Miten voisi kuntoilla kotona/ilmaiseksi? (Ja ehkä kasvattaa lihaksia)
Vinkkejä kehiin. Onko joku onnistunut oikeasti muokkaamaan kroppaa kotitreenillä?
Tilanteeni on sellainen, ettei saliin ole varaa. Hölkkään kun pystyn ja teen vähintään 100 etunojapunnerrusta päivässä. Olen vähän sellainen "laihaläski", vaikka koko termi on per seestä.
Punnertaminen on selvästi vaikuttanut käsivarsiin, rintalihaksiin ja hartioihin. Itse ainakin suosittelen lämpimästi punnertamista. Olen huomannut ylävartalossa muutoksia aika nopeasti.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaksia voi varsinaisesti kasvattaa vasta suuremmilla vastuksilla eli menemällä salille. Mutta toki kotonakin voi kuntoilla, jos vain itsekuria riittää (tämän koen itse haastavimmaksi).
Kehonpainolla tehtävillä liikkeilläkin saa lämpöä: kyykky, askelkyykky, punnerrukset, lankku..Jumppapallolla ja parilla kahvakuulalla saa selvästi vaihtelua. Suoritustekniikat kannattaa kuitenkin katsoa hyvin.
Mikä estää kotona treenaamisen jos hommaa vehkeet ja pari sataa kiloa rautaa?
T:18kg lihasta 3vuodessa
Mikä järki? Tolla vehkeiden ja parin sadan kilon rautamäärän hinnalla käy aika monta kertaa salilla.
Mun järki on siinä, että mä käyn koko elämän salilla en monta kertaa. Tää on elämäntapa eikä mikään määräaikainen lehtitilaus. Mä en ole maksanut tonnia enempää mun vehkeistä eli siitä voit laskea mikä tulee halvemmaksi.
Hyi kuka haluaa vapaaehtoisesti harrastaa liikuntaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaksia voi varsinaisesti kasvattaa vasta suuremmilla vastuksilla eli menemällä salille. Mutta toki kotonakin voi kuntoilla, jos vain itsekuria riittää (tämän koen itse haastavimmaksi).
Kehonpainolla tehtävillä liikkeilläkin saa lämpöä: kyykky, askelkyykky, punnerrukset, lankku..Jumppapallolla ja parilla kahvakuulalla saa selvästi vaihtelua. Suoritustekniikat kannattaa kuitenkin katsoa hyvin.
Ei mikään, mutta ap taisi kirjoittaa, että hänellä ei ole varaa salikorttiin joten hänellä on tuskin satoja euroja laittaa laitteisiin, että voisi treenata kotona.
Ehkä edullisin investointi, jonka ap voisi tehdä, olisi trx (jos vain sen voi kiinnittää johonkin kotona). Sillä ap treenailee ainakin vuoden koko kehoa niin, että haastetta varmasti löytyy.
https://www.fitnesstukku.fi/kaikki-tavaramerkit/trx?gclid=Cj0KCQjw_ODWB…
Oho sori en huomannut :D no sitten kehonpaino treenit on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Näillä kuulilla ja jookilla ei saa vakavaa lihasta hankittua. Ap sulla on tossa ekassa viestissä koko setti laitettu jos haluat päästä kuntoon. Noilla kuulilla ja punnertamalla ei loppuu kehitys 1v jälkeen ellei jo aikasemmin.
Lihasta tosiaan haluaisin, ainakin voimaa ja kestävyyttä. Salimaksut tuntuu vaan olevan suuria, enkä ole koskaan käynyt salilla, joten en tiedä laitteista yms. mitään. Tarvitsisin opastusta ja sekin maksaa. Tietty se nyt olisi osuttain vain valinta. Laitanko rahat saliin vai muihin mukavuuksiin, joita en oikeastaan tarvitse...
Jos olisi treenikaveri, niin voitaisiin ainakin heitellä ja nostella toisiamme yms., jos saliin ei ole varaa.
Mulla on kotona oikeastaan 5kg:n käsipainot ja kuusikiloinen kahvakuula, mutta ne tuntuvat niin kevyiltä, että punnertaminen on tehokkaampaa. Mahdolliset lisäpainotkin pitäisi kantaa kotiin kaukaa.
ap
Itsehän nostelen sänkyä ja teen sillä kyykkyä :D tässä tosin pitää erityisesti kiinnittää huomiota asentoon, ettei selkä mene mitenkään notkolle tms.
Kyllä saa kotonakin tuloksia. Vaatii vaan kunnollista asennetta!
Teen lankkua, punnerruksia, ojentajadippejä tuolilla, säädettävillä käsipainoilla hauikset olkapäät ja rintalihakset. Ja selkätreeniä myös. Ja varsinkin kädet on hyvässä kunnossa, väitän ettei eroa salilla tehtyyn... näkyvää lihasta siis on. Tosin olen hoikka ettei mistään jättimäisistä lihaksista puhuta mut olen kiinteä ja esim hauis on hieno. Treenaan tällä hetkellä 8 kilon painoilla. Lankutan yli 4 minuuttia ja ihan oikealla tekniikalla ei sinnepäin. Lisäksi ratsastan, lenkkeilen. Portaille taas mielin kun nyt kelit sallii....
Athlean-x youtubesta. Löytyy erilaista tietoa kaikkeen kehon mekaniikasta harjoitteluun itseensä. On ilmaisia ohjelmia tarjolla sekä kehonpaino- että saliharjoitteluun. Itse otin maksullisen Xero-ohjelman ja olen viime kesästä nostanut n. 10kg lihasmassaa. Aika jees, enkä todellakaan käytä erityisen paljoa aikaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyi kuka haluaa vapaaehtoisesti harrastaa liikuntaa
Siitä tulee hyvä olo, ja sekä kunnosta että voimista on paljon hyötyä arjessakin. Mä nyt en edes ole niin kovin vahva, mutta punnerrettuani jonkin aikaa huomasin kyllä eron. Oman kehityksen seuraaminen on myös palkitsevaa.
Ja kaipa olen myös masokisti, kun nautin siitä tunteesta, kun keho on ihan jaksamisen rajoilla. Se tuo myös itsekuria, joka heijastuu koko elämään. Kun vaan lähtee ulos joka säällä aikaisin aamulla aurinkoa, sadetta tai pimeyttä tervehtimään ja juoksemaan, tuntee arjessakin selviytyvänsä enemmästä hyvillä mielin ihan helposti.
Endorfiinitkin tuo hyvää oloa. Mä nautin myös siitä tunteesta, kun lihakset on rasituksesta kipeät.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki? Tolla vehkeiden ja parin sadan kilon rautamäärän hinnalla käy aika monta kertaa salilla.
Mun järki on siinä, että mä käyn koko elämän salilla en monta kertaa. Tää on elämäntapa eikä mikään määräaikainen lehtitilaus. Mä en ole maksanut tonnia enempää mun vehkeistä eli siitä voit laskea mikä tulee halvemmaksi.
Mä käyn tonnilla 20 vuotta salilla :) ja kaikki tarvittava löytyy, ei mitään turhia vempeleitä.
Olisko sulla varaa sen verran investoida, että ostaisit vaikka käsipainot tai kahvakuulan ja vaikka vastuskuminauhan? Noilla ja kehonpainolla saa jo vaikka mitä tehtyä. Katso tosiaan netistä/youtubesta treenejä. Suosittelen esim Ida Jeminan blogia, mä olen löytänyt sieltä monia hyviä liikkeitä. Kännykkäänkin voi ladata Home Workout-sovelluksen. Todellakin voit lenkkeilemällä ja kotitreenillä saada kunnon kohoamaan ja kroppaankin jäntevyyttä, ei nyt mitään hirveitä muskeleita saa mutta miksi tarvisikaan? Mä ainakin olen saanut ihan nätin ja jäntevän kropan noilla keinoilla. Ja näin keväällä kannattaa alottaa pyörälenkkejäkin tekemään, jos sulta löytyy pyörä.
Mulla on sellainen siirrettävä leuanvetotanko. Ei vaadi kiinnitystä ja on kätevä lattiallakin esim. erilaisissa punneruksissa. Yläkroppa on hyvässä kunnossa, kun tossa tulee ihan huomaamatta useita kertoja päivässä vedettyä.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö lähistöltä pururataa, jossa olis kuntoiluvehkeitä? Leikkipuistossakin voisi käydä vetämässä leukoja kiipeilytelineissä. Porrastreeni tuo myös vaihtelua ja ihan lenkkeilyäkään en unohtaisi.
Luulisi, että löytyy joku kuntoiluvehjepuisto. Jotenkin olen ne onnistunut vaan ohittamaan. Asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista pk-seudun ulkopuolella. Olen muuttanut tänne hiljattain.
Mä lenkkeilen paljon. Se on kivaa hommaa. Olen miettinyt johonkin viralliseen puolimaratoniin osallistumista kun se menisi varmasti, kun joskus vedän sen mittaisia lenkkejä. Maratoninkin haluaisin joskus juosta. Hölkkäämisestä tulee hyvä olo. :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Olisko sulla varaa sen verran investoida, että ostaisit vaikka käsipainot tai kahvakuulan ja vaikka vastuskuminauhan? Noilla ja kehonpainolla saa jo vaikka mitä tehtyä. Katso tosiaan netistä/youtubesta treenejä. Suosittelen esim Ida Jeminan blogia, mä olen löytänyt sieltä monia hyviä liikkeitä. Kännykkäänkin voi ladata Home Workout-sovelluksen. Todellakin voit lenkkeilemällä ja kotitreenillä saada kunnon kohoamaan ja kroppaankin jäntevyyttä, ei nyt mitään hirveitä muskeleita saa mutta miksi tarvisikaan? Mä ainakin olen saanut ihan nätin ja jäntevän kropan noilla keinoilla. Ja näin keväällä kannattaa alottaa pyörälenkkejäkin tekemään, jos sulta löytyy pyörä.
Täytyy tutkia noita juttuja.
Tavallaan noihin painoihin ja kuuliin voisi investoida, mutta en tiedä, mikä paino olisi sopiva. Mulla siis on 5kg käsipainot ja 6kg kahvakuula, jotka on liian kevyitä. Käsipainoja käytän kyllä joskus sellaisiin hartaliikkeisiin, että nostan ne kädet suorana sivuille ylös.
Jotain kuminaihojakin olen ostellut, mutta ne venyy liian kevyesti. Edellisessä setissä oli kolme eriavahvyista kuminauhaa. Lopulta laitoin ne kaikki vain päällekkäin, ja turhauduin nopeasti kun en tiennyt, oliko niillä mitään vaikutusta lopulta.
ap
Löytyykö lähistöltä pururataa, jossa olis kuntoiluvehkeitä? Leikkipuistossakin voisi käydä vetämässä leukoja kiipeilytelineissä. Porrastreeni tuo myös vaihtelua ja ihan lenkkeilyäkään en unohtaisi.