Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sukat hajoaa lenkillä?

Vierailija
17.04.2018 |

Ostin parit uudet lenkkikengät äskettäin, molemmilla olen nyt tehnyt 3 kävelylenkkiä. Tuloksena 6 paria isovarpaan kohdalta rikki olevia sukkia. Mistä ihmeestä voi johtua? Kengät on asiantuntevan myyjän kanssa valittu, sopivaa kokoa, tuntuvat hyvältä jalassa koko lenkin ajan, eivät purista eivätkä hierrä. Aiemmin ollut saman merkin kenkiä, eikä tätä ongelmaa. Ainoa ero entiseen, että nyt olen tehnyt melko pitkiä kävelylenkkejä, 10-15 km. Sukat eivät mitkään kunnon juoksusukat tms. ole, mutta ihan perushyvät sukat, jollaisia aiemminkin olen lenkeillä (lyhyemmillä tosin) käyttänyt. Ja missään vaiheessa lenkkiä ei siis ole mitään epämiellyttävää tunnetta jaloissa, mutta kotona kengät riisuessa huomaa, että taas on sukat hajonneet. Tulee vähän kalliiksi tämä päivittäinen lenkkeily, jos joka kerta menee sukkapari.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkät kynnet?

Vierailija
2/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa kyntes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viilaa terävät pois leikkaamisen jälkeen.

Vierailija
4/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vaa nii läski et sukat kuluu puhki painostas valas

Vierailija
5/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ongelma=reikä alapuolella ( hommaa pohjallinen ) vai yläpuolella ( suojaa jollakin esim. teipillä sukka )

Vierailija
6/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ainakin vähän ylöspäin kääntyvä isovarpaan pää, joka sitten pidemmän kynnen kanssa hankaa kengän kärkeä vasten sukkaan usein reiän.

Vierailija
7/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukisssa ON eroa. Ostin itse todella kalliit Asicsin juoksusukat, jotka hajosivat ekalla lenkillä. Nekin olivat myyjän suosittelemat. Tyhmä minä olin ehtinyt vielä heittää kuitin roskin - mielestäni sukissa on urheilukaupassa palautusoikeus, jos sukat hajoavat parin päivän päästä ostosta.

Sen jälkeen kysyin juoksukavereiltani hyviä suosituksia juoksusukiksi, eikä tätä ongelmaa ole ollut.

Kävelysukat hankin viimeksi Partioaitasta - olivat kalliit, mutta ovat olleet kestävät. Yllätys yllätys: Myös Lidln sukat ovat kestäneet jo yli vuoden aktiivikäytössä!

Vierailija
8/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnet eivät ole pitkät eivätkä terävät, unohdin mainita viestissäni. En myöskään ole ylipainoinen, tätä en edes ajatellut mainita alkuperäisessä viestissä, koska en ymmärtänyt, enkä ymmärrä vieläkään, mitä tekemistä painolla on sen kanssa, että sukkiin tulee reikä isovarpaan päähän :)

Vierailija
9/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ongelma=reikä alapuolella ( hommaa pohjallinen ) vai yläpuolella ( suojaa jollakin esim. teipillä sukka )

Reikä tulee siihen varpaan päähän, hieman ehkä varpaan yläpuolelle.