Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tuttuava/ystäväpiirissä korkeastikouluttautuneita mutta jostakin syystä päätyneet tyyliin siivoajaksi tai kaupan kassalle töihin?

Vierailija
18.04.2018 |

Eli kouluja käyty mutta ura ihan jotain muuta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Rakennusmestarin ja arkkitehdin paperit omaava, joka lapsensa sairastumisen vuoksi päätyi lopulta myyjän työhön vuosiksi ennenkuin sitten eläköityi. Kaipasi vähemmän haasteita työelämään, ja oli hyvinkin tyytyväinen :)

Vierailija
2/8 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinpäin - tunnen ihmisiä ympärilläni joilla työelämässä potkii erittäin hyvin vaikkei ammattiin koskaan olla kouluttauduttu.

Melkein kaikki nämä ihmiset töissä markkinoinnin ja digitaalisen median puolella, liekö tuolla merkitystä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnenhan minä yhden, itseni.

Menin tehtaan liukuhihnalle töihin.

Vierailija
4/8 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän muutaman, heille on mikä tahansa työ kelvannut. Tiedän myös niitä joille ei ole työ kelvannut koska ovat kouluttautuneita.

Vierailija
5/8 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin kaupankassalle jos pääsisin. Liikaa ikää ja koulutusta. Tai eihän sitä suoraan sanota mutta siitä se varmaan on kiinni.

Vierailija
6/8 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ainuttakaan, jolle olisi käynyt noin. Yleensä ovat työttömyyden pitkittyessä yli 6 kk mittaiseksi perustaneet oman yrityksen ja tienaavat siinä mukavasti.

Vierailija
7/8 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menisin kaupankassalle jos pääsisin. Liikaa ikää ja koulutusta. Tai eihän sitä suoraan sanota mutta siitä se varmaan on kiinni.

Minä myös. Vanhempien mieliksi luin itseni maisteriksi. Yhtään ei kiinnosta minkäänlainen uran luominen. Paljon mieluummin tekisin jotain yksinkertaista ja käytännönläheistä työtä. Mutta eihän niitä saa, työnantajat selvästi ajattelee että joku ketunhäntä täytyy olla kainalossa kun tällä koulutuksella ja työkokemuksella haen töitä kaupankassalta.

Vierailija
8/8 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta taidan itse tulevaisuudessa olla sellainen, jos nyt ylipäätään valmistun. Pelkään liikaa haasteita, vastuuta ja epäonnistumista luodakseni mitään uraa, mieluiten haluaisin johonkin melko helppoon ja käytännölliseen työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi