Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako hakea yliopistoon jos tietää jo, ettei viihdy siellä?

Vierailija
19.04.2018 |

Joku titteli pitäisi varmaan hommata, että voisi joskus työllistyä. Mutta olen saanut opiskeluista aivan tarpeekseni ja tiedän jo nyt, että inhoaisin yliopisto-opiskelua. Enkä välttämättä edes pääsisi sisään tänä vuonna. Mitä tehdä tilanteessani?

-Kevään abi

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo tietää ettei viihdy niin ei kannata. Et varmaan sit viihtyisi niissä töissäkään, joissa se titteli olisi tarpeen.

Sitä en tiedä, miten voit kokeilematta tietää, viihtyisitkö, mutta se ei myöskään ole mun ongelma.

Vierailija
2/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun on parasta pitää välivuosi ja kasvaa. Töitä ei tehdä tittelillä ja yliopistossa ei opiskella kuin lukiossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin varmasti tiedät viihtymättömyytesi, niin ei tietenkään kannata. Päinvastoin on parempi, että paikka menee motivoituneelle opiskelijalle. 

Tuskin tietysti pääsisitkään tuolla asenteella. 

Vierailija
4/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun on parasta pitää välivuosi ja kasvaa. Töitä ei tehdä tittelillä ja yliopistossa ei opiskella kuin lukiossa.

Eihän töitä tehdä tittelillä, mutta työ saadaan tittelillä. Ja opiskelu olisi varmaan rankempaa, ja kun ei edes kiinnosta.

ap

Vierailija
5/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä välivuosi ja keksi jotain repäisevää.

Tai hae eräopaskoulutukseen. Siellä saa olla paljon ulkona, tutustua erähenkiseen ja seikkailunhaluiseen porukkaan ja voit vaikka innostua pohjoisen elämästä, jossa olisi töitäkin tarjolla. Monet hakeutuvat ko. kouluun pitämään välivuotta muista töistä ja tekemisistä.

Vierailija
6/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä välivuosi, matkustele, tee töitä. Kyllä sä jossain vaiheessa elämää huomaat, mitä haluat opiskella ja tehdä työksesi.

Opiskelu pelkän tutkinnon vuoksi ei missään nimessä kannata, eniten oman hyvinvointisi vuoksi.

T:Kokemusta on!

Vierailija
7/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesen ja Mäkkärin kassalle mahtuu aina ap.

Mulle kerroshamppari ilman suolakurkkua!

Vierailija
8/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia abeja väsyttää lukion jälkeen opiskelu, mutta siitä innostuu jo vuoden päästä uudestaan. Pidä välivuosi!

Vierailija
9/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on välivuoden pitämisestä kokemusta. Työt loppui ja välivuosi muuttui toiseksikin välivuodeksi. Juhlin, tulin raskaaksi ja en ole vieläkään päässyt yliopistoon. Joillekin se välivuosi sopii, mutta joidenkin ihmisten ei koskaan kannattaisi antaa itselleen liikaa vapautta. Nyt toki olen jo viisastunut minäkin...

Vierailija
10/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asti opiskelun on pitänyt olla viihdyttävää?

Vierailija
11/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ottaisi hampparin ilman suolakurkkua? Sitä paitsi mäkkärissä ei ole suolakurkkua vaan maustekurkkua.

Vierailija
12/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ottaisi hampparin ilman suolakurkkua? Sitä paitsi mäkkärissä ei ole suolakurkkua vaan maustekurkkua.

Eikä hesessäkään. Tuskin muissakaan vastaavissa.

Vierailija
13/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain yliopistoon ja jäin varasijoille. Myöhemmin hain ja pääsin AMK:hon. Jälkikäteen ajateltuna ihan hyvä näin, sillä päädyin työhön, josta tykkään. 

Tosin AV:n pahimpien tasojankuttajien mielestä en voi koskaan päästä sinne korkeimmalle tasolle koska olen "kouluttamaton", mutta paskanko väliä. :D

Vierailija
14/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska:

1) Suola/maustekurkku on niin voimakkaan makuinen, että se jyrää kaikki muut maut alleen.

2) Kun tilaa hampparin ilman kurkkua, saa aina juuri valmistetun, tuoreen hampurilaisen

Ne jotka tilaa perushampparin saa 10 minuuttia sitten tehdyn lämpölevyllä kovettuneen kannikan.

Vierailija
15/15 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa ei onneksi ole samanlaista kuin lukiossa. Mutta toisaalta, ei yliopistossa opiskelukaan sovi kaikille. Jos olisin ap, tai voisin mennä aikakoneella takaisin tuohon aikaan elämässäni, niin miettisin ennenkaikkea sitä, mistä saan iloa, mitä on kiva tehdä, mikä kiinnostaa ja lähtisin reippaasti opiskelemaan jotain niistä asioista. Mikään opiskelu ei meinaa ole kivaa, jos ala ei kiinnosta tai tunnu omalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan