Vanhukset kuolevat hoitamattomina koteihinsa. Vieläkö Kokoomus porskuttaa?
Missä vaiheessa ihmisille riittää se, että vanhuksia ei hoideta, ihmisillä ei ole varaa ostaa lääkkeitä. Joko oikeistohallituksen annista on saatu nauttia tarpeeksi?
Kommentit (25)
Kotihoitajat on täysiä idiootteja, nytkin varmaan joku kusipää joka ei ole vaan jaksanut käydä ja on kuitannut käynnin.
Kotihoitajat varastaa, itse en ikinä kunnallisia hoitajia päästä yhdenkään läheisen kotiin.
Minun mielestä olisi tärkeämpää, että lapset ja sairaat aikuiset hoidettaisiin kunnolla.
No miksi et hoida niitä omia vanhuksia?
3, muista tuo kun olet itse vanha.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa ihmisille riittää se, että vanhuksia ei hoideta, ihmisillä ei ole varaa ostaa lääkkeitä. Joko oikeistohallituksen annista on saatu nauttia tarpeeksi?
Helsingin sosiaaliasioista (eli mm. kotihoidosta) vastaava apulaispormestari on vihreä joten miksi ihmeessä hallitusta pitäisi syytellä. Ei ministeri voi ruveta jokaista hoitotapausta erikseen mikromanageroimaan jokaisessa kunnassa vaan kyllä kunnan omien virkamiesten on nuo prosessit pidettävä toimimassa. Viimekädessä vastuu on sillä huipulla istuvalla eli tässä tapauksessa asiasta vastaavalla apulaispormestarilla vaikkei tämäkään varmaan voi osallistua jokaiseen hoitotapahtumaan.
Tässä ei ole kyse poliittisesta pelistä vaan vastuu nyt vaan menee näin vaikka sillä pallilla sattuisikin istumaan poliitikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulis omaistenki ottavan vastuuta. Tällä palstallahan toitotetaan, että lapsia on hyvä olla et joku tulee sit kattoo vanhainkotiin. No siinä taas yks esimerkki ettei se niin ole.
Kaikilla ei vaan ole niitä omaisia, siis lähinnä omia lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulis omaistenki ottavan vastuuta. Tällä palstallahan toitotetaan, että lapsia on hyvä olla et joku tulee sit kattoo vanhainkotiin. No siinä taas yks esimerkki ettei se niin ole.
Kaikilla ei vaan ole niitä omaisia, siis lähinnä omia lapsia!
Ja työikäisten on käytävä töissä tai sitten aktivoiduttava pupukoulutuksissa. Ei ehdi hoitaa koko suvun vanhuksia satojen kilometrien säteellä.
Tilanne tulee pahenemaan vuosi vuodelta.Nuoria ei kiinnosta mummojen pesu ja syystä,ala on huonosti palkattu ja erittäin raskas ja epämiellyttävä.Miksi edes pidetään hengissä jotain joka ei itse pysty enään siihen eikä vanhuudesta parannuta.Tämä kodissa on kaikille paras juttu tehtiin säästöjen takia.Ja kyllähän se säästää kun kuolee sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Kotihoitajat on täysiä idiootteja, nytkin varmaan joku kusipää joka ei ole vaan jaksanut käydä ja on kuitannut käynnin.
Kotihoitajat varastaa, itse en ikinä kunnallisia hoitajia päästä yhdenkään läheisen kotiin.
Miksi ihmeessä kukaan tekisi noin? Siitä kuittauksesta jää aina jälki ja joudut vaikeuksiin. Ei tarvi ihmetellä, että kohta ei ole ketään "kunnallista" hoitajaa ketä kotiin päästetään. Kuka hullu haluaa sellaiseen työpaikkaan jossa paskaa tulee niskaan joka puolelta.
Media ja omaiset lietsoo juttuja surkeasta kotihoidosta ja hoitajat ei koskaan voi puolustautua koska vaitiolovelvollisuus. Useimmat räikeimmät tapaukset johtuu siitä että hoitajia on liian vähän, tietotekniikka pettää tai omaiset ei ymmärrä miten nykypäivänä vanhustenhoito toimii. Ei ole niinkuin joskus ennen, että se äiti vaan laitetaan vanhainkotiin.
Suurin osa hoitajista tekee työnsä niin hyvin, kuin se näissä puitteissa on mahdollista.
