Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

elämänmuutos

Vierailija
18.04.2018 |

hei. minä tarvitsen nyt apua, kokemuksia jne ihan mitä vain. tämä elämänmuutos idea oon jo aikansa ollut mielessä ja tavoitteet on lopettaa tupakointi, syödä niinkuin normaalit ihmiset sekä aloittaa joku liikunta, jumppa, yleiskuntoa kohottava asia.

taustana että olen 24, tupakoinut 8 vuotta kertaakaan lopettamatta, syön ehkä max 3krt päivässä enkä lämmintä ruokaa melkein ikinä ja kunto on erittäin huono, olen 160cm ja 46kg. aina ollut näin pieni mutta nyt on terveysongelmina ilmestynyt hengenahdistusta sekä sydämen tykytystä. kahvin olen jo jättänyt pois. joten kanssaihmiset, keskustellaanko tästä hetki

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihan "elämänmuutos" :DD

Vierailija
2/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miten muutenkaan sitä kutsuisit? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy niin, että kun yritän muuttaa liikaa kerralla niin sitten vaan kaikki lässähtää ja olen taas alkupisteessä.

Mut sitten kun olen onnistunut tekemään pieniä muutoksia vähitellen, melkein itseltänikin salaa, niin huomaan esim. vaikka vuoden kuluttua, että olenkin onnistunut.

Tupakanpolton lopettaminen oli mulle tosi hankalaa, mutta onneksi lopulta onnistuin.

Vierailija
4/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no miten muutenkaan sitä kutsuisit? Ap

Elämäntapamuutos :) jos pilkkuja aletaan viilata

Vierailija
5/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh viilataan sen verran, oli sana hakusessa. :D en tiedä yhtään mistä alottaa- ap

Vierailija
6/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö lopettamaan tupakoinnin heti, vai onko se 1. tavoite?

Vierailija
7/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita syömisestä.

Vähitellen siirryt puhtaampaan ruokaan - tuote kerrallaan vaihdat terveellisempään. Sokerijugurtin tilalle luonnonjugurttia ja marjoja. Pullan tilalle jyvänäkkäriä. Karkkien tilalle pähkinöitä. Valkoisen riisin ja vaalean makaronin tilalle kokojyväversiot. Jne.

Suolistobakteerikannan laadulla on uskomattoman suuri vaikutus vointiin. Googleta.

Vierailija
8/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopettaisin tupakoinnin ensimmäiseksi, koska se on vaarallista terveydelle ja sulle on jo alkanut tulla hengenahdistusta. Lisäksi kävelyä tai jotain muuta yksinkertaisesti toteutettavaa liikuntaa siihen rinnalle. Saattaisi helpottaa vieroitusoireita.

Vierailija
9/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että en yhtään tiedä mistä alottaa tai mitä tehdä. sillä ajattelin että jos joku muu on käynyt saman läpi :) ap

Vierailija
10/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile röökin lopetukseen Smooff-filttereitä, ainakin yliopiston apteekki myy ja maksaa n. 50e. Lopetin sen avulla täysin ilman kipuilua, röökiä paloi kuitenkin tuota ennen n. 15 päivässä yli 10 vuoden ajan. Suosittelen!

Vierailija
11/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kaupungin järjestämään tupakasta vieroitusryhmään. Se oli erittäin hyödyllinen. Tupakoinnin lopettaminen toi painoa lisää. Niitten kilojen kanssa taistelen edelleen, vaikka on jo useampi vuosi lopettamisesta.

Ruokarytmi on nykyisin lähes kunnossa ja liikunkin suht. paljon. Syön terveellisesti, mut annoskoot ovat vielä liian isoja. Ajattelen, että hiljaa hyvä tulee.

Vierailija
12/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakasta hyvä päästä mitä pikimmin eroon. Monipuolista terveellistä ruokaa. Ja kevyttä liikuntaa, tyyliin kävely. Tuolla painolla ei kannata liikaa alkaa huhtomaan, alipainoa. Varsinkin, kun liikunnallista pohjaa ei ole. Ettei tule vain lisäongelmia.

Vierailija
13/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidakseen hyvin olisi hyvä syödä 4-5 x päivässä. Saisitko jotenkin petrattua ruokailun kanssa? Ruokailun säännöllisyys vaikuttaa paljon vointiin.

Sen jälkeen, kun ruokailuun on tehty muutoksia lähtisin yrittämään tupakkalakkoa. Nuo tupakanlopetusryhmät on hyviä. Myös terveyskeskuksesta voisi saada apua tupakan lopettamiseen yksilötapaamisin hoitajalla.

Lisäisin hyötyliikuntaa. Kävelisin portaat hissin sijaan. Jos kauppa on alle 3km päässä, kävelisin kauppaan ja toisin ostokset repussa.

Liikutaryhmän aloittaisin muiden muutosten jo muuttuessa elämäntavan suuntaan. Mikä sinusta olisi sulle paras tapa lähteä liikkeelle asioissa?

Vierailija
14/14 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käymässä vähän samanlaista prokkista läpi,samankaltaisista lähtökohdistakin :) mulle paras järjestys oli opetella ruokahommat ekaks parempaan kuosiin. Koska röökin kanssa ruokahalut oli mitä oli niin piti oppia keksimään mieleistä syötävää tarpeeksi,ja muistettava ostaa sitten niitä sopivia elintarvikkeita säännöllisesti kotiin. Sitten kun tämä alkoi sujua luontevasti aloitin liikkumisen ihan omaan tahtiin ilman hampaiden kiristelyä :D hankin myös vähän kotijumppa välineitä ja uudet treenivaatteet motivaattoriksi :) totuttelin varmaan yli vuoden noihin uusiin ruoka/liikunta rutiineihin ennenkun lopetin sen röökin poltonkin :) eli mun neuvo on että ihan armollisesti omaan tahtiin,liikaa liian nopeesti voi tappaa motivaation,Isot muutokset kun ei tapahdu hetkessä. Tsemppii! Ja hanki parhaat vierotusvermeet siihen röökiin,luomuna lopettaminen on turhaa kidutusta kun apuakin nykyisin on saatavilla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan