aikana ja rikkoutuneetkin. Muutenkin esim tänään 7.12.2022 oli uutinen että Hoas korottaa vuokraa jopa useamman prosentin ja sulkee saunat talveksi. Siis ihan oikeasti, itse asuin Jokiniemessä useamman vuoden yksin ihan kohtuullisessa kunnossa olevassa kaksiossa ja vuokra oli lähtiessäni alle 440 euroa. Joo, talot ovat ulkoa varmaan maailman rumimpia, naapurit epämääräisiä ja kaikki äänet kuuluu läpi, mutta kyllä sillä hinnalla on niin edullista asua että mielestäni ei kovin paljoa parempaa voi vaatia.

Vierailija
16/16 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, valelasku kiiltävänä luovutetusta kämpästä on hoasille perusrutiinia.