Vasektomian riskejä vähätellään
Vasektomialla on niin psyykkisiä kuin fyysisiäkin haittoja monille operoiduille miehille. Siittiöt kulkeutuvat paikkoihin, joihin ne eivät normaalisti miehen elimistössä kuulu.
https://www.pop.org/problems-side-effects-men-vasectomy/
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vasektomialla on niin psyykkisiä kuin fyysisiäkin haittoja monille operoiduille miehille. Siittiöt kulkeutuvat paikkoihin, joihin ne eivät normaalisti miehen elimistössä kuulu.
https://www.pop.org/problems-side-effects-men-vasectomy/
Parempi niin kuin että kulkeutuvat naisten elimistöön.
Idiootti, esittäisit edes relevantin lähteen eikä hullujen abortinvastustajien hörhöilyjä.
Jos sinä et halua lapsia, käytät kondomia, pidättäydyt seksistä tai hankit sterilaation. Valitse itse.
Vierailija kirjoitti:
Vasektomian riskejä vähättelevät etenkin naiset, koska he haluavat, ettei heidän miehillään ole enää mahdollisuutta uuteen perheeseen.
Outo kommentti. Itse naimisiin mennessäni ja perheen perustaessani ajattelin sen olevan koko elämän päätös enkä vasektomiaa miettiessämme edes ajatellut, että mies tai minäkään tarvittaisiin uusi perhe jossain vaiheessa. Vaikka ero tulikin niin mikä pakko niitä lapsia on kaikkien kanssa tehdä. Parisuhde on parisuhde ilman yhteisiä lapsiakin. Itse kävin sitten eron jälkeen sterilisaatiossa vaikka ex mies olikin sitä vastaan, kun pelkäsi jos kadun päätöstä myöhemmin koska olimme eronneet.
Ei haittaa sivuvaikutukset kun saa painella paljaalla, eikä tarvitse huolehtia taudeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.pop.org/problems-side-effects-men-vasectomy/Parempi niin kuin että kulkeutuvat naisten elimistöön.
Idiootti, esittäisit edes relevantin lähteen eikä hullujen abortinvastustajien hörhöilyjä.
Jos sinä et halua lapsia, käytät kondomia, pidättäydyt seksistä tai hankit sterilaation. Valitse itse.
En tiedä millaista seksiä sinä harrastat, mutta normaalisti niitä siittiöitä ei ruiskaista naisen verenkiertoon, joten eri asia. Naisellehan terveen miehen siemennesteestä on pikemminkin hyötyä, niin oraalisesti kuin vaginaalisestikin nautittuna!
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa sivuvaikutukset kun saa painella paljaalla, eikä tarvitse huolehtia taudeista.
Mites se vasektomia tautiriskiin vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasektomian riskejä vähättelevät etenkin naiset, koska he haluavat, ettei heidän miehillään ole enää mahdollisuutta uuteen perheeseen.
Outo kommentti. Itse naimisiin mennessäni ja perheen perustaessani ajattelin sen olevan koko elämän päätös enkä vasektomiaa miettiessämme edes ajatellut, että mies tai minäkään tarvittaisiin uusi perhe jossain vaiheessa. Vaikka ero tulikin niin mikä pakko niitä lapsia on kaikkien kanssa tehdä. Parisuhde on parisuhde ilman yhteisiä lapsiakin. Itse kävin sitten eron jälkeen sterilisaatiossa vaikka ex mies olikin sitä vastaan, kun pelkäsi jos kadun päätöstä myöhemmin koska olimme eronneet.
Miten sinä olisit voinut sitä miehen puolesta ajatella? Hyvä sinun on olla ajattelematta, kun kyse ei ole sinun vehkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä olisit voinut sitä miehen puolesta ajatella? Hyvä sinun on olla ajattelematta, kun kyse ei ole sinun vehkeistä.
Tuossa yllähän nimenomaan sanottiin naisten ajattelevan, että miehillä ei sitten ole mahdollisuutta uuteen perheeseen joten kerroin oman ajatukseni tai pikemminkin sen etten ajatellut asiaa niin väitetyllä tavalla. Kyllä mieskin ajatteli tuolloin aivan itse eikä hänelläkään ollut alunperin ajatuksena erota ja myöhemmin hankkia uusi perhe. :D Päätös vasektomiasta oli tottakai viime kädessä hänen päätös koska hänen vehkeet eikä hän mikään panostettava reppana ole. Omien vehkeideni suhteen tein päätöksen myöhemmin kuten kerroinkin. Meillä molemmilla uusi parisuhde eikä kumpikaan ole katunut päätöstään. Itseasiassa mies on kertonut tuon olleen yksi hänen parhaista valinnoistaan koska nyt ei vahingossakaan tule kukaan raskaaksi hänelle.
Vasektomia on erittäin hyvä niin ei tule huijatuksi isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Älä syyllistä uhria. Nainenhan se siinä on väärintekijä, kun huijaa miehen isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syyllistä uhria. Nainenhan se siinä on väärintekijä, kun huijaa miehen isäksi.
No siihenhän kommentilla viittasin, että jotkut naiset voivat huijata isäksi, mutta vasektomialla ehkäisee ongelman erittäin tehokkaasti. :D Mikä tuossa oli epäselvää? Tiedän tuttavapiiristäkin jokusen joka on "unohtanut" ottaa ehkäisypillerin. Tokikaan ei tule kysymykseen vasektomia vaihtoehtona jos vielä haluaa jonkun kanssa lapsia. Moni nainen tuskin lämpiää suuremmalti ajatukselle keinohedelmöityksestä aiemmin pakastetuista siittiöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siihenhän kommentilla viittasin, että jotkut naiset voivat huijata isäksi, mutta vasektomialla ehkäisee ongelman erittäin tehokkaasti. :D Mikä tuossa oli epäselvää? Tiedän tuttavapiiristäkin jokusen joka on "unohtanut" ottaa ehkäisypillerin. Tokikaan ei tule kysymykseen vasektomia vaihtoehtona jos vielä haluaa jonkun kanssa lapsia. Moni nainen tuskin lämpiää suuremmalti ajatukselle keinohedelmöityksestä aiemmin pakastetuista siittiöistä.
Eli syyllistät uhria. Sama kuin sanoisi seksuaalisen häirinnän uhrille mitä hänen tulisi tehdä välttääkseen uhriksi joutumisen, mutta ei tuomitsisi tekijän käytöstä. Mikä tässä oli epäselvää?
Olen tietoinen vasektomian riskeistä (oikeista leikkaukseen liittyvistä riskeistä, ei huuhaasta) ja ne ovat minulle täysin hyväksyttävät.
Naisethan tuota vasektomiaa aina hehkuttavat. Eipä heitä sen mahdolliset seuraukset tietenkään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
????????
Ja naiselle tehtävässä sterilisaatiossa on omat riskinsä. Samoin hormonaalisessa ehkäisyssä. Sekö on ok, että nainen kantaa nämä riskit?
Vierailija kirjoitti:
Ja naiselle tehtävässä sterilisaatiossa on omat riskinsä. Samoin hormonaalisessa ehkäisyssä. Sekö on ok, että nainen kantaa nämä riskit?
1) Epätoivottu raskaus on terveysriski naiselle, ei miehelle. Tämän takia naisen ehkäisyltä tai sterilisaatiolta voidaan hyväksyä enemmän haittoja.
2) Miehet eivät miesvaltaisilla palstoilla hehkuta naisten sterilisaation etuja ja kehota naisia sterilisaatioon kuten naiset tekevät vasektomian suhteen naisvaltaisilla palstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai se on ok, jos nainen itse valitsee nuo riskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
????????
Edellinen puhuu aivan asiaa.
Lisäksi Afrikkalaisen lääketieteen mukaan sukupuolitaudeista paranee (HIV) kun panee neitsyttä.
Melko monipuolista.
Tunnen kylläkin vain yhden miehen, jolle on tehty vasektomia mutta hänelle kävi kuin kastroiduille kolleille. Eli laiskistui, lihoi ainakin 30kg ja nyt on iso roikkuva vatsa. Ei kiinnosta enää naaraat eikä paljon mikään muukaan. Liekö psykologinen syy. Tiedä häntä.