Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eri lenkkarimerkkien kokojen vastaavuus - onko eroja?

Vierailija
20.04.2018 |

Kun tilaa netistä lenkkareita, onko huomioitava jotakin erityistä tiettyjen merkkien kohdalla, tyyliin a kapeampi, b laajempi, c lyhyempi, d pitempi kuin kokonumerosta luulisi? Itse olen käyttänyt paljon Adidasta, joten jos nyt siihen varrataan vaikkapa Nikeä, Pumaa ja Asicsia, ovatko millaisia? Mistä merkistä kannattaa tilata suurempi koko ja mistä pienempi kuin tavallisesti Adidaksesta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puma on ainakin kapea, joten siitä ottaisin suosiolla isompaa kokoa. Ja Asics sellainen "lyhyen" oloinen. Adidas on mitoitukseltaan melko iso.

Vierailija
2/10 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Adidas on taas mitoitukseltaan pienehkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Adidas on taas mitoitukseltaan pienehkö.

Adidas on lyhyt mutta leveä. Siksi siitä voi usein ottaa pienempää kokoa kuin tavallisesti. Asics taas on minusta todella ahdas tai kapea. Samoin Puma. Nike on sellainen perussopiva, ottaa melkein mallin kuin mallin.

Vierailija
4/10 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahden koon välillä miettii, kannattaa ottaa puoli numeroa isompi. Ahdas lenkkari on aina huonompi kuin se puoli senttiä isompi, minkä puoli numeroa vaikuttaa.

Vierailija
5/10 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asics ei todellakaan ole ahdas tai ainakaan kapea, sillä itselläni on erittäin leveä jalkapöytä ja Asics sopii todella hyvin. Nike ja erityisesti Adidas ne vasta kapeita onkin.

Vierailija
6/10 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapeajalkaisena Nike ja Puma sopii, leveäjalkainen kaveri ei taas saa edes jalkaansa niitä, mutta Adidaksen saa.

Vierailija
7/10 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallikohtaistakin tuo on, samalla merkillä voi joku malli olla sellainen että on otettava jopa numeroa isompi kuin jostakin toisesta mallista.

Vierailija
8/10 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla noita lenkkareitakin tehdään ainakin kahta-kolmea erilevyistä lestiä mikä kannattaa muistaa netistä tilatessa. Suomessa myytävät ovat käsittääksen järjestään leveämpää sorttia sillä meille ei tilata myyntiin juuri muuta.

Merkkien kesken voi olla numeronkin heitto mutta pahinta on se että saman merkin ja jopa saman mallin koko ja lesti voi muuttua radikaalisti kun uusi versio tulee markkinoille.

Omistin kolme peräkkäistä mallia Niken Air Zoom Structuresta ja jokainen sopi suoraan paketista niin täydellisesti jalkaan että uskalsi lähteä iskemättömillä tossuilla 10km lenkille eikä rakoista sun muista ollut koskaan tietoakaan. Sitten kun versionumero pomppasi muistaakseni lukemaan 18 Nike olikin mennyt peukaloimaan lestiä eikä mikään koko kengästä sopinut enää jalkaan. Kiitoksia vaan.

Vierailija
9/10 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asicsin lenkkareista on sopinut yleensä tavallinen koko, mutta Niken kengistä on pitänyt ottaa tavallista suurempi. Kenkä on minulle jotenkin liian matala varpaiden kohdalta.

Vierailija
10/10 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kahden koon välillä miettii, kannattaa ottaa puoli numeroa isompi. Ahdas lenkkari on aina huonompi kuin se puoli senttiä isompi, minkä puoli numeroa vaikuttaa.

Eikö yleisohje ole, että otetaan sentin isompi kenkä kuin jalan pituus, joten jos jalka on pituudeltaan kokoa 8 vastaava senteissä, otetaan 8,5 tai 9 mieluiten kun yhden numeron ero on 1 cm.