Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin useat jäävät huonokuntoisena eläkkeelle?

Vierailija
18.04.2018 |

Äiti jää eläkkeelle toukokuussa. Lonkat, polvet ja selkä on sen verran huonot että tuskin tulee kauhean hilpeitä eläkepäiviä.

Sama juttu myös muutamilla muilla sukulaisilla ja tutuilla. Työelämä on ollut niin rankkaa, että ne mielikuvat mukavista eläkevuosista on aika utopiaa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen eläkkeellä 33-vuotiaana mt-syistä. Ei kyllä ole lohdullista miettiä köyhää loppuelämää.

Just sinullahan on elämä mallillaan. Pääsit eläkkeelle nuorena, terveenä ja vetreänä, koska et joutunut kuluttamaan itseäsi loppuun työelämässä.

Ei vaan ole taloudellisesti mahdollista hankkia omaa asuntoa tai muutakaan omaisuutta, suurin osa harrastuksista tai matkailu (edes kotimaan) ei tule kysymykseen, perheen perustamisen kanssa on myös hiljaista. Lisäksi kohdellaan yhteiskunnan pohjasakkana.

-Eri

Asunnon hankkimisen luulisi olevan helppoa, sullahan on säännölliset tulot.

Hulluko olet? Kuka myöntää lainaa tonnin kuukausituloilla eläville, joilla on pieni eläke (nuorilla on vähän työeläkekertymää), asumistuki ja tarvitsee ehkä vielä toimeentulotukea päälle? Lisäksi eläke saattaa olla vuosikausia määräaikainen eli kuntoutustuki, joka myönnetään vuodeksi kerrallaan.

Vierailija
22/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen eläkkeellä 33-vuotiaana mt-syistä. Ei kyllä ole lohdullista miettiä köyhää loppuelämää.

Just sinullahan on elämä mallillaan. Pääsit eläkkeelle nuorena, terveenä ja vetreänä, koska et joutunut kuluttamaan itseäsi loppuun työelämässä.

Onko sinun mielestäsi mt-syiden takia eläkkeelle jäänyt terve ja vetreä? Et taida oikeasti tietää tai tuntea yhtään sellaista..

Kyllä niitä mt-ongelmaisia on valitettavan paljon työelämässäkin. Eivät vaan ymmärrä hakeutua hoidon piiriin tai työkyvyttömyyseläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ole taloudellisesti mahdollista hankkia omaa asuntoa tai muutakaan omaisuutta, suurin osa harrastuksista tai matkailu (edes kotimaan) ei tule kysymykseen, perheen perustamisen kanssa on myös hiljaista. Lisäksi kohdellaan yhteiskunnan pohjasakkana.

-Eri

Hulluko olet? Kuka myöntää lainaa tonnin kuukausituloilla eläville, joilla on pieni eläke (nuorilla on vähän työeläkekertymää), asumistuki ja tarvitsee ehkä vielä toimeentulotukea päälle? Lisäksi eläke saattaa olla vuosikausia määräaikainen eli kuntoutustuki, joka myönnetään vuodeksi kerrallaan.

Ei kukaan myönnä lainaa tonnin kuukausipalkkaakaan saavalle, joka saa ehkä lisäksi soviteltua työttömyyspäivärahaa sekä asumistukea.

Vierailija
24/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä alkaa varaosien vaihto noin 40 v iässä. Ensin leikataan olkapäitä ja ranteita, osa käy rintaleikkauksissa. Viimeistään 58v iässä uusitaan polvet ja lonkat. Työnantaja maksaa palkan 60 sairauspäivältä vuodessa, joten miksi emme käyttäisi sitä hyväksemme ja päätyisi terveinä eläkkeelle?

Vierailija
25/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä alkaa varaosien vaihto noin 40 v iässä. Ensin leikataan olkapäitä ja ranteita, osa käy rintaleikkauksissa. Viimeistään 58v iässä uusitaan polvet ja lonkat. Työnantaja maksaa palkan 60 sairauspäivältä vuodessa, joten miksi emme käyttäisi sitä hyväksemme ja päätyisi terveinä eläkkeelle?

Tämän etuuden aion hyödyntää oikein viimeisen päälle. Sen verran olen tuuraillut vuosien varrella näitä liikavarpaanleikkauttajia tekemällä tuplatyöt samalla palkalla. Harmi ettei vielä ole mitään leikeltävää kremppaa vaikka ikä alkaakin jo nelosella.

Vierailija
26/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Ei kukaan myönnä lainaa tonnin kuukausipalkkaakaan saavalle, joka saa ehkä lisäksi soviteltua työttömyyspäivärahaa sekä asumistukea.

Jos on terve, on kuitenkin toivoa päästä paremmille tuloille.

Vierailija
27/27 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla naisen kohtalo et kroppa paskana on eläkkeelle..