Ohutneulanäyte kaulasta. APUA! Sattuuko kauheasti?
Olen menossa kaulan alueen ultraan ja siinä otetaan mahdollisesti samalla ohutneulanäyte. Olen ihan paniikin vallassa. Sattuuko se aivan kauheasti? Heikottaa jo nyt. Pelkkä verikoekin heikottaa ja pyörryttää. Tulkaa kertomaan kokemuksianne. Onko se kamalaa? Pelottaa ja ahdistaa. Olen ollut aikaisemmin paksuneulanäytteen otossa, mutta silloin puudutettiin ja se ei ollut niin kamalaa. Pelkään kipua ja ajatuskin jostain kammottavasta neulasta kaulassani heikottaa jo nyt.
Kommentit (28)
Ei saa pelotella toimenpidettä jännittävää/pelkäävää ihmistä. Yhdessä viestissä mielestäni suurennellaan/liioitellaan asiaa ja näin lukija voi alkaa pelätä vielä enemmän. Kiitos kun otat lähimmäisesi huomioon.
Ei satu, mulla on kaksi kertaa tyhjennetty kilpirauhasen kysta ja ei sattunut ollenkaan
Ekalla kerralla toisessa näytteessä sattuu, vaikka oli puudute, tänpäivänen lääkäri tais olla tosi huonolla päällä, ei puuduttanu, iski suoraan ja sörkki, tuntu, etten pystyny hengittää ja sattu vietävästi. Jos näyte ei oo vieläkään hyvä, puolen vuoden päästä kontrollikäynti. Tosi outoo, koska voihan olla syöpä ja muutenkin se mun kasvain voi kasvaa. Ei osaa selittää, mistä kaulassa oleva kipu johtuu. Nyt näytteenoton jälkeen kovaa kipua kurkussa, korvissa ja hampaissa. Joutais saikulle, Luojan kiitos et oon työtön. Nieleminen sattuu ja ylipäätänsä joka hetki.
Vierailija kirjoitti:
Sattuuhan se. Toivottavasti on kokenut radiologi. Ehkä silloin ei satu yhtä paljon ja homma hoituu nopeasti.
Ei kyllä yhtään tarvitse jännittää,ei satu.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin sattuu.
No ei todellakaan satu,oli niin pikku juttu ,että kunpa olisi etukäteen tiennyt ,ei olisi tarvinnut jännittää yhtään.
Vieläkö sattuu? Noin kuusi vuotta vanha aloitus
Tietenkin sattuu.