Mihin terapiaan pienen lapsen äitinä?!
En halua, että omien asioideni käsittelyssä keskitytään lapseen , vaan minuun. Kykenen hoitamaaan lapseni eikä muutakaan ongelmaa perheessä, paitsi minun käytös stressi tilassa, vanhempieni alkoholismin takia, josta kärsin lapsena ihan äärettömästi. Haluaisin apua , etten riko perhettämme traumojeni takia. Olen siis luonteeltani todella tyypillinen alkoholistin aikuinen lapsi.
Olen alkanut masentumaan, koska en usko saavani apua, kun kunnalliselle ja kela-korvatulle terapialle on tietyt ehdot , ja yksityiseen ei todellakaan ole varaa, kun aina tiukkaa rahallisesti muutenkin. Ei ole yksinkertaisesti mitään mistä säästää rahaa siihen.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Mites perheneuvola tai terveyskeskuksen masennushoitaja?
Luulen, että tarvitsisin oikeasti jonkun joka osaa. Perheneuvolassa olen käynyt ja se oli lähinnä sellaista ”no, mitä sulle kuuluu?” ”Mitä eilen kuului” ”entäs miltä huominen näyttää”. Kun haluaisin oikein kunnolla päästä siihen trauman käsittelyyn ja purkuun. Sillä elämäni on tällähetkellä aivan kamalaa esitystä , kun itsetuntoni on nolla ja mahdollinen masennus / paniikkihäiriö.
En ole koskaan kuullutkaan masennushoitajasta, mutta kuulostaa siltä, ettei ymmärrä alkoholistiperheessä kasvanutta, sillä haluan nimenomaan paneutua tähän aiheeseen, ja siksi psykoterapia/traumaterapia olisi paras vaihtoehto.
Mites perheneuvola tai terveyskeskuksen masennushoitaja?