Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitävätkö edes miehet niistä saunailloista niin paljon?

Vierailija
20.04.2018 |

Tuli tuosta ”miehethän tunnetusti rakastavat saunailtoja” -ketjusta mieleen, että ainakaan minä en miehenä pidä niistä lainkaan. Onko muita samanlaisia? Kun olen lähdössä illaksi ulos, niin käyn suihkussa ennen kuin menen sinne tilaisuuteen. Jotenkin tuntuisi hölmöltä mennä siellä uudestaan suihkuun ja saunanlauteille ja lopuksi taas pukea päälle ja tulla takaisin ihmisten ilmoille. Siinähän ei oikeastaan ole saanut mitään aikaan. Yleensä juttelen sen ajan miesten tai naisten kanssa, jotka odottavat vuoroaan saunaan tai juuri tulleet sieltä. Niissä harvinaisissa tapauksissa että kaikki mahtuvat saunaan yhtäaikaa niin joudun menemään mukaan.
Yliopistoaikoina oli tosin sekasaunat, jotka olivat mukavia, mutta se oli asia erikseen. :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunaillat on jäänne 70-luvulta.

Vierailija
2/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on siellä saunassa ihan kiva hetki olla, mutta itse en pidä siitä kun toiset istuvat siellä koko illan (välillä käyvät jäähyttelemässä). En yksinkään jaksa saunassa istua kuin jotain 10 minuuttia.

N27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunoessa on hyvä ottaa pohjia.

Vierailija
4/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se jotenkin vaikeampi juoda siinä olohuoneen puolella kuin saunassa?

Vierailija
5/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ihan oma lukunsa on nämä illanistujaiset joista täytyy maksaa 30 euroa osallistumisesta.

-Saako siihen hintaan juomat?

-No ei, mutta kun siellä on sauna niin se maksaa.

Täytyy jättää väliin tällaiset "kutsut" tulevaisuudessa.

-ap

Vierailija
6/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa mun mielestä saunoessa on tavallista huonompi ottaa pohjia. Mä tykkään juoda sopivan viileää valkoviiniä ja saunassa juodaan lämmintä olutta suoraan pullon suusta.

-ap

Vierailija
7/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyisin ja talvisin ihan jees. Kesällä mielummin rannalle porukalla.

Vierailija
8/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa mun mielestä saunoessa on tavallista huonompi ottaa pohjia. Mä tykkään juoda sopivan viileää valkoviiniä ja saunassa juodaan lämmintä olutta suoraan pullon suusta.

-ap

Jos se on lämmintä, sinä juot sitä liian hitaasti... :)

Vierailija
9/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli tosiaan tapana, että firman illanviettoihin kuului saunominen. Yksi syy tähän oli se, että herrasmiehet pääsivät kertomaan härskejä vitsejä, jotka eivät naisten korville sopineet. En tiedä, mutta luultavasti naiset saunoivat ihan samasta syystä. Nykyään nämä pakkosaunat taitavat olla jo hyvin harvinaisia ilmiöitä.

Vierailija
10/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Saunominen taitaa olla hieman toisenlaiselle väestölle ja juomakulttuurille kuin sinun oikeaan lämpötilaan temperoitujen laatuviinien nautiskelu. En ole koskaan esim. kuullut että eurooppalaisissa oikean juomakulttuurin maissa mentäisiin saunaan istumaan ja juotaisiin siellä. Kyllä juoma (ja usein samalla ruoka) kuuluu ottaa vaatteet päällä olohuoneen puolella tai sitten ravintolassa.

Vierailija
11/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni saunominen on rauhoittumista, rentoutumista ja peseytymistä perheen tai kumppanin kesken tai yksin, eikä ole tarkoitettu kaveriporukan tai puolituttujen kanssa rellestämiseen. 

Vierailija
12/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Saunominen taitaa olla hieman toisenlaiselle väestölle ja juomakulttuurille kuin sinun oikeaan lämpötilaan temperoitujen laatuviinien nautiskelu. En ole koskaan esim. kuullut että eurooppalaisissa oikean juomakulttuurin maissa mentäisiin saunaan istumaan ja juotaisiin siellä. Kyllä juoma (ja usein samalla ruoka) kuuluu ottaa vaatteet päällä olohuoneen puolella tai sitten ravintolassa.

Tarkoitatko että saunaillat on junttien touhua?

Vierailija
13/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä ihan ok. Nykyisin menee mokillä saunoessa porukalla.

Vierailija
14/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunaillat on miehille tekosyy päästä ihailemaan toisten miesten vartaloita ja koskettelemaan kikkeleitä. Voi sitä telakoitumisen määrää.

<3 oi jospa vain saisin olla mukana. Miks oon nainen.

Vierailija
15/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymppisenä ihan ok. Nykyisin menee mokillä saunoessa porukalla.

Mökkeilykin on muuten ihan last season. :)

/ohis

Vierailija
16/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunaillat on miehille tekosyy päästä ihailemaan toisten miesten vartaloita ja koskettelemaan kikkeleitä. Voi sitä telakoitumisen määrää.

<3 oi jospa vain saisin olla mukana. Miks oon nainen.

Sekasauna on pop.

Vierailija
17/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä nyt tiiä, menin sekasaunaan alasti poikaystäväni kanssa ja sen kaverit oli et mitä helv...

Vierailija
18/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että kavereiden kanssa kökötetään jossain saunassa. Eri juttu, jos ollaan kesällä mökillä, käydään uimassa, jne. Mutta kyllä noin lähtökohtaisesti haluan käydä saunassa yksin. Kylpeä rauhassa. Ajatella omiani. Inhoan jotain saunailtoja etenkin ihmisten kotona.

Vierailija
19/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä nyt tiiä, menin sekasaunaan alasti poikaystäväni kanssa ja sen kaverit oli et mitä helv...

Joo. Olen useammalta mieheltä kuullut, että eivät kyllä tykkää, jos oma tai kaverin tyttöystävä on tullut yhteissaunaan. Vieraammat naiset yhteissaunassa kuulemma ok. Mutta ystävien kesken kuulemma kiusallista.

Vierailija
20/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olen useammalta mieheltä kuullut, että eivät kyllä tykkää, jos oma tai kaverin tyttöystävä on tullut yhteissaunaan. Vieraammat naiset yhteissaunassa kuulemma ok. Mutta ystävien kesken kuulemma kiusallista.

Merkillistä kun siellä oli yhden toisenkin tyttöystävä, joka oli heille tutumpi, mutta kun itse tulin sinne, osa vaikutti vaivaantuneelta.