Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia ryhmiksestä?

15.07.2008 |

Meillä tulee pian ajankohtaiseksi päivähoitopaikan hakeminen. Poika on hoitoon lähtiessään pieni, 10 - 11 kuukauden ikäinen. Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt ryhmäperhepäivähoitoa. Millaisia kokemuksia siitä teillä on? En tiedä aiheesta juuri mitään, eli kaikenlaisia kokemuksia innokkaasti lukisin!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsemme aloitti ryhmiksessä 2-vuotiaana. Hän oli hyvin ujo ja arka lapsi ja siihen saakka hoidettu kotona.

Ryhmiksen paras puoli on se, ettei kaikilla lapsilla ole samaan aikaan samoja tarpeita, koska lapset ovat eri-ikäisiä. Isommat kehittelevät paljonkin leikkiä keskenään ja hoitajilla on aikaa pitää sylissä pienempiä. Toisaalta pienet ihailevat isompia ja ottavat esimerkkiä, joten kehitystä tapahtuu nopeasti. Parhaimmillaan ryhmis on siis kuin iso perhe.

Vierailija
2/2 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy tietenkin kehua ryhmistä maasta taivaaseen koska itse olen moisessa töissä :) Meillä ainakin menee oikein hyvin, pienet lapset eivät välttämättä ujostele niin kauheasti kun saavat olla isosisarusten kanssa samoissa tiloissa eikä heti eroteta "isoja ja pieniä" mutta sitten taas lapsilla on omanikäistänsä seuraa kuitenkin :)

Ja mielestäni meillä hoitajilla on enemmän aikaa keskittyä lapsiin ja heidän yksilöllisiin tarpeisiinsa kuin isoissa päiväkodeissa. En tietenkään halua silti vähätellä päiväkoteja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla