Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin useat jäävät huonokuntoisena eläkkeelle?

Vierailija
18.04.2018 |

Äiti jää eläkkeelle toukokuussa. Lonkat, polvet ja selkä on sen verran huonot että tuskin tulee kauhean hilpeitä eläkepäiviä.

Sama juttu myös muutamilla muilla sukulaisilla ja tutuilla. Työelämä on ollut niin rankkaa, että ne mielikuvat mukavista eläkevuosista on aika utopiaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämä tappaa mut ja sut.

Vierailija
2/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitäkö sitten pitäisi huonokuntoisena tehdä ja menettää loputkin elämänilosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi. Miksi mullakin on ollut polvet paskana jo kolmikymppisenä ja pian sen jälkeen selkä ja pää... Jotkut vaan on.

Vierailija
4/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jään ( jättäydyn) kesäkuussa työttämäksi ja parin vuoden päästä eläkkeelle.

Mä olen nyt elämäni vedossa, aion nauttia vapaudesta ihan täysillä.

Olen terve ja hyväkuntoinen ja sellaisena haluan pysyäkin, joten Hyvästi Työt!

Vierailija
5/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jään ( jättäydyn) kesäkuussa työttämäksi ja parin vuoden päästä eläkkeelle.

Mä olen nyt elämäni vedossa, aion nauttia vapaudesta ihan täysillä.

Olen terve ja hyväkuntoinen ja sellaisena haluan pysyäkin, joten Hyvästi Työt!

Toivottavasti näin käy. Koskaan ei tosin tiedä mitä elämä tuo mukanaan. T. Aiemmin perusterveen aivohalvauspotilaan puoliso

Vierailija
6/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni jäi 58-vuotiaana eläkkeelle. On nyt 86 ja edelleen hyvässä kunnossa, pyöräilee tai kävelee päivittäin 10-20km, lukee paljon ja joogaa.

Hänellä oli fyysinen tehdastyö, silti on edelleen hyvässä kunnossa. Työelämässä hän usein juoksi tai pyöräili töihin, 12km suuntaansa. Olen todennut että nykyajan laiska mukavuudenhalu tappaa, ei työ.

Vierailija
7/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni jäi 58-vuotiaana eläkkeelle. On nyt 86 ja edelleen hyvässä kunnossa, pyöräilee tai kävelee päivittäin 10-20km, lukee paljon ja joogaa.

Hänellä oli fyysinen tehdastyö, silti on edelleen hyvässä kunnossa. Työelämässä hän usein juoksi tai pyöräili töihin, 12km suuntaansa. Olen todennut että nykyajan laiska mukavuudenhalu tappaa, ei työ.

Todennäköisesti isällä on hyvät geenit toki liikunnasta on paljon hyötyä, mutta ei kaikki huonokuntoiset vanhukset ole ollut laiskoja liikuntaa harrastamattomia.

Totuus on myös se että yksitoikkoiset liikeradat töissä voi aiheuttaa kulumia. Toisaalta istumatyö voi aiheuttaa omat vaivansa jne....

Vierailija
8/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu siltä, että vanhat miehet olisivat paljon paremmassa fyysisessä kunnossa kuin naiset

Vierailija
9/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset eivtä ole koskaan olleet niin terveitä jäädessään eläkkeelle kuin nyt

Vierailija
10/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelet kuluvat, se on ihan normaalia. Mitä enemmän liikkuu, sitä enemmän nivelet kuluvat, ja mitä fyysisesti raskaampia asioita tekee, sitä enemmän nivelet kuluvat. Liikunta on kuitenkin hyväksi, koska se vahvistaa lihaksia sekä  nivelten liikkuvuutta ja siten vähentää kipuja ja nivelten jäykkyyttä. Polvien nivelrikko vaikeuttaa liikkumista ja aiheuttaa rasitusta lonkkanivelille ja lonkkanivelten rasitus taas aiheuttaa ongelmia selän kanssa. 

