Aloitteen tekeminen, naiset vs. miehet
Stereotypia on, että miehet haluavat kaikkia naisia ja miehet itsekin vahvistavat sitä mielelellään - joten on monille naisille jopa nöyryyttävää tehdä aloite, sillä se on kuin myöntäisi olevansa nainen, jota miehet eivät halua - miehet eivät tajua tätä pointtia aloiteasioissa. Mitä mieltä?
Kommentit (30)
Monet naisetkin ujoja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä hirveästi ajatellut asiaa enempää, menin vain kysymään nykyisen miesystäväni numeron pari vuotta sitten. Ei oltu koskaan puhuttu, opiskelu paikalla kyllä toisiamme nähneet. Oli aika selvää, että mies oli kiinnostunut. Ei vain uskaltanut tehdä aloitetta, joten minä tein sen. Argumentti "monille naisille jopa nöyryyttävää tehdä aloite, sillä se on kuin myöntäisi olevansa nainen, jota miehet eivät halua" on minusta aika typerä. On olemassa ujoja miehiä, jotka eivät kehtaa tehdä aloitetta vaikka olisivatkin kiinnostuneita
Mutta moni nainenkin on ujo - ja on lukuisa määrä tilanteita, joissa molemmat osapuolet ovat kiinnostuneita toisistaan, mutta kumpikaan ei tee aloitetta ja pahimmassa tapauksesa jopa molemmat osapuolet jäävät kokonaan suhteitta, kun yksinäiset sydämet lipuvat toistensa ohitse.
Eli miesten kannattaa olla aktiivisempia - pakkeja voi tulla, mutta moni nainen on immarreltu kuitenkin ja mies voi ajatella tuottaneensa edes hyvää mieltä toiselle.
Pitää myös tunnistaa biologiset erot ja niistä kumpuavat tarpeet, vaikka jotkut ideologis-poliittisesti niitä yrittävät kumotakin...
No tämä ei oikein toimi, koska sama selitys toimii yhtä hyvin myös roolit käännettyinä. Kyllä miehetkin ovat imarreltuja ja saavat hyvää mieltä jos lähestytään. Miehet ovta kautta aikain olleet aktiivisempia, koska on ollut pakko olla. Nyt on naisten aika tulla mukaan niin saadaan molemmat aktiivisiksi, mikä on tehokkaampaa sydänten yhteensaattamiseksi kuin se?
Vierailija kirjoitti:
Itseeni aloittajan kuvaus pätee ihan täysin, olen lähestynyt miehiä useastikin mutta ovat yrittäneet käyttää kyseiset tilaisuudet seksin saamiseen. Se tietenkään ei ole onnistunut, eli luulenpa että noin keskimäärin naisen tekemä aloite ei tyypillisesti johda pitkään parisuhteeseen. Ainahan löytyy poikkeuksia, mutta nyt puhunkin keskiarvosta. Jos mies on todella kiinnostunut naisesta, hän kyllä yrittää jossakin vaiheessa koittaa kepillä jäätä, riippumatta siitä, onko mies ujo persoona vai ei.
Miksi ajatellaan, että seksi ja parisuhde kulkevat eri kiskoilla? Seksi monesti johtaa parisuhteeseen, kun taas totaalinen kanssakäymisestä kieltäytyminen ei varmastikaan johda.
Ja ei, kyllä ujous ja pelko voi lamauttaa miehen niin pahasti, ettei tee ikinä aloitetta, vaan odottaa ja toivoo ja elämä lipuu ohi. Ei kannata uskoa tuollaiseen myyttiin, että kyllä se mies kysyy jos oikeasti kiinnostaa. Kyse ei ole siitä, kenen homma se on, vaan siitä että jos on molemminpuolista kiinnostusta ilmassa niin JOMMAN KUMMAN on tehtävä jotakin, ihan sama kumpiko se on.
Miksi miehet ovat arkoja aloitteentekijöitä, vaikka heidän juuri oletetaan olevan aloitteentekijöitä?
Se on mun mielestä huvittavaa kun naisilla lukee tinder profiileissa että "tee sä aloite jos mä en ole vielä ehtinyt" eli suomeksi sanottuna nainen ei ikinä tee aloitteita.
Se ainainen naisten vanhanaikaisuuteen vetoaminen on säälittävää.
Naisten pitäisi hankkia lisää rohkeutta, sillä ei ole mitään väliä jos saat pakit.
Puhun vain omasta puolestani. Päädyimme miehen kanssa yhteen minun aloitteestani. Tajusin että nyt kohdalle osui helmi, pakko tehdä jotain ennen kuin joku muu ehtii ensin.
Kannattaako tehdä aloitteita, kun täälläkin kuulee harva se päivä haukkumasanoja seksuaalisesti aktiivisista naisista?
Itse teen aloitteita ja saan myös naisilta aloitteita. Virkistävää on elämä ollut:)
M55
Vierailija kirjoitti:
Itse läpsäisen aloitteena naista perseelle ja sanon: Pannaaks menee, mennääks panee? Tämä toimii joka kerta, sillä olen 190cm lihaksikas adonis, jonka olemuksesta huokuu sivistys ja varallisuus. Jos joku muija alkaa änkyttämään #metoo:ta näytän hänelle vain pankkitilini saldon ja hän lähtee kiltisti mukaani.
Mitä se sun pankkitili auttaa, kun suomalainen mies ei käytä rahaa naiseen.
Suomessa naisen pitää kantaa rahaa kotiin ja miehelle tai mies ei ole parisuhteessa.
Luonnolliset erot kirjoitti:
Miksi miehet eivät tee enemmän aloitteita ja toimi sinnikkäämmin, kun kuitenkin se on heiltä sosiaalisesti hyväksytympää ja myös luonnollisempaa käytöstä kuin naisilta?
Naisille se on paljon hyväksytympää. Aloitetta tekevää miestä paheksutaan ja annetaan pakit paljon tylymmin. Täysin asiallisiakin aloitteita paheksutaan MeToo-hengessä - eivät kaikki mutta osa.
Monet naiset myös kokevat olonsa turvallisemmaksi kulttuurissa, jossa aloitteiden tekeminen on naisten tehtävä, kun ei tule ei-toivottuja aloitteita. Naisten ei-toivottuihin aloitteisiin suhtaudutaan paljon paremmin vaikkei aina niihinkään tarpeeksi hyvin.
Miksi miehet eivät tunnusta tosiasioita?