Millainen ihminen ärsyyntyy toisten ruokavalioista?
Miksi joitakin niin häiritsee, jos se naapurin Mari haluaa syödä gluteenitonta ruokaa tai harrastuskaveri Minna ei käytä maitotuotteita?
Miksi joku ärsyyntyy siitä, että pääsääntöisesti vegaanisesti elävä syö silloin tällöin kermakakkua? Tekeehän hän huomattavan suuren osansa maapallon eteen, vaikka 5 kertaa vuodessa juhlissa söisikin kakkua.
Millainen on ihminen, joka näistä ärsyyntyy?
Ärtyvää suoltaan maidottomalla ruokavaliolla rauhoittava Minna kärsii yksin oireensa, jos silloin tällöin juo kahvinsa tavallisella maidolla. Ei kai sen pitäisi ketään häiritä?
Jos joku haluaa laihtua maidottomalla ja gluteenittomalla dietillä niin haittaako se elämääsi jotenkin? Ylipaino sairastuttaa, joten mitä väliä laihduttaako maitorahkalla vai soijatuotteilla, jos kuitenkin saa laihdutettua?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut vegaani jo viisi vuotta.
Mistä vegaanin tunnistaa?
- Hän kyllä muistaa itse kertoa sen.
Millainen ihminen ärsyyntyy...-no tässäkin ketjussa on jo tässä vaiheessa näköjään paljon niitä,joita suunnattomasti ärsyttää vegaani ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Lihansyöjän ruokavaliosta on ihan oikeutettuakin ärsyyntyä. Vegaaniudesta ärsyyntyminen johtuu alitajuisesta ymmärtämisestä, että tekee itse väärin lihaa syödessään. Tai ehkä enemmänkin niin, että lihansyöjä joutuu moraalisen suurennuslasin alle, missä ei haluaisi olla. Yleensä ihmiset vain haluavat olla rauhassa pahoja. Jos miettii tätä edes 2 minuuttia itselleen rehellisesti, niin ymmärtää asian kyllä.
Miksi kuvittelet, että lihaa syövä tekee väärin?
Otsikkoon on vain yksi oikea vastaus: vegaani. Tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut vegaani jo viisi vuotta.
Mistä vegaanin tunnistaa?
- Hän kyllä muistaa itse kertoa sen.
https://meme.xyz/uploads/posts/t/l-5394-when-youre-a-vegan-and-havent-t…
Itse kyllä vegaani mutta tämä on silti hauska kuva.
Mista ainakin on tuntunut, että muiden elämäntavoista ärsyyntyvät eniten ne, joiden oma maailmankuva on todella ahdas ja vain se oma elämäntapa nähdään "oikeana." Ja näitä tuomitsijoita löytyy ihan jokaisesta ryhmästä.
Sellainen joka ratsastaa korkealla hevosella.
Minä en osaa ärsyyntyä kenenkään ruokavalioista. Jos itse järkkään jotain juhlia rippi yms. niin jos kutsuttuna on joku vieraampi henkilö, osaan kyllä kysyä mahdollisia ruokarajoituksia ja tokikin toteutan heille omansa, Omasta lähisuvusta löytyy useampikin laktoosi-intolerantikko ja muutama keliaakikko, muita rajoitteita ei lähipiirissä ole, joten helppoahan se on näille kemuja järkkäillä.
Totta. Noin puhuva vegaani on itse täydellisen suvaitsematon. Sellaiselle henkilölle en haluaisi kokkailla mitään.