Kyseisestä tapauksesta en tiedä, mutta ihan totta joku väittää että tahallaan on jätetty asiakas kuolemaan. Aikamoista sontaa.
mulle riitti siinä vaiheessa kun huomasin, että neljäsosa veroista menee vanhusten eläkkeisiin ja toinen neljäsosa niiden terveydenhoitokuluihin. Kuolkoot kaikki koteihinsa.
Näinhän se menee. Samaan aikaan suuri osa pitkäaikaissairaista tinkii joko syömisestä tai lääkityksestään koska rahat ei riitä.
Sote tuo mukanaan "pisteytyksen", jossa jokaiselle ihmiselle tulee hoitoon vaikuttava laskennallinen luokitus.
Pakko kysyä. MITÄ IHMETTÄ TE ODOTITTE PORVARIHALLITUKSELTA? Parempia työehtoja? Yritystukien laskemista? Parempaa sosiaaliturvaa? Isompia palkkoja pieni-ja keskituloisille?
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että joku yksi hoitaja käy joka päivä samalla asiakkaalla. Hoitajat tekee vuorotyötä, heillä on myös vapaapäivät ja lomat. Tuon asikkaan luona olisi kuukauden aikana käynyt ainankin 10 eri hoitajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusvihaajan päivittäinen aivopieruhan se taas siinä.
Vierailija kirjoitti:
mulle riitti siinä vaiheessa kun huomasin, että neljäsosa veroista menee vanhusten eläkkeisiin ja toinen neljäsosa niiden terveydenhoitokuluihin. Kuolkoot kaikki koteihinsa.
Oothan muistanut maksaa valtiolle takasin aikanaan saamasi lapsilisät, , terveyspalvelut, peruskoulutukset, päivähoidot yms. yms. yms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oothan muistanut maksaa valtiolle takasin aikanaan saamasi lapsilisät, , terveyspalvelut, peruskoulutukset, päivähoidot yms. yms. yms.?
moninkerroin. olenhan kokoomusporvari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä ymmärrät, että se edellinen sukupolvi lainasi ne rahat sulle ilman korkoa ja takuita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan tekisi noin? Siitä kuittauksesta jää aina jälki ja joudut vaikeuksiin. Ei tarvi ihmetellä, että kohta ei ole ketään "kunnallista" hoitajaa ketä kotiin päästetään. Kuka hullu haluaa sellaiseen työpaikkaan jossa paskaa tulee niskaan joka puolelta.
Media ja omaiset lietsoo juttuja surkeasta kotihoidosta ja hoitajat ei koskaan voi puolustautua koska vaitiolovelvollisuus. Useimmat räikeimmät tapaukset johtuu siitä että hoitajia on liian vähän, tietotekniikka pettää tai omaiset ei ymmärrä miten nykypäivänä vanhustenhoito toimii. Ei ole niinkuin joskus ennen, että se äiti vaan laitetaan vanhainkotiin.
Suurin osa hoitajista tekee työnsä niin hyvin, kuin se näissä puitteissa on mahdollista.
Kyseisestä tapauksesta en tiedä, mutta ihan totta joku väittää että tahallaan on jätetty asiakas kuolemaan. Aikamoista sontaa.
Omaisten tehtävä ei ole huolehtia siitä että kotihoidon prosessit toimii ja että kotihoitoa saava vanhus todella saa sitä hoitoa joka kerta kuin pitäisi. Kyllä se on teidän kotihoidon asia pitää huoli siitä että homma toimii joka kerta ja kaiken aikaa ilman omaisten jatkuvaa vahtimista.
Minua ei kiinnosta se että suurin osa hoitajista tekee työnsä ison osan ajasta siten kuin pitää. Minua kiinnostaa se että mitä te teette jos joku hoitsu ei tee. Ei se omaisten vastuulla ole ruveta selvittämään että käykö siellä hoitamassa joku vai ei jos kaupunki kerran on tuollaisen työn ottanut hoitaakseen.
eli siis tldr: tehkää se duuninne älkääkä syytelkö omaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä ymmärrät, että se edellinen sukupolvi lainasi ne rahat sulle ilman korkoa ja takuita?
Ööh, tota siis edellinen sukupolvi lainasi ja tuhlasi rahat omiin sosiaalipalveluihinsa ja tulonsiirtoihinsa ja nyt sinä joudut maksamaan ne lainat takaisin veroissasi samalla kun maksat veroissasi edellisen sukupolven eläkkeet.