Aiemmin oli ihan tavallista, että ihmisiä jäi jo 50+ iässä työkyvyttömyyseläkkeelle juuri nivelvaivojen vuoksi. Nykyisin ei eläkkeelle enää päästetä niin helposti. Osa ortopedeista on edelleenkin sitä mieltä, että tekonivelleikkauksia kannattaa tehdä vasta yli 60 -vuotiaille ja tämä tarkoittaa, että yhä useampi tekonivelen tarpeessa oleva ehtii vanhuuseläkkeelle ennenkuin pääsee leikkaukseen. Eläkkeelle jäädään siis romukunnossa, vaikka tekonivelet olisi voinut saada jo paljon aiemminkin, ja nivelongelmat ovat aiheuttaneet ongelmia jo muissain nivelissä ja selässä. 

t. Onnellinen leikkausjonossa oleva, jolla eläkeikään vielä yli 10 vuotta

Vierailija
11/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismies jäi eläkkeelle 5kymppisenä koska on juoppo ja on pilannut terveytensä ja aivonsa viinalla.

Vierailija
12/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eläkkeellä 33-vuotiaana mt-syistä. Ei kyllä ole lohdullista miettiä köyhää loppuelämää.

Vierailija
13/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tuota että tekoniveliä laitetaan vasta melko vanhoille ja tällä on suuri vaikutus liikuntakykyyn. Mummoni pystyi tanssimaan valssia 80-vuotissynttäreillään, kun polvi oli korjattu.

Vierailija
14/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen eläkkeellä 33-vuotiaana mt-syistä. Ei kyllä ole lohdullista miettiä köyhää loppuelämää.

Köyhä loppuelämä se tulee olemaan meillä pienipalkkaisillakin. Sun ei vaan tarvitse tehdä sen eteen mitään.

Vierailija
15/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just sinullahan on elämä mallillaan. Pääsit eläkkeelle nuorena, terveenä ja vetreänä, koska et joutunut kuluttamaan itseäsi loppuun työelämässä.

Vierailija
16/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tuota että tekoniveliä laitetaan vasta melko vanhoille ja tällä on suuri vaikutus liikuntakykyyn. Mummoni pystyi tanssimaan valssia 80-vuotissynttäreillään, kun polvi oli korjattu.

Mä jouduin vaihtamaan useamman kerran lääkäriä ja vasta neljäs lääkäri laittoi lähetteen  erikoissairaanhoitoon ja nyt siis olen leikkausjonossa. Jostain syystä lääkärit suhtautuvat nivelvaivoihin välinpitämättömästi, vaikka ne hoitamattomina pahentuvat ja aiheuttavat muita tuki- ja liikuntaelinvaivoja. 

- Nro 10 - 

Vierailija
17/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhyys ole este elämästä nauttimiselle.

Minä en tarvitse uusia vaatteita paljon ostella, niitä on kaapit täynnä. Kenkiä tarpeen mukaan ostan.

Meikkejä ei tarvitse.

Suurin huolihan se terveys on, vaikka nyt hyväkuntoinen, iän mukana tuppaa niitä sairauksia vaan tulemaan, lääkkeet maksaa.

Olen nyt 63 ja kohta nuoremmat saa astua remmiin.

Vierailija
18/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just sinullahan on elämä mallillaan. Pääsit eläkkeelle nuorena, terveenä ja vetreänä, koska et joutunut kuluttamaan itseäsi loppuun työelämässä.

Ei vaan ole taloudellisesti mahdollista hankkia omaa asuntoa tai muutakaan omaisuutta, suurin osa harrastuksista tai matkailu (edes kotimaan) ei tule kysymykseen, perheen perustamisen kanssa on myös hiljaista. Lisäksi kohdellaan yhteiskunnan pohjasakkana.

-Eri

Vierailija
19/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ole taloudellisesti mahdollista hankkia omaa asuntoa tai muutakaan omaisuutta, suurin osa harrastuksista tai matkailu (edes kotimaan) ei tule kysymykseen, perheen perustamisen kanssa on myös hiljaista. Lisäksi kohdellaan yhteiskunnan pohjasakkana.

-Eri

Asunnon hankkimisen luulisi olevan helppoa, sullahan on säännölliset tulot.

Vierailija
20/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun mielestäsi mt-syiden takia eläkkeelle jäänyt terve ja vetreä? Et taida oikeasti tietää tai tuntea yhtään sellaista..